Всяка втора класна стая дигитална

В 40% от класните стаи в страната има възможност за фронтално обучение и са оборудвани с проектори, лаптопи или интерактивни дъски, които улесняват учебния процес.

Половината от всички близо 400 иновативни училища в страната пък са избрали нови методи за организация на обучението и образователната среда, които най-често са насочени към въвеждането на новите технологии в клас. Дарени от различни компании таблети и „вълшебни дъски“, купени от училищния бюджет, допълват арсенала от електронни нововъведения в клас. Това означава, че поне всяка втора класна стая у нас е дигитална.

Училища в столицата прилагат различен подход при използването на новите технологии, обясни шефката на образователния инспекторат в София Ваня Кастрева. Според нея е важна волята на директорите да мотивират учителите те да бъдат използвани в учебния процес.

Във Второ СУ „Акад. Емилиян Станев“ от няколко години надграждат дигитализацията в школото. Първоначално оборудват четири компютърни зали с 57 терминални станциикоито дават възможност на учителя да наблюдава какво прави всяко едно от децата по време на час, обясни директорът Лилия Торньова. В коридорите на всеки етаж пък поставят монитори, от които децата могат да се информират за случващото се в училище. Преносими таблети, мултимедийни проектори за всяка стая, служебни лаптопи за педагозите и осем дъски с тъчскрийн допълват дигиталните устройва, с които разполага 2-ро СУ.

От миналата година в школото има и два иновативни класа, които използват различни приложения по време на обучението си и презентации. За уроците по биология пък имат възможност за 3D демонстрации и наблюдение на модели на кости или камерите на сърцето. „Това е технологично поколение, което работи с ръце и очи. Дигитализацията дава възможност за повишаване на мотивацията и интереса на учениците, подобрява резултатите от учебния процес“, смята Торньова. Тя обясни, че от тази година от училищния бюджет ще трансформират и петте класни стаи на първокласниците.

В тях ще се използват „вълшебни дъски“ със специална боя, по която децата могат да пишат и да трият. Педагозите пък могат да правят презентации. За класните стаи са купени и нови мебели, които ще разчупят класната стая.

Новите технологии подпомагат образователния процес и в 20-о ОУ „Тодор Минков“. Две от класните стаи в школото са оборудвани с интерактивни дъски и таблети по проект на една от компаниите за смартфони, обясни директорът Бистра Баирова. С тях и с помощта на камери и микрофони децата могат да комуникират помежду си и да виждат какво се случва в другата стая. Платформата позволява на учителите да правят съвместни уроци и задачи. Преди известно време имали и съвместно занятие с Китай. Всяка от класните стаи е оборудвана с мултимедия, а педагозите имат и свои лаптопи, с чиято помощ бързо въвеждат оценките в електронния дневник. В помощ на учителя са и телефоните на учениците.

„В часовете по математика не карам децата да прибират телефоните си, а да ги използват, за да проверят дали са пресметнали правилно, да потърсят информация в мрежата“, обясни директорката на 20-о ОУ. Така учениците често питали кога е минал часът и дори искали да имат още.

В иновативното ОУ „Васил Левски“ във Враца разполагат с два компютърни кабинета със „Смарт“ дъски, кабинет с 20 таблета и интерактивен монитор, оборудвани класни стаи с мултимедийни проектори и компютри, покритие на цялото училище с кабелна и WI-FI мрежа с достъпен интернет. „Презентационните мултимедийни материали, електронни учебници и образователни сайтове се използват почти във всеки учебен час. Те са предназначени непосредствено за уроци за нови знания, преговор и обобщение, както и за самоподготовка и самостоятелна работа на учениците“, сподели директорът Румен Петков. Стефан Дацов, който е учител по информационни технологии, смята, че в дигиталната среда учениците целенасочено развиват въображението си.

Новите методи на обучение в Бургас са свързани с проектите за иновативните училища. В ПГРЕ “Г. С. Раковски”, в която учат близо 900 ученици, ще използват подхода на “обърнат клас”, при който учениците влизат в ролята на учители. Програмата предвижда около 30% от учебния материал в 8-и и 9-и клас да бъде преподаван на учениците. Това ще става чрез видеоклипове, които са предварително подготвени от педагозите, които ще контролират процеса на обучение. „Този процес на обучение дава възможност на класовете да работят по групи. Това е един от начините за внедряване на дигитални технологии и развиването на умения в тази насока“, казват учителите. Всички първокласници в града пък ще влязат в реновирани класни стаи с нови антибактериални настилки, LED осветление, нови шкафчета, нови единични чинове, които могат да се конфигурират по различен начин, нови интерактивни дъски с възможности за използване на електронни учебници и електронен дневник.

Източник: monitor.bg
610×90-banner-uchilishte365-v2

Коментари във Facebook