Учителите - на матури

Публикувана на: 21.05.2010, от mera4e
Кoментари:8
Днес отделих един час и реших двата варианта от матурите по моя предмет. Без да пиша есетата, и в двата случая бих имала 4.3 - 4.4 максимум.Това слаб или задоволителен резултат е? Какво ли би станало, ако всички учители от средното образование бяха задължавани да решават тестовете в реално време? Трябва ли като учители да покажем отлични резултати според скалата за оценяване на МОМН? Нито един директор ли не се е сетил досега? Колеги с дългогодишен опит казват, че трудността на контролно, класно или тест за ученика се определя, като умножиш личното си време за решаване по две. Вярно ли е това? Да не говорим, че имаше няколко въпроса, които въобще не съм засягала по време на обучението.

Коментари 8

11.11.2010 mimi70

Profile

Вчера на моя син са писали шестица по математика, защото е отговарял на въпроси. Не на решени задачи. И аз го убеждавах, че тази шестица не е шестица.

После се чудим защо на изпита по метематика след 7 клас има много двойки и защо децата трябва да ходят на частни уроци.  Но вина за това имат не само учителите, а цялата система. Всичко е така направено, че да има благоприятни условия за съществуването на образованието в днешният му вид. Никакви проверки на качеството на преподаване няма. А на местно ниво се затварят доста очи.

Друг е въпросът, че дори и кадърен учител в клас с 28 буйни, "знаещи" деца трудно би се справил първо с дисциплината после и с учебният материал.

Но изглежда на повечето хора това положение им харесва! Само не мога да разбера, защо се оплакват после, че няма образование. Никой не търси причини и в себе си, готов е само да получава, а за даване, дума да не става!

10.11.2010 lexx

Profile

 Знаеш ли какво ще стане - ще се разбере, че "царя е гол". По моите наблюдения над 50-60% от учителите се назначават с връзки, особенно в малките градчета! А за директорите да не говорим. А и няма реален пазарен механизъм който да оцени учителя при кандиадтстване - тоест от 20 кандидата да спечели мястото най-добрия от тях!

Иначе колко учители по математика знам, където не могат да решават задачи, а по информатика - трагедията е пълна, те освен, че не могат да преиснталират един компютър, то си нямат и идея, че информатиката е доста сериозна наука с много теория в нея!

26.05.2010 mironov

Profile

Съгласен съм с колегата. Всеки уважаващ се професионалист решава темите в състезателно темпо..

Това се отнася най-вече за комисиите по проверката. Идеята е много стара по време на изпита проверяващите да го решават и след това да изработват критериите за оценка. Тя е лесно приложима и за нея мечтаят всички ученици, но...

Струва си да се предложи в новия законопроект.

Аз съм се пробвал неведнъж и не мога да се похваля с прекрасни резултати (в старите методики пише, че времето за учениците е три пъти повече от времето на учителите).

На матурата "вадя" около 90 точки за 50 минути. На пробната тема за изпита за 7 клас "хванах" 85 точки за 45 минути..Не се гордея със себе си, но така именно хващам грешките на авторите на заядачи и претенциите към учебната програма.

 

26.05.2010 mera4e

Profile
Като пуснах темата имах предвид, че и ние като учители не сме много добре подготвени, по-точно част от нас. Сериозно си мисля какви ли щяха да бъдат резултатите ни, ако задължително решавахме например варианта, който не се е паднал. Но в реални условия, а не вкъщи пред компютъра. Никак не ми се вярва, че ще покажем само отлични резултати!

24.05.2010 valerika

Profile
Просто имам чувството,че умишлено се прави всичко това:ученици и родители се заблуждават,че имането на диплома/откъдето и да е/ означава знания и просперитет.Дипломите се вземат прекалено лесно,изпитите са проформа,а .........децата са си незнаещи!Но......прост народ лесно се ууправлява!А в същото време много лесно можеш да си "измиеш ръцете" с учителя,т.е.-децата не знаят ,защото не са ги научили,не защото не им е дадена възможност1И ...пак ние виновни!Абе.........Пилат Понтийски ряпа да яде!Да дойде да се понаучи от нашите управляващи............................и предишни,че и сегашни!Думи,думи,думи.......................само думи!

23.05.2010 walegi

Profile

user: valerika

Манталитетът на моите ученици опира до това,че предварително си знаят,че ще им се подсказва,че ще преписват и ще влязат с пари!Какво да ги стресне?Образованието стана като ....лека жена......леснодостъпно!Няма никакъв стимул да учат!И ДЗИ,и миниматурите след 7 клас са пълна порнография!НЕ СЕ ПРОВЕЖДАТ ДЕЙСТВИТЕЛНО КАТО ИЗПИТИ!

Така е...И така ще бъде докато битува системата на "делегираните бюджети"...Която, между другото, въведе пак този Д.Вълчев...

А може! По-иначе може (както казва...)

Осигурени субсидии за издръжка и заплати за съществуването на училището и учителите + някакви допълнителни средстава ( за обновления ) взависимост от броя на учениците...

Може и трябва да е така...., но понеже ще върши работа -няма да го въведат...

23.05.2010 kleogoro

Profile

Колеги, Тази година бях квестор на втори ДЗИ по география. Дали ще преписват зависи от нас квесторите. Предупредих колегата в коридора, че в WC се ходи по определени поводи и престоя там трябва да е ограничен. Елате да видите как "зрелостниците", 70% билингви, мигаха  и в 11:10 си тръгнаха.

Сега съм квестор по БЕЛ на "малките"матури. Зачукана съм в едно село на 40 км от града. Шефа на РИО каза, че придвижването до селата си е наш проблем. Как  ще стигнем него не го интересува. В 7:00 обаче трябва да сме в училището. Втази ранна доба автобус нямя, а влакове изобщо. Просто до там няма ЖП линия. Аз - не съм шофьор и нямям личен автомобил. Как ще стигна до там?????? Иначе утре е празник!!!!!!!

21.05.2010 valerika

Profile
Мераче,ако ти решаваше с пищови и подсказване от квесторите,резултатът нямаше да ти е 4.3.Защото в много училища/крайни райони/уж имаше камери и ,между другото,учениците са с майчин език турски,но на матурите по БЕЛ ще имат по-висока оценка от твоята!А иначе.......да,матурата не е толкова лесна,колкото изглежда.Но помниш ли преди известно време какво каза бившият вече министър на просветата Вълчев?Думите му бяха:"Лесни тройки-трудни шестици"Пък че нашите университети дотам са паднали,че приемат с 3/и то сериозни специалности/...............ами ....такава ни е държавата!Я гледай от лекарски грешки само колко народ измря!Ами това са същите тези,дето ги пускахме едно време пък изобщо без матура!Броени на пръсти са училищата,където матурата се провежда както трябва!Манталитетът на моите ученици опира до това,че предварително си знаят,че ще им се подсказва,че ще преписват и ще влязат с пари!Какво да ги стресне?Образованието стана като ....лека жена......леснодостъпно!Няма никакъв стимул да учат!И ДЗИ,и миниматурите след 7 клас са пълна порнография!НЕ СЕ ПРОВЕЖДАТ ДЕЙСТВИТЕЛНО КАТО ИЗПИТИ!