Езикова паралелка – 3 часа седмично

Публикувана на: 27.09.2007, от spasova
Кoментари:7

Защо в учебните програми на така наречените паралелки с ранно изучаване на чужд език е заложено толкова малко на брой часове? /става въпрос за по-обикновените гимназии с профилирани паралелки/.
По този начин родителите са принудени да плащат маса пари за допълнителни уроци и курсове. Недомислено или умишлено …?

Коментари 7

11.07.2008 margomalinova

Profile

 Колеги , може би ЦКОКО ще Ви отговори!!!???

06.07.2008 missis

Profile

Много са недомислиците на МОН, както в учебните програми, така и при определяне броя на часовете, а според мене, и при определяне броя на учениците в класовете. Нужна е по-голяма гъвкавост при сегашната демографска картина у нас.

06.07.2008 margomalinova

Profile

user: Vania Kandova

Единствената причина за това е постигането на така исканите от здравния министър 30 часа ЗП, което се постига с организирането на вториячужд език във формата на СИП (след часовете)

Тази година водих 8 клас -елит. При тях математиката се изучава в 3 часа , а не както в останалите 8-ми класовепо 4 часа/2 алгебра и 2 геометрия/

Попитах , това грешка ли е ? -Не , това беше учебния план.

Недоглеждане на МОН.

Верно , че са умни деца, но упражненията са малкао за тях.

За да усвоят учебния материал, трябваше да използвам ЧК и ДЧК за часове по математика.

Не се разрешават СИП, въпреки ,че има заложени! 

14.10.2007 toku

Profile

Каква вина имат учителите по втори чужд език, за да им бъдат изместени часовете следобед. Това не е ли дискриминация? Когато родителите са записвали децата си в паралелки с РЧО на тях им е било ясно, че децата ще бъдат натоварени. А и не смятам, че по този начин ще се оптимизира ученето на децата.   

13.10.2007 Vania Kandova

Profile

Единствената причина за това е постигането на така исканите от здравния министър 30 часа ЗП, което се постига с организирането на вториячужд език във формата на СИП (след часовете)

07.10.2007 toku

Profile

Последното нахалство на МОН е да премести часовете за втория чужд език от учебния план за ранно чуждоезиково обучение следобед.

30.09.2007 missis

Profile

Госпожо Спасова,преподавала съм на такива паралелки от 1 до 8 кл.,защото училището,където работя е ОУ.Първият ми клас тази година бяха абитюренти и повечето от тях вече са студенти. В началото всичко сякаш започна добре,децата имаха желание. Когато след 7кл някои от тях поискаха да продължат в езикова гимназия,всъщност се оказа невъзможно -не можели да държат приравнителен изпит.И деца,и родители,и учители се оказахме излъгани. Питам,тогава, какъв беше смисълът от въвеждането на ранното чуждоезиково обучение?

Сега преподавам на ученици от 6кл-по новата учебна програма,ползвам учебник от български автори единствено поради това,че е по-евтин.И какво се получава - миналата година в 5 кл. децата трябваше буквално да препускат през учебника,за да успеят да минат всички раздели. Не говоря за по-слаби класове,където това беше невъзможно- при тях се работи с по-бавно темпо.Тази година като нов материал учебникът не предлага почти нищо, просто разширява новата им лексика. И всичко това се прави при 3,5 учебни часа. Притеснява ме тенденцията да се намалява броя часове - чужд език не може да се научи добре за такова малко време!