Как да предотвратим зараждане на насилието в първото социално заведение - детската градина?

Публикувана на: 02.01.2008, от crocsi
Кoментари:25

Cool Темата се роди спонтанно в момента ,в който гледах гледах клипа срещу насилието в училищата.

 Детската гранина е първото социално заведение ,където  съвсем невинно ,но системно се прояват първите признаци на насилие . Това се явява проблем за много родители и деца . Проблем е и на учителите в градините. Въпросът е как се справят с това? Да се стигне до там ,че децата да получава болки в коремчето , да повръща , та дори да вдига температура  ( нервни разстройства !? ) - целта е да останат в къщи !Crying. Не е редно едно дете да не иска да посещава детско заведение , защото Иванчо всеки ден го бие или "измъква насилствено" всяка играчка ,до която се допре; " надумва "децата  да не го допускат да играе с тях и пр.е  ! Децата казват на госпожата , а в къщи едни споделят ,че тя е взела мерки; че не е взела мерки; че ги е наказала и двамата! Не е редно едно дете да не може да се приобщи към колектива в градината ,защото е "по-различно "; защото е дете на разведени; защото е дете на самотна майка! Насочвам Ви  и към ролята на родителите . Правилна позици ли заемаме - щом те ударят и ти удари; щом ти взимат играчките и ти взимай; като ти каже ......; като те наплюе....; госпожата е длъжнана да .....!!!!!!?????? 

Какво можем да променим в този етап на развитието на децата? Ще помогнелим ли за намаляване на насилието в училищата?

Коментари 25

25.04.2008 elenikolova

Profile

 

15.03.2008 lucy

Profile

  Съгласна съм теб, драга Анита! Трудно стана да се работи в детска градина. От дистанцията на времето се връщам назад и си спомням младите години в моята кариера. Тогава родителите сякаш бяха други а и аз бях по-млада. Но тогава нямаше филми с насилие, децата ходеха на театър, родителите им купуваха детски книжки с картинки и не се чуваше чалга от всеки ъгъл. Колкото и да не е скромно в моята практика винаги давам за пример себе си на моите възпитаници. Винаги им казвам да гледат аз какво правя и няма да сгрешат. Щом аз неговоря високо и не ги обиждам нека и те да се опитат като мен. Имам известни постижения но нека да незабравяме, че в ежедневието си тези малчугани се сблъскват и с не дотам добри примири за подражание. Все пак те са деца и, като такива имат беден житейски опит. Редно е да си протегнем ръце и съвместно с родителите да работим в тази насока. Има какво да научим едни от други.

17.02.2008 livi

Profile

ДВЕ МНЕНИЯ ПО ВЪПРОСА НЯМА-родител-учител-заедно,с разбиране,желание и търпение днес, за да има утре,за да расте всяко дете с ясното съзнание че мама и тати "ми казват същото като госпожата"Гласувано доверие,заслужаваме го,обходимост е за качествената работа в детската градина!

17.02.2008 iv_2007

Profile

Когато децата ми бяха малки разбрах, че на тях им е по-интересно да се въртят около някой, който се занимава с нещо. Може би инстинктивно те опознаваха живота по този начин. Захващаха се с неща, които съвсем не бяха по силите им, но това ги карaше навярно да се чувстват по-големи (кой не иска да е голям, докато е малък).

Тази година разбрах, че има (в една друга държава) детски градини, в които децата сами посаждат житни семена, грижат се за отглеждането на зеленчуци в зеленчуковата градина към детската градина. Когато житото бъде готово помагат да се смели, а от приготвеното брашно сами месят тесто за своя хляб. Можете ли да си представите каква възпитателна сила има този процес.

Това което искам да кажа е, че ако се ангажира вниманието на децата със съзидателна дейност, едва ли ще се сещат за филмите, които до късно вечер гледат било сами или заедно с уморените си родители. Жалко е, че не намираме сили да си почиваме сред природата, която наистина ни зарежда с енергия, а избираме кабелната телевизия.

