Родните четвъртокласници са сред най-умните в света

Публикувана на: 02.12.2007, от milenkova
Кoментари:23

    Учениците, които в момента са четвърти клас, са сред най-интелигентните четвъртокласници в света. Това показват резултатите от международно проучване, проведено в 40 държави.

    На малчуганите им били прочетени няколко текста и след това им задавали въпроси, за да проверят доколко успяват да разберат смисъла на текста и доколко могат да извлекат информация от него.
    Резултатите от теста показват, че няма пряка връзка между богата държава и добро образование. Оказва се, че след нас остават САЩ, Англия, Франция.


В България на такъв тест за проверка на умението да възприемаш информация и да правиш умозаключения въз основа на разбраното били подложени 4000 четвъртокласници от 150 училища, както на село, така и в града.

"Резултатите на нашите деца не са еднакви, за да няма някакво недоразумение, че всички са големи отличници, това не е така. Не са еднакви и мисля, че имаме повод да кажем, че специално внимание през следващите месеци и години трябва да се обърне на училищата, където има по-голям брой деца, за които българският език не е майчин", обяснява доц. Татяна Ангелова.

Специалистите си обясняват високите постижения на българчетата с обстоятелството, че до четвърти клас на децата им преподава един учител и това изглежда кара децата да имат респект към него и ги мотивира да си учат уроците.

 
Източник: kidsbg.com и http://btv.bg

Коментари 23

09.01.2008 anilenas

Profile

   Съгласна съм с почти всичко написано от Вас. Децата са най-малко виновни за това, което се случва. Светът на възрастните е в дълг пред тях, защото той съдава правилата.

09.01.2008 Anikolova

Profile

user: koleva

Хайде да бъдем по-конкректни. Еко, с колко деца с нарушена семейна среда си работила ? Аз лично с нито едно. Всички бяха от нормални семейства , родителите им се интересуваха в рамките на нормалното. Въпросът е тези деца от нормалните семейства получават ли адекватно образование, сега...

Струва ми се, че понятието "нормално" се изкриви в последните години до ненормалност. В едно общество на канибали да си канибал е нормално, но дали е добро? Зная, че примерът е краен, но понякога се нуждаем и от такива крайности , за да разберем абсурдността на дадена ситуация. Аз питам: Нормално ли ви се струва масово да се пуши пред децата още от бебешка възраст, да се консумира твърд алкохол всяка вечер, пак пред погледа на децата, да не знаем никакви други начини за забавление освен седенето на маса, яденето и пиенето, да даваме на децата си повече от необходимите джобни пари и да не ни интересува какво ги правят, да им позволяваме да висят до безпаметност на компютрите, да не ни впечатлява, че за година са прочели една книга и то по принуда, да ходим в училището на детето, само когато ни повикат или се появи голям проблем, да не ходим на родителски срещи, да не познаваме приятелите на децата си, да се доверяваме сляпо на всичко, което ни се казва и т.н. и т.н. ? Не ми казвайте, че това са изключения, защото просто не е така! Та кое му е нормалното на едно такова средностатистическо семейство? Това ли е нормална семейна среда? 

А що се отнася до това, че ОС не се била променила, откакто ние сме били ученици, това също не е вярно. Щом участниците в системата са се променили /и учителите, но далеч не само те/, няма как да не се пробени доволно много. Когато ние бяхме ученици, в клас не си позволявахме да гъкнем, нямахме право да противоречим на учителя по какъвто и да е начин, носехме униформи /и то изключително грозни, единствено с цел да бъдем унифицирани/, учителят се посрещаше с "Клас стани, клас мирно!" и му се рапортуваше, изпитваха ни на дъската,  намаляваха ни поведението за 3 отсъствия  и така мога да изброявам до безкрай. Нима всички тези неща не са променени? Много от тях трябваше да бъдат променени и слава богу, че това се случи, но либералното училище днес, учениците, които нямат изградена ценностна система или в центъра на която стоят само парите и тяхното печелене, а и унизителните заплати на учителите - нима това можеше да остане без последствия? Условията, предпоставките и ако щете жизнената среда се промени. Как да не се промени и ОС?

09.01.2008 koleva

Profile

Хайде да бъдем по-конкректни. Еко, с колко деца с нарушена семейна среда си работила ? Аз лично с нито едно. Всички бяха от нормални семейства , родителите им се интересуваха в рамките на нормалното. Въпросът е тези деца от нормалните семейства получават ли адекватно образование, сега...

08.01.2008 Eko

Profile

 Да, така е! Но аз лично не зная някой да е бил глобен! А лесния достъп до дрогата? Също не е за подценяване!

 Мисля ,че проблемът е на цялото общество! Според мен е нарушена и нормалната семейна среда! Причините са това са много и глобални!

  

  

08.01.2008 koleva

Profile

user: ivo

Без това единодействие на учители, родители и публични власти - преодоляването на негативните тенденции няма  да се случи

 

Да, така е. Ако ме питате кой носи отговорност за това, че 15-17 г. деца са извън къщите си посред нощ, ще Ви отговоря : родителите. Щом не могат да сложат граници, а по закон носят отговорност за децата си до 18 г. възраст, да си носят отговорността: глоба.Същата мярка за собственици/наематели за заведения.Не е възможно ли ? Възможно е. Трябва обаче воля.Тук ще Ви подкрепя, воля и от страна на властта. Но ако ме попитате кой носи отговорност за знанията, които получават децата в училище, ще Ви отговоря: учителите. Няма нищо по - логично от това едно дете да ходи на училище, за да научи нещо.Ако не е научило каквото трябва, елементарното, основното, отговорността е на неговия учител.

08.01.2008 koleva

Profile

user: ivo

Първото от което е, разбира се - навлизането на децата в особената възраст на пубертета и неадаптираната ни да се справя с този проблем ОС."

