Мнение за външното оценяване

Публикувана на: 07.06.2010, от nb1000
Кoментари:3

Помощник директор съм от повече от 20 години в СОУ с 1200 ученици. Но такова безумие като края на тази учебна година никога не е имало. Едновременно текат изпити и тече учебен процес.      Може би  би могло да бъде и по нормално положението, ако всичко до   най-малката подробност беше предварително проиграно, а не във всеки момент да ни се сервира нещо ново. Колеги, отговорете ми - как е при вас?

Ще ви дам само два примера за безумието. Началото на изпита го внасяме директно в сървъра на мОМН, обаждаме се по телефон на обобщаващо училище и попълваме някаква таблица, която изпращаме пак на обобщаващото училище.

 Резултатите от изпитити ги вкарваме в сървъра на МОМН - до тези данни имат достъп както от РИО, така и от МОМН, но в инструкцията пише, че същите тези резултати след изпитите трябва да ги представим на хартиен и магнитен носител. Първо продукта не дава възможност за запис на електронен носител, но и да даваше това е глупаво да се прави след като РИО имат достъп до тези данни. Не е ясно кой некадърник е писал инструкцията.

 

 

 

Коментари 3

13.06.2010 sasi1969

Profile

 Здравейте колеги!

Това НВО е пълна пародия, учител съм в училище с  почти 100% деца от ромски произход. Някой от тях се справят добре, но има деца за които езика е непреодолима бариера и на теста по български играха на тото,  без допълнителен модул тези деца имат оценки от порядъка добър и това са оценки за прием,а не за в училище. Ами тези в МОМН като смятат това за реално да ги пратим в езикови гимназии.! Аз съм против тези тестове да са вход за кандидатстване след 7 клас.  Вие как мислите?   Smile

09.06.2010 margomalinova

Profile

 Здравейте колеги!

Аз съм учител повече от 30 години....

 Не съм съгласна, че на матурите и външното оценяване има преписване и подсказване. Да мислите , че има особени прояви по време на изпитите  , които не са отразени, означава да обвинявате учителите -квестори за несправяне със задълженията им. В класните стаи ,в които съм била квестор има монтирани камери, а там където все още няма не мисля, че колегите са дали възможност да стават нередности, защото квесторите са от различни училища и изобщо не се познават.

Вярно е , че провеждането на матурите  в 12 клас и външното оценяване по БЕЛ и математика в 7 клас доведе до дезорганизация на учебния процес , защото бяха проведени в учебни дни. Защо в дните на провеждането на тези изпити  останалите ученици  бяха осволождавани от учебни часове?Дали навсякъде е било така  ? По заповед на МОМН или РИО?

Мислите ли , че могат да се провеждат нормални учебни часове в ден , в който се провежда външно оценяване в 3 час за учениците от 4,5,6, 7 клас? Аз мисля, че тези часове са  непълноценни... Дали МОМН си задава въпроса" Какво е психическото състояние на учениците , които трябва да бъдат подлагани на външно оценяване 5 дни поред" ?

 

Съгласна съм ,че външното оценяване  трябва да се провежда в последната учебна седмица за учениците ,като същите бъдат освободени от учебни занятия. Това предложение го направихме пред представител на МОМН , но то не бе прието.  Мисля, че сроковете за въвеждане на резултатите от тестовете са много малки и това пренатоварва отговарящите учители . Мисля, че трябва да се изготвя справка на хартиен носител.

Мисля, че админите на този сайт трябва да поработят над него, за да не изхвърля потребители , като мен ,които пишат бавноBig Smile

07.06.2010 nkehayov

Profile
Здравейте колега, Аз също съм ПДУД с 25 год стаж. Наистина такова безумие не съм виждал. Питам се какъв е ефекта от вънщното оценяване, след като то съвсем не е външно ( квесторите се назначават от същото училище, оценителите - също, хората, които въвеждат данните в компюгъра- също) Дори и да са от друго училище, както беше на матурите, оставам с впечатлението, че при всички изпити има преписване и подсказване, т.е. не е ясно какво точно оценява ЦКОКО. Освен, че се създава дезорганиация на образователния процес, последните седмици на учебната година са безвъзвратно изгубени и то в момент когато се провежда годишен преговор. Питам се какъв ли ще е ефекта от същия този преговор, след като учениците се препитват върху цялото учебно съдържание, две седмици преди края на годината? Ако ще има някакво външно оценяване, то трябва да се прави в последната учебна седмица, при това да се провеждат само един или два изпита - може и интегрирани. За обратната информация просто нямам думи. В ерата на интернет да се носят справки на книжен или магнитен носител е просто недоразумение!