Вълчев: Децата трябва да придобият всички ключови умения в училище

Вълчев: Децата трябва да придобият всички ключови умения в училище

“Трябва така да направим, че децата да придобият всички ключови умения в училище, а не само езиковите или тези в областта на гражданските науки, точните и природните науки.”

Това каза за БГНЕС министърът на образованието Красимир Вълчев, който участва в съвместна дискусия между граждански организации и бизнеса, организирана от Българския дарителски форум. “Правим втора среща с дарителите в сферата на образованието. Ежегодно системата на образованието получава един немалък ресурс от дарения. Срещата има за цел да намерим полезното взаимодействие между нас. Всяка една от тези организации е специализирана в една или друга дейност и може да ни бъде полезна по отношение на конкретна политика, дейност или мярка, която ние реализираме”, уточни министър Вълчев и добави, че в бъдеще образователната система все повече ще се развива в партньорство с общности, родители и други организации и все по-малко с усилията на министерството.

“Над 50% от даренията, постъпващи в организацията отиват за образование. Няма как да се случи реална промяна в образованието ако частните дарители инвестират сами, без да се съобразяват с това какви са политиките на министерството и в същото време ако от ведомството не знаят какво се случва с даренията и какви добри проекти и решения се реализират, така че рано или късно да може да ги превърне в политики”, заяви директорът на Българския дарителски форум Красимира Величкова.

Тя посочи, че през 2017 г. са дарени над 50 млн. лв. за образование през стипендии, проекти, подкрепа за инфраструктура. Според нея сумата не е голяма, но това са средства, които много гъвкаво могат да се използват за реализирането на различни идеи и да подпомагат инициативата на учителите и активните директори и ученици. На въпрос дали министерството е успяло да осигури добрата подготовка на учениците във всяко училище в страната, министър Вълчев подчерта, че винаги ще има неравенства. “На ниво учебни програми това равенство почти винаги го е имало, може би с малки изключения. Темата беше повдигната преди няколко години в контекста на приемането на Закона за училищното и предучилищно образование темата за ранната селекция. В момента няма такава до завършването на 7 клас. Всички училища трябва да имат равни финансови възможности, добри учители. Затова направихме политики да предоставим повече средства на малките отдалечени училища и детски градини в по-малките и отдалечени населени места”, коментира Вълчев.

Той подчерта важността и на добрата материална база и заяви, че в следващите години ще положат усилия да се подобрят и модернизират кабинетите в училищата и детските градини. Министърът обяви, че предстои да започне изпълнението на 17 национални програми, от които 8 са. Една от тях е засяга десегрегацията, а друга иновациите в училище. В заключение Вълчев добави, че продължават усилията на ведомството в посока намаляване на броя на децата отпадащи от образователната система.

Източник: actualno.com

Коментари във Facebook