Образователната система не е променена от времето, когато аз навлизах в пуберитета.Даже тогава нито майките ,ни нито бащите бяха чували за подобно нещо.Влязохме, излязохме от този период , но поне научихме нещо.Като минимум хората от моето поколение, които са със средно образование, могат да пишат на български език.

08.01.2008 koleva

Profile

За поканата , искрено благодаря, поласкана съм. Както се казва, за контакти :e-mail kole_va@abv.bg. Дотогава имаме да обсъдим и сериозно да се подготвим по много въпроси.

Още малко по темата...В началния курс едно дете контактува в масовия случай с един учител.Този ежедневен контакт е еднакво полезен и за двете страни.За детето учителката/ понякога учителя / става като втора майка.То иска да й се хареса, изпълнява, овладява се  и т.н.За учителката този контакт също има положителен резултат-вижда накъде отиват нещата, малко или много ежедневно контактува с родителите, като цяло има повече възможност да контролира целия процес на обучение връзка с родителя, връзка с детето.Не така стоят нещата в пети клас.Детето изпитва стрес , когато трябва да замести учителката, която е заместила майка му, с много учители.Появяват се т. нар. предметници- всеки със своите изисквания и своя темперамент. И ако учителят в този период е с нагласата, че учи деца, няма проблеми.Проблеми има, когато реши, че  е много знаещ и още повече, когато реши да го покаже не на колеги , а на деца. Деца. които в пети клас те гледат уплашено като зайчета.В пети клас за тях учителят е все още светът или поне част от неговия свят .В пети клас детето все още иска да се хареса на учителката си.Даже и в шести клас нещата се овладяват .По-проблемен е седми клас.И там именно има проблеми-  нe само с дисциплината.Там лъсват и други проблеми.Ако в предишните две години на това  дете са му преподавали по формулата: омая + рутина, / в повечето случаи даже само рутина е достатъчна /  пропуските са вече факт.

08.01.2008 mimi70

Profile

user: milenkova

На малчуганите им били прочетени няколко текста и след това им задавали въпроси, за да проверят доколко успяват да разберат смисъла на текста и доколко могат да извлекат информация от него.
    Резултатите от теста показват, че няма пряка връзка между богата държава и добро образование. Оказва се, че след нас остават САЩ, Англия, Франция

А четенето и писането оцениха ли го? Отново се говори за тест. В началния курс децата са доста натоварени и в резултат на това продължават с пропуски в тези две основни дейности за по нататъшното тяхно развитие. Ако греша- убедете ме в противното. Имам жив пример вкъщи. А мисля, че това е основна функция на началния курс.

08.01.2008 ivo

Profile

user: koleva

Не търсете причините изцяло и на всяка цена извън вас.

 

Г-жо Колева, вероятно не сте обърнала внимание, че в цитирания от Вас мой пост аз съм написал черно на бяло..."слабият резултат в етапа 5-8 клас / без изобщо да омаловажавам отговорността на колегите/ , според мен се дължи на някои , на пръв поглед , "странични обстоятелства".Първото от което е, разбира се - навлизането на децата в особената възраст на пубертета и неадаптираната ни да се справя с този проблем ОС."

Очевидно, след този цитат тезата Ви за "изцяло и на всяка цена" трудно може да бъде доказана!

Опитах се да Ви обясня нещо много важно - че в работата си ние, учителите, сме зависими и от много външни фактори, най-важният от които е обществената среда, в която протича образователният процес. Твърдя напълно сериозно, че при тези параметри на обществото ни, няма педагогическо средство, което изолирано, само по себе си успешно да преодолее разрушаващите сили на моралното опустошение, което ВКУПОМ допускаме!А силата на това опустошение ясно се очертава именно във фазата 5-8 клас, поради възрастовите особености на учениците! Пряката последица, която съм Ви посочил е  на пръв поглед  елементарна, но с определящо значение за резултатите от обучението - сривът в дисциплината и последващото рязко занижаване на волевите усиля, които децата трябва да полагат, за да постигат интелектуален и уменчески напредък!В това е генералната причина за резултатите от тестовете, а не в някакво фантазмено "преобразяване" на учителската колегия, както наивно твърдите Вие!

Разбира се - в една ОС винаги има поле за усъвършенстване и тук Вие общувате с много професионалисти, които са готови да участват / и участват!/ активно в подобен процес.Но ако искаме истински да се оправим с въпросния възрастов срив, санирането на системата трябва да стане успоредно с резултатни мерки на българските власти, които в реален времеви хоризонт да се заемат с проблемите на обществения морал, правоприлагането, публичната среда и поведение.

Без това единодействие на учители, родители и публични власти - преодоляването на негативните тенденции няма  да се случи!Т.е.  - моята и на колегите ми покана към Вас е да участвате със своята малка частичка принос в една доброжелателна и внимателна колаборация с учителите в името на децата ни!

Разбира се, в тази покана няма и не може да има нищо задължаващо,  и Вие, ако прецените, спокойно може да останете на нивото на сегашното си общуване с нас.От определена гледана точка може и да е разочароващо за някои, но не е болка за умиране .

Dаже е и полезно в някакъв смисъл - вербализирането на негативните Ви усещания e един добър бонусWink

Лек денSmile

08.01.2008 anilenas

Profile

   Излизането от темата в случая е съвсем естествено, просто защото нещата са взаимосвързани. Иво много точно посочва причините за тази промяна. "Светът" на възрастните е виновен за това, което се случва с децата. Няма нужда от прехвърляне на отговорности. Решенията "на парче" не дават желания плод. Реформата в образованието не става извън обществото, затова трябва да е адекватна на това, което се случва там.