За Педагогическите съвети
Уважаеми колеги!
От няколко години съм секретар на педагогическия съвет и водя протоколите на заседанията му. Истината е, че всички ние понякога работим по традиция с установените вече начини от предхождащите ни секретари, протоколчици и т.н. Имала съм възможността да се запозная с различни начини за протоколиране в училища и детски градини. До скоро пишех протоколите в огромна книга /тетрадка/ прошнурована, прономерована и подпечатана с печата на детското заведение. Сега закупихме книгата за решенията на педагогическия съвет, но поради липса на средства и поради незадължителния характер на книгата за протоколите ще продължавам да пиша протоколите на отделни листа, които прикрепвам към класьора, изискван според Наредба №4 от 2003г. за документите за системата на народната просвета.Запозната съм с наредбата, но бих искала да обменя опит с колеги, които са наясно по много въпроси, свързани с работата на секретаря. Като се тръгне от записването на решенията в самия протокол - дали непосредствено след всяка точка се формулира решение, или в края на протокола се изреждат всичките... Въпросите ми опират до елементарни неща, но се надявам всеки да сподели своя опит. Една от информациите ми е, че решенията трябва да бъдат с едно повече от точките в дневния ред, което не се получава винаги, тъй като освен "дневният ред беше приет/ се приема", което така и не зная до колко е необходимо да се пише в книгата за решенията на педагогическия съвет, така и не всяка точка предполага вземане на някакво решение.От друга страна графите в тази книга изискват срок на изпълнение, отговорници и бележки, какво се пише там...? И молбата ми към Вас е да споделите опит, и да цитирате документи , в които може би се съдържа повече информация по въпроса. Запозната съм със ЗНП и ППЗНП, но е твърде възможно да съм пропуснала нещо, което може би е важно. И още един елементарен въпрос..., иновациите предполагат педагогическите съвети да се вписват по определен начин в съответните книги и протоколи към класьорите, но защо педагогическите съвещания, чиито членове са всъщност членовете на педагогическия съвет не се вписват в книгата за педагогическите съвети и имат отделна номерация ....? На този въпрос си отговарям и сама, но тъй като на много места книгата е една все пак го задавам, за да разбера доколко е редно това.... Благодаря Ви предварително!