Българи с успехи на Bubble Cup в Белград

Българи с успехи на Bubble Cup в Белград

Центърът за развитие на софтуер на Майкрософт в Белград за четвърти път организира младежки конкурс за програмиране Bubble Cup, който цели да открие големите таланти в програмирането и да ги привлече в структурите на Майкрософт.

Особено горди можем да сме с факта, че тази година победителите са студенти от Хърватия и България (с отбори на второ и трето място). В състезанието се раздават и награди за най-добър гимназиален отбор (призът остана в Сърбия), както и още няколко специални отличия, две които тази тази година бяха взети от български представители.

Silver lightning (за първо прието решение на проблем) бе спечелена от заелия второ място в крайното класиране wehmuma (в състав: родната суперзвезда в програмирането Румен Христов и Алекс Иванов от ПМГ “Нанчо Попович”, гр. Шумен и Георги Георгиев от СМГ) и v.haralampiev (Владислав Харалампиев, Александър Златков и Тодор Марков, и тримата от СМГ) с приза Hardcoding Expert.

Третото място в крайното класиране пък беше за ex1t в състав Александър Георгиев, Георги Ацев и Преслав Ле от Софийския университет “Св. Климент Охридски”.

Конкурсът протича през цялата година и се състои от два квалификационни кръга през пролетта и един финален през септември. До право за участие се допускат ученици или студенти, родени през 1987 г. или по-късно.

Отборите се съставят от трима състезатели. Те могат да са както само от студенти, така и екип от ученици от различни класове на една или повече гимназии. Окомплектоването на отборите приключва с края на първия квалификационен кръг, след което те запазват цялостта си до края.

Тимовете са изправени пред предизвикателството да решават проблеми с различна трудност за определено време. В края на двата кръга с помощта на специална формула се калкулира резултатът. Цялото време е равно на изразходваното време за решаване, събрано с наказателно време и от сбора се извади бонус времето, което от своя страна също се пресмята с отделна формула.

Във финалния кръг екипите се сблъскват със седем проблема и имат пет часа на разположение, за да ги решат. Комуникацията с външни лица е забранена, а програмните езици, които могат да се използват за решаване на казусите са C#.NET, C++, Pascal и Java.

В хода на надпреварата състезателите изпращат решенията на съдиите, които оценяват работата и дават точки. Ако в края на състезанието два или повече отбора имат еднакъв актив, по-напред е този, който е използвал по-малко време.

Организаторите споделят, че състезанието ще продължи и занапред, като целта му е да обхване все повече страни и да придобие още по-голяма популярност.

Още по темата

Коментари във Facebook