Необходими ли са две учителки в група в детската градина и защо в европейските детски заведения не е така?

Публикувана на: 27.12.2007, от doremi
Кoментари:86

 

                Не е ли по-добре един учител,добре заплатен да работи на 8-часов работен ден с децата.Да е наистина уучител ,а не да отговаря и за

други дейности като хранене и следобеден сън.Тези дейности могат да се  организират от т.н. пом.възпитатели.Те са си възпитатели всъщност.

Тогава ще може да се работи задълбочено и адекватно на ДОИ.

Коментари 86

18.04.2010 zvezdiliana

Profile

По точно не бих могла да се изразя. Все едно работим в една група с Вас.

18.11.2009 neci

Profile

 

02.11.2009 minkova

Profile

user: Uchenolubiv

Здравейте колеги, учители!

Прочетох мненията по темата и си позволявам да изкажа и своето мнение, макар че не пиша много често във форума. Защо не пиша - е друга тема.

Била съм 10 години детска учителка, сега съм вече 11 години начален учител. Значи: и за двата етапа на образование имам собствено мнение. Не мисля, че трябва да се квалифицират нещата -"кой работи повече и по-малко"; даже е мъничко грозничко.

Лично за мен е приемлив варианта да има един учител в една група. И това не е нова идея - тя се коментираше още преди 15 години.

Защо е приемлив: 1. - би трябвало заплащането да е по-високо \това е най - основният мотив\

Какъв вариант си мисля, че е добър \но може да се предложи и по-добър\.

Сутрин децата се приемат от медицинско лице - на щат към министрество на Здравето; а също и от лелка.

Учителката идва в 8.30  - провежда  т. нар "ситуации"; децата обядват; лягат; тя се подготвя за следващия ден. Децата стават в 15.20 - до 16 закусват, оправят се легла, мият се съдовете. Учителката до 16.30 си провежда и следобедната ситуация и си тръгва в 17 часа.

Другото е въпрос на директорско мениджърство - има коридорни лелки, има и средни училища, които имат педагогическа насоченост и т.н.

Просто споделих един вариант и се опитах да не "връхлитам" никого!

   

 

     Мила,колежке,репликата ми е специално за вас.

02.11.2009 minkova

Profile

      Мила,колежке,

  Като даваш толкова "умно"предложение на  група в детската градина да е само една учителка,защо не се върнеш от началния курс отново в детската градина и да го опровергаеш с личен пример? Защото лично аз не знам коя колежка ще издържи на този абсурд по-вече от 3 месеца!!!

18.10.2009 rossitza

Profile
Здравейте ,колежки! Много и различни мнения давате и във всяко едно има резон.Въпросът всъщност не е принципен,трябва да се отчита реалността.Само сметнете какъв трябва да е размера на заплатите на учителките и на пом.възпитателите.Ще са нужни повече пари отколкото сега.Няма кой да ги даде,така че напразно си чешем езиците.Все пак аз мисля,че две учителки в група е идеален вариант,предвид многото деца в групите и нашите плътно целодневно работещи майки.Европейският стандарт и начин на живот е далеч от нашия.Да осигурят пари и ще помислим пак.

18.10.2009 ksi2471

Profile

 Колежке, ако децата са на детска градина само до обяд, тогава няма смисъл от втори учител в групата. Но в нашата държава детската градина е целодневна. Варианта, който предлагате в нашата детска градина се прилага, ако колежката се разболее другата минава на разпокъсана смяна, за да не се взема заместник и да се пести от бюджета. И мога да ви уверя, че това въобще не е полезно нито за учителката нито за децата, още на втория ден на такова работно време учителката не е работоспособна, не може да си отпочине. Все пак работата на учителя не е само в регламентираните ситуации, защото детската градина не е само образователно, но и възпитателно заведение. Аз като родител не съм съгласна в детската градина детето да се приема от медицинско лице или лелката, все пак учителката е тази, която трябва да приеме детето. Не се опитвайте да омаловажавате функциите на детската градина.

18.10.2009 mima_28

Profile

 Мила колежке,аз също съм детска учителка и не ходя на работа в 8.30,а в 7.30.,а втора смяна е от 12.00 до 18.00.Едва ли има детска градина в която работното време на учителката е това което Вие пишете.Ако беше така,едва ли шяхте на напуснете.

16.10.2009 Uchenolubiv

Profile

Здравейте колеги, учители!

Прочетох мненията по темата и си позволявам да изкажа и своето мнение, макар че не пиша много често във форума. Защо не пиша - е друга тема.

Била съм 10 години детска учителка, сега съм вече 11 години начален учител. Значи: и за двата етапа на образование имам собствено мнение. Не мисля, че трябва да се квалифицират нещата -"кой работи повече и по-малко"; даже е мъничко грозничко.

Лично за мен е приемлив варианта да има един учител в една група. И това не е нова идея - тя се коментираше още преди 15 години.

Защо е приемлив: 1. - би трябвало заплащането да е по-високо \това е най - основният мотив\

Какъв вариант си мисля, че е добър \но може да се предложи и по-добър\.

Сутрин децата се приемат от медицинско лице - на щат към министрество на Здравето; а също и от лелка.

Учителката идва в 8.30  - провежда  т. нар "ситуации"; децата обядват; лягат; тя се подготвя за следващия ден. Децата стават в 15.20 - до 16 закусват, оправят се легла, мият се съдовете. Учителката до 16.30 си провежда и следобедната ситуация и си тръгва в 17 часа.

Другото е въпрос на директорско мениджърство - има коридорни лелки, има и средни училища, които имат педагогическа насоченост и т.н.

Просто споделих един вариант и се опитах да не "връхлитам" никого!

20.09.2009 GGT

Profile

 

   Докато децата спят, учителките подготвят ситуациите за същия следобед, които обикновено са две и за следващия ден - две или три.Това е изрязване, рисуване, подреждане в чинийки и т.н.Има много писане също така.Почти задължително се носи нещо за доработване в къщи.Ангажира се и семейството, ако се работи с желание.Когато децата станат от сън, също има достатъчно работа - трябва да им се помогне да се облекат, тоалет, закуска и две ситуации.Изпращането след 17 - 17,30ч. доста натоварва, защото трябва да се информира всеки родител за деня на детето - трябва да запомниш какво ти е предала колежката и  има ли  нещо за съобщаване от случилото се преди обяд. 

19.09.2009 ksi2471

Profile

 В посоченото време, учителката си подготвя заниманията за следобедната смяна, а също така и за другия ден. Също така, често има възложени допълнителни задачи, които трябва да извърши. Не си мислете, че работата на детския учител е само в регламентираните ситуации.