Не се ли подценява в момента професионалното образование и обучение?

Публикувана на: 07.10.2007, от crocsi
Кoментари:18

Този въпрос не е случаен.В последната година във всички доклади на МОН "професионалното" е едва ли не мръсната думичка на обазованието ни и се прескача.Смея да кажа, че голям зор видяха всичките реформи до тук докато съвсем го обърнат с краката нагоре. В професионалните гимназии, въпреки това идват  много мотивирани ученици.Работят специалисти с голям опит в съответната област.При рекапитулациите на МОН ,това образование  е ненужно!Кой го казва и защо?Всеки,външен експерт попаднал в което и да е от тези училища остава изумен - с какви средства, до какви резултати се стига!Специалистите български (даже и среднисти)са по цял свят,а реализацията е голяма .

 Да бъде или да не бъде професионалното образование бъргарско?

Коментари 18

18.05.2008 mimi70

Profile

Много полезен урок за изработване на печатна платка с printed circuit board (PCB).

Схемата се чертае на някаква подходяща програма- електроникс уъркбенч, протел или друга, самата програма изработва графичен оригинал и ако имаш включен лазерен принтер да принтираш схемата на графичния оригинал, си готов за процедурите по-нататъка показани тук в урока.

Надявам се някой ден да го направя.

PCB

18.05.2008 mimi70

Profile

Вижте приложението на електрониката и накъде върви светът-

PCB монтаж

А ние, къде сме?

Трябва да се помисли за техническото образование на бъдещето ни-децата!

Нека не ставаме място на евтина работна ръка за Европа и света!

 

30.04.2008 divanova9

Profile

 Здравейте,

Аз преподавам в такава гимназия. Учебната програма за модула ми е за Интернет програмиране с  Java, но няма часове за самия език. Има много теми за малко часове.

Второ, ако трябва в училище да се преподава нещо по-модерно, то как се обучава учителя. Няма курсове, няма учебна литература, нямаш стимул да се ровиш в Интернет и не винаги там може да се намери подходяща материя....

30.04.2008 dmantarova

Profile

  Не е тайна, че професионалното ни образование не е на необходимото ниво. Аз лично преди 2-3 години се сблъсках със следния парадокс. От МОН ни беше изпратена изпитна програма за държавни изпити за II степен на професионална квалификация. В темите имаше включен материал, който не беше изучаван от учениците. Писахме до съответните висшестоящи органи, но не получихме никакъв отговор.

  Сега пък са преместили една специалност от нашата професионална гимназия към художествената гимназия. Пълно объркване и на ученици , и на родители, и на учители! Понякога си задавам ред въпроси-следващата година дали ще изместят още една специалност и къде, и там имат ли съответната производствена материална база за провеждане на съответното обучение или ще го карат само на хартия. А може би е запазено само името името на специалността, а е променено съдържанието? Не зная. И аз си задавам въпроса ТОВА ЛИ Е СЪВРЕМЕННОТО НИ ЕВРОПЕЙСКО ОБРАЗОВАНИЕ!

 

 

02.11.2007 nely_pet

Profile

Много от учебните програми в професионалните училища са ужасни !!!!!!!!!!!!!!

Включва се материал, който е труден за учениците - няма часове за упражнения.

Чудя се защо никой не пита тези, които преподават до каква степен и какъв материал да се включва в тях. 

Не е за подценяване и въпроса с учебниците - тях или ги няма /т.е. не отговарят на учебната програма/  или сА съкратени вариянти на учебници за ВУЗ, или пък са посочени по-няколко учебника приблизително съдържащи учебния материал за 1 учебна година - на обща цена 60-90 лв. От къде тогава да се учи??? Ние сме свигнали от много литературни източници да събираме материяли и да ги комбинираме за да предаваме уроци, но как учениците да учат??? - МОЖЕ БИ ОТ ЗАПИСКИ!!!!!!!!!!

ТОВА ЛИ Е СЪВРЕМЕННОТО НИ ОБРАЗОВАНИЕ? 

 

14.10.2007 baba_nini

Profile

И аз подкрепям тезата, че реформите в образованието целят да унищожат професионалното образование. Наистина повече пари изисква, но без професии накъде?

13.10.2007 missis

Profile

ivo е абсолютно прав. Но май не това е целта на МОН.

13.10.2007 crocsi

Profile

Да имаш кураж не значи да не се страхуваш - това значи да те е страх и въпреки това да имаш воля да продължиш.

12.10.2007 ilarionov

Profile

 Делото по спасението на двещите се е дело на самите давещи се.

12.10.2007 crocsi

Profile

Отговорът има различни аспекти. В училищата има начални учители, общообразователи и специалисти. Началните учители са избрали профисията си от момента на постъпването си в Университета. Ощообразователите - част от тях са имали и други цели, работили са на други места или мечтаят да го правят. Инж. състав идвайки в училище трябва да носи със себе си освен теоретическия, но и  натрупан практически опит - децета очаквата да "попият" и това от него.

Имам контакт с различни училища и с различни по възраст учители, от различни специалности.Вярно е че има "случайно попаднали "(самите ученици ги разпознават!), но те не винаги са млади хора.Каква е обстановката в колективите? Забравихме да водим диалог помежду си. Проблемите на един член не вълнуват никой от другите.Не запомняме имената на новите колеги по цяла година.За взаимопомощ и дума не може да става.Изказване на лично мнение или опит за някаква промяна, .........

Чували ли сте : "На който не му харесва да напусне !"?.Напускат, но не само младите , а стари и много кадърни учители. Никой не идва! А......тогава,идва протеже,което и то не знае защо.Така се ражда мита за "случайно паднал в училище"преподавтел.

По отношение на младите учители .Заплатите - не  ги коментирам . Лекторските часове станаха от 01.07.07 - 4.00 лв., навсякъде ти предлагат двойно повече.Някои от тях сега създават семейства.Дообразоваме  се на самоиздръжка.Някои забравят , колко и каква заплата получават  за труда  си, когато престъпят прага на класната стая.Всеки решава и отговаря за себе си по последният проблемSurprise

Не мога да ти дам пълен отговор.Мъчно ми е, че  не можем да променим положението , в което сме !