За стачката..... част 2

Публикувана на: 07.10.2007, от hristina
Кoментари:85

/ продължение от "За стачката..... част 1" /

Трета седмица продължава стачката на учителите ...

Коментари 85

15.10.2007 hristina

Profile

Темата продължава в:

 За стачката..... част 3

15.10.2007 crocsi

Profile

Страхотна идея!Yes Случвало се е родители да плашат учители с адвокати, защото не харесват оценките на децата си. Родители съдиха държавата за матурите. Част от обществото се подиграва открито с личността на учителя като  го представя като едно тяло с много глави (Confused ).

 Да подкрепим  предложението на  kr_brozhinov .Предлагам да се подеде идеята директно на профсъюзите.Idea

15.10.2007 kr_bozhinov

Profile

Колеги, вижте само как м-тел ни оценява като учители.

Случайно ли е, че рекламата бе пусната след 15 септември?!?!?!

За тези, които не са я гледали-там има един карикатурен образ на учител(внушава се че всички са такива), ученичката решава тест времето и свършва и тя плаща за увеличение на това време.

Предлагам колегията да осъди тази реклама.

А м-тел, като извинение да предостави безплатни ваучери на учителите(които плащат от своя джоб да се обаждат на незаинтересованите родители)

Лек, доходен и на вас ден

14.10.2007 sss1

Profile

Славоооо 

 

1. И на 15 септеври не е навреме. Трябваше да е от 24 май. Тогава всичко щеше да се реши по-бързо.

2. Ние всички можем да изпълняваме качествено задълженията си. Кое Ви дава право да имате претенции към нас? Заплатите, които ни давате или отношението, което сте възпитали у децата си към учителите.   Защо смятате, че ниският успех на детето ви не е, защото то е с ниски умствени възможности и всячески се опитвате да докажете обратното като го пращате на частни уроци, смятайки че учителя не си е свършил работата - типично за чалга-родителите на чалга-деца.

3. Начина на водене на преговори не е детински. А ако зависеше от мен, щеше да е още по драстичен - НЕВРЪЧВАНЕ на дипломи за средно образование. Водим ги засега така, защото сме много толерантни.

Мнението Ви за стачакта ни не ме интересува. Не ме интересува какъв труд полагате и как го полагате. Чужди пари не броя. Но моят труд струва и повече от това, което е поставено като искания.

 

14.10.2007 znam

Profile
СЕДЕНКАРСКА   1. Айде провикна се Орешарски    на седенкуване:    „ Кой ще дава пари, кой ще смята цифри,    дай да съкращаваме!” 2. Айде отговари Даниел Вълчев:    „Дай да я разваляме!    Тебе ще те няма, аз ще ги мотая –    уж с експерти ще решаваме.” 3. Айде и Станишев взе да се изказва:    „Без ултиматуми!    Щете ме колете, щете ме бесете –    пари нема да видите!” 4. Айде отговори българският даскал:    „Стига сте умували!    Пари намерете, поклон ни сторете    и с достойнство си идете!”

ОУ"Климент Охридски"

14.10.2007 Eko

Profile
Браво,браво ,колежке crocsi, мното хубаво и отговорихте на тази!!!!Възхищавам Ви се!!!Точно така трябва да се процедира с такива!!!!

14.10.2007 missis

Profile

И понеже сме вече в тази нелепа ситуация, трябва да си отстояваме исканията, щом друг не може да ни защитава. Тайният план на правителството май мече е в действие - нищоправене. С какви ли новини ще си дойде премиерът? Едва ли много обнадеждаващи. От нас зависи успехът!

14.10.2007 mica

Profile

    Исканията на учителите бяха представени в министерството в края на миналата учебна година. Цяло лято и управляващи и синдикати трябваше да вземат компромисно решение, а не да чакат началото на учебната година, за да се стигне до тази нелепа ситуация. Аз съм учител, ала за мен вина имат и двете страни.

     По повод частните уроции: колко време има за нови теми и за преговор. Достатъчно ли е времето от 40 минути да предадеш урока, да изпитваш. Съгласна съм да се налагат данъци върху частните уроци, ала нека правителството е непоколебимо към всички данъкоплатци еднакво. За съжаление не е така. 

     Както във всяка сфера и в образованието има качествено работещи и такива, които гледат ден да мине. Нека тежи на тяхната съвест. 

 

 

14.10.2007 crocsi

Profile

Интересно Angry! Кой Ви даде правомощето г-жо Слава да сложите цялото учителство под един знаменател?Нещо ,с което ще започна :

ЗАКОН ЗА НАРОДНАТА ПРОСВЕТА

Чл. 9. (1) Всеки гражданин осъществява правото си на образование в избрано от него училище и вид обучение съобразно личните си предпочитания и възможности.

Чл. 15. (Ал. 1 отм. - ДВ, бр. 36 от 1998 г.)

(Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 36 от 1998 г.) Държавните образователни изисквания определят равнищата на необходимата общообразователна и професионална подготовка и създават условия за:

1. (изм. - ДВ, бр. 90 от 2002 г.) изграждане на свободна, морална и инициативна личност, която като български гражданин уважава законите, правата на другите, техния език, религия и култура;

2. задоволяване на индивидуалните интереси и потребности и придобиване на широка обща култура;

3. усвояване на основни научни понятия и принципи за интегриране на минал опит с нови знания от различни области на науката и практиката;

4. избор на варианти за подготовка и професионална квалификация според възможностите на учениците и избраното от тях училище;

5. развитие на материалната, културната и екологичната среда на детските градини, училищата и обслужващите звена.

 

Чл. 22. (Изм. - ДВ, бр. 36 от 1998 г.) (1) (Нова - ДВ, бр. 90 от 2002 г.) Училищното образование осигурява обучението и възпитанието на учениците в съответствие с обществените потребности и индивидуалните им способности и очаквания за успешна реализация в гражданското общество

Чл. 39. (1) Учител (възпитател) може да бъде гражданин, който има учителска правоспособност.

(2) Подготовката на учителите се извършва в системата на висшето образование.

(3) Професионалната подготовка на учениците може да се извършва и от лица с образование по съответната специалност.

Учителите  работят с различни по възможности  деца. В процеса на преподадавне  знанията са  еднакво адресирани до  всички ученици.

В къщи Вие, с колко деца и как се справяте? Учителят какво е за дето ви?Ходенето на частни уроци става по желание на децата и родителите. В  повечето  случаи за надграждане на знания.Ужасно и безумно е твърдениета "учителите дават частни уроци" .Пак под общ знаменател .По какво  - по трудово, по физкултура, по чертане, по практика?Lightning.Стига спекулации!!!!!

Целта на стачката  - не ви ли стана ясно за  каква точна е тя? Заплатите не са били никога на първо място .Започнете от реформата в образованието, полтиката на правителството спрямо проблемите на образованието , мястото на учителя.

Детски водени преговори? Детинска ли беше огромната човешка маса, която заля София? Детско ли е човек да има  искания, да има мнения и да ги отстоява? Не е детинско и смешно, ако  стоим с наведени глави и мълчим , усмихваме се и чакаме ....., а да вие да се сетите ,че и ние сме живи хора!!!!!

 

 

14.10.2007 crocsi

Profile

  

Днес в  предаването "Гласове" с водещ Явор Дачков ,  Янка Такева даде аргументирани, задълбочени  и стъпващи на правната уредба отговори на всякакви  въпроси.В студиото се обаждаха колеги , родители  подкрепящи и не позкрепящи исканията ни.

Намерих тази статия на сайта на предаването :

Социалният президент

в. ГЛАСОВЕ



 

От три седмици учителите са на улицата, учениците ­ вкъщи, а родителите им се разкъсват между дома и работното си място и не знаят дали тази учебна година няма да бъде загубена. Както вече стана ясно, правителството няма намерение да бърза, макар че учителският протест започна много преди 15 септември. От месец май, тоест близо половин година, този проблем стои. Мисълта ни обаче днес е за мълчанието на президента. Ако отворите сайта на Президентството, ще откриете, че Георги Първанов се занимава с всякакви неща, но не и с важни за обществото въпроси.

В официалната страница на държавния глава няма нито ред, нито знак от Георги Първанов по повод учителския протест. Социалният президент е замлъкнал като риба и нищо не е в състояние да го накара да проговори. Социалният президент се скри от най-острия социален конфликт от години насам. Както се криеше и от всички социални въпроси, откакто стана социален президент. Впрочем в сюблимния момент той замина за социална Швеция.

За последните седем години не помним нито една силна и ярка позиция на Първанов относно сериозен обществен въпрос. Той е държавен глава, но на някаква друга държава. В нея се случват единствено фолклорни концерти, спортни мачове и юбилейни чествания. Досега Първанов не каза нищо нито за поръчковите убийства, сред които и тези на негови спонсори и съветници, нито за корупцията по високите етажи на властта, която си остава ненаказана, нито за кризата в здравеопазването, нито за учителските протести. По тези въпроси той предпочита да мълчи. Не говори, защото не знае какво да каже, а и защото го е страх. Страх го е да не вземе позиция. Да не направи крачка, която може да се окаже погрешна.

Впрочем той и президент стана така. Без да прави нищо и без да вярва, че може да стане такъв.

Изборите през 2001 година бяха голяма изненада, най-вече за него. Оттогава досега Първанов запази този стил на поведение, просто защото няма и не може да има друг. Толкова е неговият капацитет. Единственият път, когато се оживи и зае активна позиция, беше, когато бранеше миналото си на доносник на Държавна сигурност и ни убеждаваше колко много се гордее с него. Между другото, на този президентски сайт не се казва нищо за секретния сътрудник Гоце. Щом толкова се гордее, защо не го впише в официалната си биография? Може би защото и до днес той преди всичко е секретен сътрудник, а после президент.

Поведението му може да се обясни и с още един страх. Страхът на човек без характер. Човек, попаднал на пост, който който далеч надхвърля скромните му възможности.