Колеги, какво ви е мнението за предложения тест? Аз мисля, че задачите по геометрия са доста труднички за това време.
Да, права сте.И не само това-има задачи по геометрия , които водят до съставяне на уравнение с неизвестно. Комбинация между геометрия и алгебра.
Днес видях в сайта на МОН резултатите от конкурсните изпити.Извода , който е направен , че резултатите съответстват на миналогодишните и затова имало ВАЛИДНОСТ на теста .
Питам се -ТЕ ли незнаят или АЗ, как се определя валидност на теста и за какво точно говорим?
Трябва да си преговоря или някой по-знаещ да ми опресни знанията.Ще съм му благодарна.
има много геометрия и задачи с допълнителни построения
Аз също не съм писала до медии. Единственото печатно издание, което купувам всяка седмица е "Атлас"-а на света. Вземам го заради сина ми, защото хем проявява интерес, хем ще му е нужен.
Но си права,че трябва да се даде гласност, за да спрат експериментите на наш гръб.
Признавам, че нямам опит в писане на статии до вестниците и много отдавна не съм си купувала вестници. Поради ниския ми бюджет следя електронните издания на вестниците .
Опитах се да пратя информация до е-пощите им, но ми дават непрекъснато някакви грешки и не приемат пощата ми.
Съзнавам, че ако въпроса не се повдигне от медиите следващата година , отново ще бъде същото
Марго, въпросите ми не целяха упрек към теб или който и да е колега. Напротив! Осъзнавам хвърления труд от учители и деца и затова ми става болно при този нелеп развой на изпитната кампания. Въпросите ми бяха по-скоро риторични. А може би подсъзнателно съм имала същата идея:
Как да накараме МОН да отговори на нашите въпроси, като медиите изобщо не търсят мнението на учителите ?
От кого очакваш отговори на въпросите ?
Според въчев учениците нямат нужната подготовка от училище, затова не могат да се справят с "трудните задачи" и имат масово 3 при 16 точки и оценяване както миналата година, чиито задачи не съм видяла.
Мисля, че ако и миналата година е бил такъв неотговарящ на изискванията тест, и никой не е повдигнал въпроса за това, то последствията са налице.
Обяснете ми тогава така, както бихте го обяснили на учениците или на родителите им. Защо????? Каква е целта на подобен изпит в този му вид? Нормално ли е учениците от ІV клас на външното оценяване да решават тестове , чието ниво е унизително елементарно и вместо за предвидените 40 мин. децата са готови още на петнадесетата минута. Матурата по БЕЛ в 12 клас беше също на приемливо ниво, особено за ученик със системна подготовка по предмета. На кандидат-гимназистите ли трябва да упражняваме най-силен натиск? Какво и пред кого доказваме с изхвърлянето в съставяне на изпитния тест???
Благодаря, Ив! Ти още веднъж доказа , че времето за решаване на задачите от теста е недостатъчно за учениците.
Аз, решавах последователно до 16 зад, а след това по сложност , както съм ги описала в по-горния си пост .Времето , за което съм ги решила го умножавам по 4 и получавам времето на учениците, което надхвърля регламентираните 3 часа за изпита.
Днес имах доста натоварен ден, но се радвам, че от утре ще почивам. И все пак ми беше интересно колко сложни са задачите за седми клас. Решавах около 1 час и бях все още на 30 задача. Бях пропуснала обаче 17. За геометричните задачи имам едно строго правило: верният чертеж е наполовина решена задача. Тогава ми попадна направения чертеж, по който е направено обяснението за решението. Според мен поне в този момент е редно чертежът да съответства на решението, а не просто да има свързани точки. Вярно е, че трябва да се стимулира аналитичното мислене, но на този етап според мен чертежът играе много важна роля.
Най-вероятно утре ще продължа с останалите задачи, защото търпението ми се изчерпа. Задачите са в толкова различен стил. Не знам как децата могат да превключат толкова бързо от един тип задачи към друг, при това 50 на брой.
Миналата година 16 точки бяха за двойка. Сега отново се изпращат точките в МОН и като направят анализ ще натамънят критериите. Нали трябва да се покаже колко са успешни тестовете, как добре са се справили в МОН, колко са знаещи и можещи учениците. Как може министър Вълчев да спи спокойно след всички гафове, които се допуснаха. Как може все още да се бие в гърдите и да седи на този пост. Този министър опропасти съвсем това, което беше останало от образованието. И как иначе, нали получава похвали от Европа за "добре" свършената работа. ХА-ХА-ХА-ХА! Това ако се случи в Европа и един ден няма да го търпят. Мисля дори, че му дадох малко повече време за власт. Мисълта ми беше за час!.