Програма "Стъпка по стъпка"

Публикувана на: 22.11.2007, от milam
Кoментари:15

Здравейте, колеги!

Директор съм на ДЗ, в което работим по програма "Стъпка по стъпка". Срещаме проблем при планиране на образователното съдържание, защото в тази програма то липсва. Използваме наличните към момента на Русинова и Витанова, но основно на Русинова - седмичната програма, част от темите и целите. Отделно в групите са закупили помагала на ИК "Изкуство" и в резултат на всичко това се получава една голяма каша. Разбира се не на последно място се водим и от ДОИ. На този етап горе-долу сме решили проблемите, но не на пълно. Моля Ви, ако някои от Вас са попадали в такава ситуация да споделите мнения и предложения.

Благодаря Ви!

Коментари 15

13.01.2008 anij

Profile

"Стъпка по стъпка" е много интересна програмна система, но изисква по- особена организация на предметната среда.Трудно е да се промени материалната база днес без парите, които са наливани преди. Програмите по които се работи във възрастовите групи от3 до 5 са остаряли и се разминават с ДОИ. В молента министерството е възложило изготвяне на нова.Колко ще е по- добра ще видим.В нашата градина работим по програмата на Русинова и колектив, а помагалата които използваме тази година са на издателство "Изкуства".Колеги, препоръчвам ви ги.Преди също сме избирали книжки от различни издателства.Не виждам нищо лошо.Това показва творчество в работата на учителките и познаване на помагалата на различните издателства.

11.01.2008 milam

Profile

По "Стъпката" колегите ми работят от 2000 г. Те са едни от първите, които се престрашиха да опитат нещо различно. На въпроса Ви "Защо?" :

- най-главното и най-важното -  програмата е ориентирана към детето и поставя в центъра на образоватения процес детето 

- дава възможност за свобода и творчество и на деца и на педагози

- работата в центровете е увлекателна за децата и там образователното съдържание се възприема под формата на игра - нали играта е основната дейност в ДГ

- и т.н. и т.н. много още "за"

Не че програмата си няма недостатъци, но коя от другите действащи също няма./дори в много повече по мое мнение/

И защо да не е редно смесването на помагала? Та нали всички те са съобразени с ДОИ?

Що се отнася до хорариума от часове - той трябва да е съобразен с действащата програма или тази, по която се работи, а не по дадените примерни в помагалата.

 

10.01.2008 mili

Profile

Колежке, защо сте се хванали със "Стъпка по стъпка"? А и планирането няма как да бъде компилация от програмни системи. Препоръчвам ви "Ръка за ръка".Всичко си е написано, даже как може да се реализира. А за смесване на помагала мисля, че не е редно. Поне тези от ФНПП го забраняват. Пък то си зависи от контролните ви органи /не че те знаят повече от вас/! В материалната книга се вписват всички ситуации от хорариума /регламентирани и ниригламентирани/. Нима след обяд във всички групи имате регламентирани ситуации и това означава ли, че вашето поле ще остане празно. Що се отнася до "Изкуство", нямам представа. Само знам, че от ФНПП искат планирането да е според "Ръка за ръка", а в Инспектората двете инспекторки искат от директорките хорариума от "Изкуство"! 

09.01.2008 dida70

Profile

Благдаря Ви,milam,за информацията.Ще прочета указанията ,но ще си го оставя за по-нататък.Сега съм на вълна "Бабинден" и се ровя за нещо  ново.

Ние работим втора година с книжките  на изд."Изкуства"-там нещата са си вписани с ОН и ядро ,а  това спестява доста време.

09.01.2008 milam

Profile

Така е. Вървим на пред стъпка по стъпка с голямо търпение и много обич към децата.

Поздрави и успешна 2008 година.

09.01.2008 milam

Profile

Ако вземем като цяло всички помагала на различните издателства и отсеем от тях това, което е най-доброто мисля, че ще си направим добър комплект + това, което си правим с подръчни средства ще се получи почти идеално.

Първата говина опитахме да подберем отделни книжки от различните издателства, но загубихме отстъпките.

09.01.2008 milam

Profile

Здравейте, dida70 и maxsima1976,

За материалната книга може да прочетете като указание от "Сиела". По принцип в Наредба 4 на МОН пише да се вписват темите от задължителните ситуации.

Нашата експертка на септемврийските съвещания даде указания да се попълват всички колонки от материалната книга, като се вписват и непланираните ситуации, но да не вписваме нещо от рода на - гледане на анимационен филм или игри на открито или дийност по собствен избор.

Това, което ние вписваме в материалната книга са темите по ОН от седмичната програма.

22.12.2007 dida70

Profile

Ние в нашата ДГ попълваме в материалната книга само планираните ситуации.Да си призная ,не знам какви са изискванията,но това са указанията на директора и аз не съм се интересувала повече.

21.12.2007 maxima1967

Profile

СЧИТАМ,ЧЕ ДОИ ТРЯБВА ДА БЪДАТ ВОДЕЩИ ВЪВ ВСЯКО ЕДНО ОТНОШЕНИЕ,ВКЛЮЧИТЕЛНО И ОТКЪМ ТЕРМИНОЛОГИЯ.В ПРОГРАМНАТА СИСТЕМА "РЪКА ЗА РЪКА",СЕДМИЧНОТО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ Е ПРИЛИЧНО РАЗРАБОТЕНО.ЦЕЛИТЕ НЕ НАВСЯКЪДЕ СА ФОРМУЛИРАНИ,НО НЯМА НИЩО СЛОЖНО ВАШИТЕ УЧИТЕЛИ САМИ ДА СИ ГИ ФОРМУЛИРАТ,А НЕ ДА СА НАВСЯКЪДЕ ЕДНАКВИ КАТО ТРИКОТАЖ.

ВЪЛНУВА МЕ ДАЛИ ВИЕ,А И ОСТАНАЛИТЕ КОЛЕГИ,ПРИ ВПИСВАНЕ В МАТЕРИАЛНАТА КНИГА ПОПЪЛВАТ ВСИЧКИТЕ СЕДЕМ ГРАФИ,ИЛИ САМО ТОЛКОВА,КОЛКОТО СА БИЛИ ПЛАНИРАНИТЕ СИТУАЦИИ?

20.12.2007 anilenas

Profile

  Каква бъркотия? Нали програмата е "Стъпка по стъпка"! Не се шегувам за затрудненията Ви ,колега. Съчувствам на Вас и на всички, които се опитват да ги  преборват. Зная, че това няма да Ви успокои, но с много от новостите е така. Трябва просто повече време, а може би и спокойно и търпеливо отсяване на ненужното.