Въвеждат диагностика на 3-годишните за обучителни затруднения

Над 1500 учители от детски градини ще бъдат обучени догодина, за да могат да извършват ранна диагностика на тригодишните деца за евентуални обучителни затруднения. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева във Видин на конференцията “Адаптация на приемните деца в детските градини и училищата”, цитирана от МОН.

Сачева е посочила необходимостта от засилване на общественото внимание и диалога по отношение на образованието на децата в приемна грижа, както и за преодоляване на предразсъдъците спрямо тях. Заместник-министърът е подчертала, че темата за приобщаващото образование ще бъде един от приоритетите по време на европредседателството ни. В неговите рамки ще бъде поставена темата за разширяване на програмата “Еразъм+”, като ще има повишен акцент върху мобилността на учителите и възможността да обменят опит с чуждите си колеги.

Приобщаващото образование има не само хуманитарен аспект, а и спомага за повишаването на качеството на икономиката, тъй като формира у младите хора социални умения и толерантност, е посочила заместник-министър Сачева.

 

Източник: МОН

Коментари във Facebook