Българска ученичка изобрeти иновативен пръстен

Българска ученичка изобрeти иновативен пръстен

Ученичка от Видин изобрети пръстен на бъдещето. В него ще се кодират личните данни, банковите сметки и дори кръвната група на човек. Иновативната идея спечели евросъстезанието Junior Achievement – Young Enterprise Europe, което се проведе на 22 и 23 май в Брюксел, предава “Телеграф”.

Андреа Петрова (на снимката втората отляво) заедно с още четирима нейни връстници от Белгия, Естония, Норвегия и Турция създадоха иновативния проект, наречен GLORING. Тя била единственото момиче в отборa. Те успели да спечелят състезанието в конкуренция с 14 европейски държави.

Пръстенът ще е като всеки друг, но идеята е да спести на притежателя си разнасянето на портфейл с долкументи, кредитни карти и пари, които лесно могат да бъдат изгубени. Единствената разлика ще е специалният чип, в който ще се съхранява важната информация.

Изобретението би спестило кисненето пред опашките в магазините и институциите. Чипът ще съдържа данни дори и за кръвната група на човек. Така, ако човек попадне в болница по спешност и в безсъзнание след евентуален пътен или друг тежък инцидент, лекарите ще имат бърз и лесен достъп до важната информация, която може да спаси живота на пострадалия, казва споделя иноваторката.

Пръстенът ще спестява хартия, както и горива, което колкото и да е блестящо като идея и полезно при реализация, в крайна сметка трудно ще пребори редица корпоративни интереси.

16-годишното момиче е ученичка във Видинската професионална гимназия “Проф. Асен Златаров”. Тя е ученичка в десети клас в специалността “Малък и среден бизнес”.

Състезанието Innovation Camp 2012 на JA-YE Europe включваше 77 специално подбрани ученици от 14 държави, разпределени в 15 отбора. Основно изискване бе в тимовете да няма представители на една и съща нация. България изпрати общо пет младежи, селектирани сред близо 1000 претенденти от цялата страна.

Junior Achievement е организация с идеална цел, създадена в САЩ през 1915 г. Нейна основна задача е да осигури връзка между предприемачите и образователния процес в средните училища.

Коментари във Facebook