Индивидуално добавяне и редактиране на потребители
- Вашите потребители са общността на Вашето образователно учреждение. Обикновено това означава учители, преподаватели и студенти, както и административен персонал, но кого ще добавите си зависи изцяло от Вас и Вашето образователно учреждение.
- Може да пожелаете да добавите родители и хора, полагащи грижи, или други хора, които работят в образователното учреждение.
- Само администратори могат да добавят и редактират потребители.
- След като сте добавили Вашите потребители, ще им изпратите имейл с техните данни за влизане в Office 365 и временни пароли. Тогава те могат да влязат, да нулират паролите си и да започнат да използват всички функции на платформата Office 365.
- Отидете на страницата на Вашето табло и натиснете Потребители, след това Активни потребители в лявото меню. Така ще преминете към зоната, в която ще започнете да добавяте Вашите потребители. Екранът трябва да изглежда по следния начин:
- Огледайте екрана. Вероятно ще разберете функциите на много от бутоните, но не се притеснявайте за тези, които не разбирате, тъй като вероятно няма да използвате много от тях. Другите ще Ви станат по-познати, като станете по-напреднал потребител с времето.
- За добавяне на нов потребител щракнете върху символа +, който се намира над Показвано име.
- Добавянето на данни за потребителя е просто въпрос на въвеждане на информацията за тях в полетата. Екранът ще изглежда по следния начин:
- Когато изберете потребителско име за новия потребител, се генерира потребителско име за влизане.
- Може да въведете временна парола или да я генерирате автоматично.
- Изберете лиценз за този потребител.
- Щракнете върху Създай. Виждате съобщение, че потребителят е успешно създаден, както и временната му парола за влизане.
- Можете да извършвате различни действия върху даден потребител, като поставите отметка пред името му и от дясно изберете желаната опция – нулиране на парола, изтриване, редактиране, добавяне към група и др.
- Щракнете върху Редактиране. От По-подробно може да добавите допълнителна информация за потребителя, както и да променяте вече въведените данни.
- От Настройки можете да промените разрешенията за този потребител като му зададете определена роля.
- Помислете внимателно за ролята, която има всеки потребител във Вашето образователно учреждение.
- За учителите или преподавателите може да е необходимо да могат да създават свои собствени работни места и групи и да нулират паролите на студентите.
- Изберете Да за даване на роля и от падащото меню изберете администраторските му права.
- Когато щракнете върху падащото меню, екранът ще изглежда по следния начин:
Важно - трябва да сте администратор, за да можете да създавате сайтове на SharePoint.
- Можете да научите повече за всяка администраторска роля, като щракнете върху връзката над полето за избор. Там е обяснено какво означава всяка от петте роли.
- На практика, Вашият персонал вероятно ще трябва да има разрешения Администратор за управление на потребителите, като един или двама души във Вашето образователно учреждение имат ролята на Глобален администратор, която е на най-високото ниво.
- Можете да преназначавате разрешения винаги, когато е необходимо.
- Освен това, тук имате възможността да зададете алтернативен имейл адрес за възстановяване на паролата за администраторите. Това трябва да бъде собственият им имейл адрес.
- Можете също така да блокирате потребител, така че той да не ползва услугите.
- От Лицензи можете да промените лиценза на потребителя. Опциите са лиценз за преподаватели или лиценз за ученици и студенти. Можете също да промените местоположението му.
- Пробната версия Ви ограничава до 25 от всеки тип лиценз. Това ограничение ще изчезне, когато проверките за верификация на Вашия домейн бъдат завършени от Office 365 и сте надстроили плана си от пробната на пълната версия.
- От Имейл адрес може да добавяте още имейл адреси за този потребител.
- От Разрешения за пощенски кутии можете да промените настройките за изпращане и получаване на писма от пощенската кутия на потребителя.
- От Още можете да направите допълнителни настройки за конкретни услуги – да зададете допълнителни свойства за пощенската кутия или да редактирате свойствата на Lync за този потребител.
- Всички отделни промени трябва да бъдат запаметени с бутон Запиши.
- От страницата с активните потребители може да изберете да виждате всички потребители или да ги филтрирате по определен критерий.
- Отворете падащото меню, за да видите предлаганите различни категории потребители. Ще изглежда по следния начин:
- Има и икона Лупа (Търсене), с която можете да търсите бързо индивидуални потребители. Тя е полезна, тъй като всичките Ви активни потребители ще се показват в списъка с Вашите потребители.
Ръководство за осигуряване - допълнителни източници
» Първи стъпки
» Абониране за Office 365
» Добавяне на потребители (индивидуално)
» Добавяне на потребители (групови потребители)
» Надстройване на версията
» Технически материали
» Речник