Вълчев: Агресията в училище е функция на усещането за липса на ред

Вълчев: Агресията в училище е функция на усещането за липса на ред Снимка: bgonair.bg

Зачестиха случаите на агресия между ученици и към учители.

Трябва ли да се въведе оценка за възпитание в училище и трябва ли да се налагат по-сериозни наказания за насилие над учители? По темата пред Bulgaria ON AIR говори министърът на образованието Красимир Вълчев.

Стратегията за закрила на детето е пряко свързана с образователната система и по тази тема той е на мнение, че има нужда от едно продължително обсъждане.

“Държавата нито има намерението, нито капацитета да се меси във всяко едно семейство, но очевидно има текстове в стратегията, които трябва да се прецизират. От друга страна, не можем да допуснем, че всички родители са напълно отговорни”, посочи министърът.

В тази връзка той допълни, че са недостатъчни психолозите и педагогическите съветници в училищата, които са важни за преодоляване на агресията. По думите му, през последните години е увеличено финансирането за тази подкрепа.

Според него споделената основа от виждания за поведението на децата и на какво трябва да ги възпитаваме, е необходима, за да има взаимно доверие между родители и учители.

“Агресията много често е функция на усещането за липса на ред”, категоричен е Вълчев.

Що се отнася до въвеждането на оценка за възпитание, той е на мнение, че има много неясноти относно тази оценка, тъй като не се знае дали се оценява ученика или учителя в такава ситуация.

Призивът му към родителите е да се доверяват и да уважават учителите, за да постигнат общата мисия – децата да станат добри и образовани хора.

Министърът на образованието посочи, че наблюдения показват, че в малките населени места има по-добри резултати, защото се работи по-пряко с общността.

Източник: bgonair.bg

Коментари във Facebook