17.02.2008 anilenas

Profile

   Всички сме убедени, че професионализмът на учителите ще доведе до желаните резултати, при истински ангажираното сътрудничество от страна на родителите. Без това няма как да се мине. Добрите взаимоотношения учител - родител са същностен жалон в цялостната дейност, която се върши за доброто на децата.

17.02.2008 livi

Profile

БЕЗ РОДИТЕЛСКА ПОДКРЕПА ЩЕ НАЛИВАМЕ "ОТ ПУСТО В ПРАЗНО"А ПРЕДИ ДА ДИСКУТИРАМЕ ТАЗИ ТЕМА ТРЯБВА ДА СЕ ПОМИСЛИ СЪВСЕМ ОТГОВОРНО ЗА РОДИТЕЛЯ КАТО ВЪЗПИТАНИЕ,ПРИСЪСТВИЕ,ОТГОВОРНОСТ!В ГОЛЯМАТА СИ ЧАСТ РОДИТЕЛИТЕ"АБДИКИРАТ"ОТ ЗАДЪЛЖЕНИЯТА СИ,ПРЕХВЪРЛЯИКИ ВСИЧКО НА ДЕТСКОТО ЗАВДЕНИЕ.А КОГАТО ДЕЦАТА СА ВЕЧЕ УЧЕНИЦИ,ТЕ(СЪЩИТЕ)ВДИГАТ БЕЗСИЛНО РЪЦЕ И АТАКУВАТ,НАЙ-ЦИНИЧНО,УЧИТЕЛЯ! КЪДЕ СТЕ ВИЕ,РОДИТЕЛИ?

30.01.2008 anilenas

Profile

   Съвсем видно е, че има нужда от комплексна работа, в която нуждата от отговорно сътрудничество е крещяща.

30.01.2008 radivdani

Profile

user: charmy

-моя близка е точно от тоя тип майки-нейният син бие,хапе,рита всички,включително посяга и на родителите си нищо,че е на 3 години.майка му вместо да му се кара,не реагира никак или казва нещо ,ама така вяло,че не се знае дали въобще някой я е чул.но,ако ротител на пострадало дете реши да се кара на нейното изведнъж скача и се развикава-как можело така.
 

  
   "Не става само с ядене! Трябва и акъл....!"

30.01.2008 charmy

Profile

user: mimi70

А майка му вместо да критикува сина си, се възмущаваше как съм щяла да бия чуждо дете.

-моя близка е точно от тоя тип майки-нейният син бие,хапе,рита всички,включително посяга и на родителите си нищо,че е на 3 години.майка му вместо да му се кара,не реагира никак или казва нещо ,ама така вяло,че не се знае дали въобще някой я е чул.но,ако ротител на пострадало дете реши да се кара на нейното изведнъж скача и се развикава-как можело така.ето така,според мен се възпитават бъдещите побойници и бабаити.не случайно се казва,че са важни първите 7 години!!!детето опитва всичко докато е малко-да се глези,да плаче,да бие..-опитва да види кога ще му мине номера и ,ако няма кой да му обърне взнимание и да се вземат съответните мерки-бъдещият побойник е вече факт.ние родителите трябва много ясно да си дадем сметката,че възпитаването на децата започва от нас,нашето държание,поведение-не само спрямо детето,но и спрямо останалите.децата са попивателни-те отразяват няшето поведение-нека се замислим следващият път,когато детето крещи и вика-ние така ли се държим??-и ,ако отговора е положителен добре да си помисли това проблем ли е и трябва ли да го разрешим.

29.01.2008 roro

Profile

Имам един прост ,но възпитателен метод за наказване , и родителите много го одобряват Когото детето извърши нещо нередно застава право пред портрета на Левски и мисли " защо го направих? трябваще ли да го направя?, ще го направя ли пак? "и т. н.Всички деца знаят за Левски защото много им говоря за него .През май слагам портретите на Кирил и Методйи само тези имаме в ДГ ,липсва ми Ботев .Така няма дете което да не знае за тях в нашата група  , а чрез делата си тези хора възпитават, детето се чувства малко засрамено  и  го карам да мисли бързо ,защото като ми отговори го освобождавам.Децата са в смесена група и  е чудесно ,че и 3г. дете знае за тезе велики хора