/ продължение от "За стачката..... част 1" /
Трета седмица продължава стачката на учителите ...
Темата продължава в:
За стачката..... част 3
Страхотна идея! Случвало се е родители да плашат учители с адвокати, защото не харесват оценките на децата си. Родители съдиха държавата за матурите. Част от обществото се подиграва открито с личността на учителя като го представя като едно тяло с много глави ( ).
Да подкрепим предложението на kr_brozhinov .Предлагам да се подеде идеята директно на профсъюзите.
Колеги, вижте само как м-тел ни оценява като учители.
Случайно ли е, че рекламата бе пусната след 15 септември?!?!?!
За тези, които не са я гледали-там има един карикатурен образ на учител(внушава се че всички са такива), ученичката решава тест времето и свършва и тя плаща за увеличение на това време.
Предлагам колегията да осъди тази реклама.
А м-тел, като извинение да предостави безплатни ваучери на учителите(които плащат от своя джоб да се обаждат на незаинтересованите родители)
Лек, доходен и на вас ден
Славоооо
1. И на 15 септеври не е навреме. Трябваше да е от 24 май. Тогава всичко щеше да се реши по-бързо.
2. Ние всички можем да изпълняваме качествено задълженията си. Кое Ви дава право да имате претенции към нас? Заплатите, които ни давате или отношението, което сте възпитали у децата си към учителите. Защо смятате, че ниският успех на детето ви не е, защото то е с ниски умствени възможности и всячески се опитвате да докажете обратното като го пращате на частни уроци, смятайки че учителя не си е свършил работата - типично за чалга-родителите на чалга-деца.
3. Начина на водене на преговори не е детински. А ако зависеше от мен, щеше да е още по драстичен - НЕВРЪЧВАНЕ на дипломи за средно образование. Водим ги засега така, защото сме много толерантни.
Мнението Ви за стачакта ни не ме интересува. Не ме интересува какъв труд полагате и как го полагате. Чужди пари не броя. Но моят труд струва и повече от това, което е поставено като искания.
ОУ"Климент Охридски"
И понеже сме вече в тази нелепа ситуация, трябва да си отстояваме исканията, щом друг не може да ни защитава. Тайният план на правителството май мече е в действие - нищоправене. С какви ли новини ще си дойде премиерът? Едва ли много обнадеждаващи. От нас зависи успехът!
Исканията на учителите бяха представени в министерството в края на миналата учебна година. Цяло лято и управляващи и синдикати трябваше да вземат компромисно решение, а не да чакат началото на учебната година, за да се стигне до тази нелепа ситуация. Аз съм учител, ала за мен вина имат и двете страни.
По повод частните уроции: колко време има за нови теми и за преговор. Достатъчно ли е времето от 40 минути да предадеш урока, да изпитваш. Съгласна съм да се налагат данъци върху частните уроци, ала нека правителството е непоколебимо към всички данъкоплатци еднакво. За съжаление не е така.
Както във всяка сфера и в образованието има качествено работещи и такива, които гледат ден да мине. Нека тежи на тяхната съвест.
Интересно ! Кой Ви даде правомощето г-жо Слава да сложите цялото учителство под един знаменател?Нещо ,с което ще започна :
Чл. 9. (1) Всеки гражданин осъществява правото си на образование в избрано от него училище и вид обучение съобразно личните си предпочитания и възможности.
(Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 36 от 1998 г.) Държавните образователни изисквания определят равнищата на необходимата общообразователна и професионална подготовка и създават условия за:
1. (изм. - ДВ, бр. 90 от 2002 г.) изграждане на свободна, морална и инициативна личност, която като български гражданин уважава законите, правата на другите, техния език, религия и култура;
2. задоволяване на индивидуалните интереси и потребности и придобиване на широка обща култура;
3. усвояване на основни научни понятия и принципи за интегриране на минал опит с нови знания от различни области на науката и практиката;
4. избор на варианти за подготовка и професионална квалификация според възможностите на учениците и избраното от тях училище;
5. развитие на материалната, културната и екологичната среда на детските градини, училищата и обслужващите звена.
Чл. 22. (Изм. - ДВ, бр. 36 от 1998 г.) (1) (Нова - ДВ, бр. 90 от 2002 г.) Училищното образование осигурява обучението и възпитанието на учениците в съответствие с обществените потребности и индивидуалните им способности и очаквания за успешна реализация в гражданското общество
Чл. 39. (1) Учител (възпитател) може да бъде гражданин, който има учителска правоспособност.
(2) Подготовката на учителите се извършва в системата на висшето образование.
(3) Професионалната подготовка на учениците може да се извършва и от лица с образование по съответната специалност.
Учителите работят с различни по възможности деца. В процеса на преподадавне знанията са еднакво адресирани до всички ученици.
В къщи Вие, с колко деца и как се справяте? Учителят какво е за дето ви?Ходенето на частни уроци става по желание на децата и родителите. В повечето случаи за надграждане на знания.Ужасно и безумно е твърдениета "учителите дават частни уроци" .Пак под общ знаменател .По какво - по трудово, по физкултура, по чертане, по практика?.Стига спекулации!!!!!
Целта на стачката - не ви ли стана ясно за каква точна е тя? Заплатите не са били никога на първо място .Започнете от реформата в образованието, полтиката на правителството спрямо проблемите на образованието , мястото на учителя.
Детски водени преговори? Детинска ли беше огромната човешка маса, която заля София? Детско ли е човек да има искания, да има мнения и да ги отстоява? Не е детинско и смешно, ако стоим с наведени глави и мълчим , усмихваме се и чакаме ....., а да вие да се сетите ,че и ние сме живи хора!!!!!
Днес в предаването "Гласове" с водещ Явор Дачков , Янка Такева даде аргументирани, задълбочени и стъпващи на правната уредба отговори на всякакви въпроси.В студиото се обаждаха колеги , родители подкрепящи и не позкрепящи исканията ни.
Намерих тази статия на сайта на предаването :
в. ГЛАСОВЕ