Учебното съдържание и ДОИ
Днешният дебат в българското общество по отношение на образованието пробужда едновременно съпричастност и омерзение.
Това е неизбежно следствие от естествения родителски рефлекс (доколкото все още го има) - какво ще претърпи детето в изключително "важния" за него училищен период, ще бъде ли адекватно на онзи винаги утрешен ден, ще успее ли...
Споменатия по-горе успех е ключова дума, когато говорим за ДОИ за учебно съдържание.
Документи занимаващи се с "проблема" ДОИ:
1Наредба за общообразователния минимум и разпределение на учебното време министърът "утвърждава" Рамкови изисквания за разработка на ДОИ за учебно съдържание
В този вече позабравен документ ясно и логично беше определена структурата на образователната реформа на нивото на образователните документи.
В нея беше представена една триделна система от ДОИ за учебно съдържание, нови учебни програми (като следствие от тях) и ДОИ за системата за оценяване.
Сега продължават да се появяват и нови програми и да се обявяват конкурси за кандидатстване на колективи, желаещи да работят по ДОИ за оценяване. Но прецедурата се оказва тромава....
Нека да не забравяме, че Според чл. 13, ал. 2, и чл. 14 на Закона за степента на образованието, общообразователния минимум и учебния план държавните образователни изисквания подлежат на актуализация всеки четири години(доколкото си спомням).
Разговорът около промяната на ДОИ за учебно съдържание е полезен, ако визира бъдещето, ако е част от стратегическото планиране на една институция с памет за делата си, каквато трябва да бъде МОН, и безполезен и паразитен шум, ако е насочен към тук и сега ставащото. Този шум отеква гръмко в учителските и класните стаи, обърква, лишава от мотивация една огромна колегия.
Лек, доходен и на вас ден