Ще ти предложа,Здравко П.,да не се заяждаш... Нали става?
Става, разбира се. Само че това не беше заяждане, а изразяване на мнение. Продължавам да стоя зад думите си, които ти написах по- горе. Ние сме български учители и е въпрос на чест да пишем на родната си азбука, както и да възпитаваме учениците си в любов към България и всичко българско.
Весели празници!
А пък аз ще се направя,че не разбрах тънкия намек за мен,и ще пожелая на всички весели празници! Ще ти предложа,Здравко П.,да не се заяждаш... Нали става?
Анги, ти като български учител можеше да напишеш този пост на кирилица, нали? Някак си не става да се чудиш на бисерите на твоите ученици и в същото време да пишеш на шльокавица. А и какво означава това: "Тая държава с неграмотни деца накъде отива..."? Нали тези деца са наше производство, така да се каже. И "тая" държава е НАШАТА държава, не се е взела отнякъде!
Привет колеги,
Този "странен" пост, за който пише здравко и който е пълен с противиречия....?!?!! е изтрит, като е изпратен мейл с подробни указания за в бъдеще на автора!!!
Все пак на всички спазващи правилата искам да пожелая:
Весели празнични дни
Браво, Atlantic!!!
Ставаш за капитан на кораб, защото няма да го оставиш да потъне!
Присъединявам се към казаното от Mimi и Zdravcop!
Andi, затруднява ли ви писането на кирилица?
Често пъти повтарям, че четене и учене не е едно и също. Ученето е четене, съпроводено с творчество в процеса на разбиране и самопроверка. Много трудно се постига това.
Моите поздравления, Мими! Много точно си го казала! Наистина трудно се постига това, за съжаление.
Браво, Атлантик!
Аз винаги съм казвала, че добър е учител, който намира начин да научи децата на необходимото! Методът е без значение, щом дава резултати. При днешните учебници и уч. програми, единствено находчивите и изобретателни учители, могат да се справят. А в крайна сметка знанията са важни.
Учителите трябва не само да си преподават материала, но и да научат децата на начин на учене. Често пъти повтарям, че четене и учене не е едно и също. Ученето е четене, съпроводено с творчество в процеса на разбиране и самопроверка. Много трудно се постига това. Съветвала съм моите ученици така да учат, а сега и моя син.
Колко варианта на правопис бихте измислили за името на хан Омуртаг?
В писмените работи на своите ученици виждам следния "правопис" - Омортаг, Умортаг,Умортак, Умуртак,Омортак... Много им беше трудно в началото на срока с новата терминология, с племената, божествата, езически ритуали, владетели и т.н. Казах им обаче,че има няколко важни години, които трябва да знаят (дори и на сън да ги бутнат),както и владетели (управлението им с какво трябва да бъде запомнено). Затрудняваха се, но не ги оставих на спокойствие. В крайна сметка им приготвих карти, с които в началото играехме. От едната страна е написана годината,а от другата - събитието; от едната страна името на владетеля, а от другата - с какво трябва да свържат неговото управление. На последната сам.работа се справиха прекрасно и реших, че най-накрая има светлина в тунела :)))))))))))))))
Учебниците лъха не само на "академично високомирие ", а много често и на "академична некомпетентност "
Благодаря, Марго! Моите ученици са все още третокласници и тепърва ми предстои да се "преборвам" с външното оценяване...Не смятам, че са стресирани. Още повече, че си ги тренирам с писмени проверки и децата вече ги приемат като нещо нормално. Мисля, че ще се справят страхотно!
А "матури" и тази година ще има - както в четвърти, така и в пети клас.Датите са ясни, в училище вече определиха и комисиите (квестори и външни оценители), така че ... колеги, да се залавяме за работа:)))