Австралийските деца знаят как да ползват Интернет безопасно

Австралийските деца са развили високо ниво на съзнаване рисковете в Интернет и онлайн безопасността. За това информира публикуван в началото на юли доклад от проучване, извършено по поръчка на австралийското правителство.
 
В доклада, озаглавен „Click and Connect – Young Australians’ Use of Online Social Media” се съобщава, че 75% от анкетираните деца са отговорили, че знаят, че не трябва да предоставят онлайн адреса и телефонния си номер.
 
Проучването е разкрило, че Интернет е важна част от ежедневния живот на децата и че го използват преобладаващо, за да се свързват с приятелите им.
 
До 97% от 16-17 г. са отговорили, че използват поне един сайт – социална мрежа.
 
Крис Чапман – председател на австралийското правителствено звено за информационните технологии и комуникациите, наречено Australian Communications and Media Authority (ACMA), казва: „Австралийските деца демонстрират добро общо познаване на поведение, което ние приемаме за рисково – те знаят какво да не правят. 87% от родителите също демонстрират високо ниво на познаване на онлайн рисковете.”
 
Проучването е открило текуща нужда от обучителни материали, които кореспондират на потребностите на децата и в тази връзка е създаден специализирания по темата сайт Cybersmart.gov.au.
 
В България
 
се осъществява инициативата „Децата безопасно в Интернет”, организирана от Майкрософт България  и Евроком Кабел и спонсорирана главно от Майкрософт. Част от кампанията е специализиран сайт с образователни ресурси за ученици, учители и родители, като също се извършва проучване, аналогично на описаното по-горе. Подробности за проучването и кампанията за 2008-2009 г. са публикувани тукTeacher.bg. Майкрософт България провежда и срещи с учителите по въпросите на детската безопасност, които имат за цел преподавателите да бъдат запознати с проблемите и да напътстват децата как да се предпазват от рисковете онлайн. в
 
Тази статия е съвместна публикация на Мрежа на учителите – новатори www.Teacher.bg и Ай Си Ти Медиа (http://ictmedia.bg/)
 


Коментари във Facebook