Много от учениците, особено в горен курс бягат от часовете. Осъзнават ли те, че като бягат от училище, бягат от знания?
Напълно съм съгласна, че чувството за отговорност се възпитава. Никой не се ражда с него. Затова и мисля, че вината на зрелия възрастен е по-голяма от тази на незрелия подрастващ.
По принцип си права, но подобно мнение според мен не е съобразено с реалната ситуация в българското образование. И нямам предвид финансовите предпоставки, а нещо съвсем различно и то е изграденото /или в типичния случай неизграденото/ чувство за отговорност у българския ученик и липсата на желание да научи нещо, което лежи извън обсега на преките му интереси в момента. А също и удобството в едно подобно оправдание /че просто училището е скука/ да не посещаваме часове, да не учим, да киснем по кафенетата, където едва ли е по-интересно, просто е по-лесно нищо да не се прави. Да видим каква би била идеалната ситуация? Представи си едни силно мотивирани, добре заплатени, добре квалифицирани учители, които работят с желание в приятна обстановка. Ако теорията ти е вярна, че основно скучното и еднообразно преподаване е виновно за бягството от час, то значи тогава учениците не би трябвало да отсъстват без основателна причина. В такъв един свят писането на отсъствия би било излишно. За съжаление аз намирам подобно схващане за пълна утопия. Защото както казах да не правиш нищо е по-лесно, отколкото да правиш нещо, та било то и нтересно. Попитайте който и да е ученик от горен курс, дали ако сутрин рано има някакъв предпочитан от него предмет и знае, че няма да му пишат отсъствие, ще дойде на училище или ще продължи да спи до обяд? 80 % не биха дошли на училище, знам това. Нима работата, която ние обичаме, винаги ни носи само радост и приятни емоции? А нима спираме да я вършим? Ако спрем, какво говори това за нас? А учениците винаги трябва да бъдат галени с перце и оправдавани, че не ходят на училище, че пречат на учителя, демонстрирайки скуката си, защото, виждаш ли, не им било интересно. В училище се учат толкова разнообразни неща и се засягат различни области на знанието. Как точно може по всеки предмет да им бъде приятно и интересно, дори и пред тях да стоят гениални преподаватели? Няма как. Затова човек от ранна възраст трябва да бъде учен да не си търси оправдания и да вижда по-далече от носа си.
Не мислете, че отричам нуждата от интересни уроци. Напротив, повечето трябва да са такива ,но просто не може НА ВСЕКИ ВСИЧКО ДА МУ БЪДЕ ПО ВСЯКО ВРЕМЕ ИНТЕРЕСНО. А и към най-интересните уроци се привиква и щом престанат да бъдат нещо изключително, човек започва да ги приема като рутина. Такава е човешката природа. Затова ни трябва чувство за отговорност, за да правим и неща, които не се ни толкова интересни, но необходими. Нека се съсредоточим към възпитаването на това качество у децата си , а не да им предлагаме готови оправдания.
Младият господин просто се е хванал за Конституцията ,но това че четеш един документ не означава че го разбираш!:) Всичко за което говори през цялото време( вече обърнах внимание) е предмет на Правилника за вътрешния ред на училището ,който всяка година се утвърждава от ПС.
Въпросът е Правилника да бъде съобразен и със законовите положения, които третират тези проблеми-нали?!?! :)
Лек, доходен и на вас ден
П.С. Повече информация ще намерите тук
Ясно е, че не говоря за неизвинени отсъствия, не става въпрос за наказания. Говоря за ученици с много извинени отсъствия /над 200 към края на годината, но натрупани постепенно, а не в рамките на 1 месец , каквото е условието в закона/, с отсъствия над 25% по един предмет, но с необходимия брой оценки. Това започва да се случва все по-често в нашето училище. Проблемът е, че учениците разбраха, че при това положение не можем да противодействаме. Казах вече, какво ни обясниха от инспектората за лимита на отсъствията.
Фиксиран брой отсъствия-20(по уважителни и неуважителни причини)
Проблемите са различни в различните училища! И видеокамера да срожиш, може да не успееш да спреш някои негативни явления заради ,които бягат - алкохол ,дрога и пр.е! Не разбирам думата "издевателство" над изгонен ученик! Вече съм написала мненито си по тозо въпрос ,моля прочете го !
Да разбирам ли, че и учителите трябва да се оплакват и претендират със същите аргументи като на г-н Ученик и да почнат да бягат!. Може ли да се гледа на отговорите на другите като на аргумети и опит. Вашето училище се явява частен случай
Добре е да има камери в коридорите и в двора, но по време на час, май вече е прекалено...
Само в някои училища !!!
Обикновенно не се охраняват именно проблемните училища(закон на Мърфи)
Лек,спокоен ден
Защо има стрес в училище? Крясъци, дивеене, чупене, гонене. Когато учениците знаят, че постъпките им се записват, гореспоменатите стресопричинители ще намалят драстично. За мен камерите могат само да помогнат. Който не иска да го снимат - няма да ходи на училище, образованието след 8ми клас (ако не се лъжа) не е задължително
едно инсталиране на видеокамери в клас би решило проблема с дисциплината ;)
xexe Big Brother is watching you
И без това стресът в училище е прекалено много и за учителите, и за учениците. Според мен едно инсталиране на видеокамери в клас само ще натовари всички допълнително. Добре е да има камери в коридорите и в двора, но по време на час, май вече е прекалено...
Това за отсъствията (както казах и по-рано) е уредено с изпит. Нито удължаване на срока решават проблема, нито други простотии. Щом детето има над 15 (при изключителни причини - 20%) отсъствия (забележете, независимо дали са извинени или не), реалността на знанията на съответния ученик са под въпрос и следва изпит. Който си знае всичко и има добри текущи оценки, ще се справи по същия начин и на изпита. Относно касуса със шумния ученик, да, наистина сте безсилна... Но за това и споменах (тук или в друга тема) че едно инсталиране на видеокамери в клас би решило проблема с дисциплината ;)