Компютърът в обучението по български език и литература

Публикувана на: 07.10.2007, от Inna
Кoментари:21

Колеги, нека отворим тази тема и до споделим как използваме възможностите на програмите и интернет, за да поддържаме интереса на учениците към предмета си. Idea

Коментари 21

28.08.2009 divanova

Profile

 В един просто устроен блог имам две статии - дано са от полза.

 "Експериментално - или за разстроената идентичност на книгата като вещ. Истински истории"

 "Примерни идеи за методически разработки, свързани с Интернет и обучението по БЕЛ"

http://diyanaboeva.blogspot.com/

 

02.11.2008 annie.tna

Profile

    Нека се присъединя и аз.Работя в селско училище, в което 90%от децата са роми.Преди2 години ми се наложи да правя открити уроци пред колегите от общината, а след това /по някакъв проект/ пред директори на софийски училища.Избрах да проведа часовете, като използвам компютри.Беше много интересно. За целта 1 месец по-рано провеждах допълнителни часове с петокласниците, като ги научих да работят с word i power point .Учениците бяха разделени на 3 групи, като всяка гр. трябваше да изпълни 3 задачи, след което групите смениха местата си.Следващата задача бе да проверят работатана съучениците си и с различен цвят да оцветят редакциите си.Урокът бе проведен в рамките на 2 учебни часа.Има и още задачи, но ще ми отнеме много време ,за да обяснявам.Това е вариант за работа в комп. кабинет.И понеже  училището ни е основно има достатъчно възможности да провеждаме уроците си там.Жалко, че не всички колеги го правят.Лично аз често подготвям уроците си за упражнение под формата на презентации.Учудващо е как добре се справят учениците.Е,има и такива, които не са толкова впечатлени, но те са единици, а и на тях в рамките на часа им измислям такова упражнение, което да ги мотивира.

25.06.2008 smark

Profile

WinkЗдравейте,колега! Самата аз от една година ползвам компютър(а), направих (ме) презентации и самите ученици при подбора на материала констатираха,че дори се срещат в сайтовете ЛИТЕРАТУРНИ НЕТОЧНОСТИ,което е предупреждение,че не трябва "сляпо" да се ползват публикациите в нета.Не е ли добре да искаме да правят справка с учебник,или самия лит.текст, преди да презентират???

09.05.2008 nsavova

Profile

Задачата, която им поставям е да изработят презентации за жизнения и творчески път на изучаван автор. Тъй като в пространството такива почти няма, те всъщност няма откъде да я изтеглят в готов вид. Ето защо няма и как да хитруват. Напротив, в процеса на изработване те научават сами много интересни факти за живота и творчеството на автора. От тях подбират само най-същественото и интересното и по такъв начин достигат до познанието. Така че няма опасност да хитруват и смятам, че такъв подход е успешен и работи. Това е моето мнение и моят опит, който реших да споделя с вас. А колкото до принтирани съчинения, аз просто не ги приемам. А след като ги препишат и представят ги рецензираме в час и те сами достигат до извода, че не всичко, което се намира в специализираните сайтове отговаря на изискванията за типа писмена работа и са особено внимателни, когато го използват. 

02.03.2008 nsavova

Profile

 В нашето училище има групи по СИП Информационни технологи, в които учениците ни получават основни познания за работа с офис пакета /Word, Power Point/, но дори и да не посещават тези групи те се интересуват от тези програми. Не можете да си предсавите колко неща могат да правят учениците с компютъра в наши дни. Моят син например е в 9 клас и от няколко години сам преинсталира операционната система на компютъра вкъщи, а какво остава за една презентация! Просто трябва да ги стимулираме да използват компютъра и Интернет не само за безсмислено чатене или гледане на глупости във vbox, а и за научаване на нови неща и откриването им в специализираните сайтове. А относно тези, които нямат компютри вкъщи на разположение е компютърната ни зала в училище, която не стои заключена, а е на разположение на всеки, който иска да подготви нещо по някоя учебна дисциплина. В помощ на учениците е и колежката, която е назначена да отговаря за компютърния кабинет.

28.02.2008 kr_bozhinov

Profile

user: nsavova

Моите ученици са в 8 клас. Поставям им задача да правят вкъщи презентации на изучаваните автори с Power Point.

 

Привет

А вашите ученици по каква програма са изучавали презентацията...?

И кога?!?!?!!

Надявам се, че не ги задължавате......

И сигурно пишете хубави оценки,което в случая е нормално!?!?1А другите(ученици) които нямат компове в къщи??/

Лека вечер

28.02.2008 nsavova

Profile

Моите ученици са в 8 клас. Поставям им задача да правят вкъщи презентации на изучаваните автори с Power Point. Справят се блестящо и са мотивирани, тъй като им е интересно, а и оз ги стимулирам допълнително с отлична оценка за положения труд. 

06.02.2008 das56

Profile

чудесно!

аз точно затова си мисля,че не достига в обучението ни-като сравянвам  начина на обучението на успяващи хора по света

преди  много много години се бях впечатлила,че в САЩ м училищата разигравали срещата Рейган-Горбачов*извинете ме ако ме лъже паметта за срещата в Рейкявик,не ми се търси  в нет справка,че напоследък често неточности чета в разни статии-тази безотоговорност ме уморява* и аз се замислих,че моите ученици не умеят да се азказват добре-наблегнах на устин упражнения/на писмените много наблягах с ежедневни домашни и седмично съдействие на родителите за дектовки и писане на писмени работи по избор на на ученика с примерни теми-и до днес моите ученици са ми благодарни за това натоварване и се ядосват,че за децата им няма такива учители/

това да си правят лесно и бързо справки си е нещо актоуално имисля,че не е съществена част за обучението

ако един учител мисли,търси и има въображение за обучението има много  пътища да го прави-и РС е един от широките магистрали необходими за съвременния човек

успех търсещи и умни колеги-а мързеливите да си търсят друго поприще-преди години си създадох понятие"педагогическо престъпление"-страшни са последиците за децата от мързеливи безоотговорни комплексирани и т.н. учители и то изключително труднопреодолими

25.10.2007 kr_bozhinov

Profile

Съгласен :)

 

 

 

 

 

Лек,доходен и на вас ден

 

 

П.С. Повече информация ще намерите тук

25.10.2007 nikova

Profile

user: kr_bozhinov

Ако позволите да споделя и едно уточнение.

По програма ИТ за 9 клас се изучава WORD, аз лично карам децата тогава да пишат заявление, мотивационно писмо, да попълват европейския формат на автобиография..

Доколкото знам от колегите, по попълването на тези документи се е работило и в час по БЕЛ

 

П.С. Мотивационното писмо замества заявлението(молбата) за постъпване на работа

 

Искам да доуточня, че по програма се изучават само заявление и CV и то в 11 клас по БЕ. До този момент учениците бяха изготвяли документите, използвайки само собствените си данни. Задачата се усложнява, защото те трябва да използват обява на фирма и данни за някакво лице. CV-то се попълва много лесно, заявлението - малко по-трудно. Най-голяма трудност има с мотивационното писмо, защото освен изискването за форма, трябва да се съададе и собствен мотивационен текст, при писането на който голяма част срещат затруднение.

Проблемът според мен обаче е, че това умение (да си пишат необходимите документи на компютър) трябва да го владеят всички ученици, а не само тези, които изучават ЗИП-ИТ. Надявам се за набора на сина ми, който е сега в 6-ти клас, да се получи.