Проблеми в образованието

Публикувана на: 01.02.2010, от dama_2
Кoментари:2

Колеги, моля да ми кажете писали ли сте някога стратегия на учителя. Днес на оперативка ни възложиха задача всички старши учители да си напишат такава стратегия. Споделете своя опит.

Коментари 2

16.05.2010 lexx

Profile

Проблема за мен тук е дали ще има обективност или цялата схема ще бъде както при анзначаване ан директори - по политическа или връзкарска линия. Или наистина най-накрая ще се ожценяват хората с качества. За съжаление моето мнение е, че ще си остане както репди. Като гледам сега системата колко е зле - думи нямам. Няма преподавате почти в университета на който половината роднини да не са му или учители или хора от сферата на орбазованието, а ако знаете аккви са има качествата само... думи нямам. Но най-интересното е, че тези хора коитос а връзкари или нещо подобно ще бъдат напшравени старши, гклавни или тем подобни учители. После тези хора ще тръгнат да определят кой да бъде назначен и кой не, а се сещате акк биха се зарадвали да назначат знаещи хора нали... Например в информатиакта като гледам не вярвам, че половината такива биха могли да решат една задача за 12 клас сами,а  акмоли практически проект да напраят. Просто положението е повече от жалко.

01.02.2010 nkehayov

Profile
ЩО ЗА ГЛУПОСТ?!!!! Ако аз бях на Ваше място щях да поискам от директора си неговата стратегия или най-малко стратегията на училището, за да мога да напиша и своята. Защото я си представете, че всеки старши учител прояви творчество и напише по една оригинална стратегия, какво би се получило на изхода на системата: всеки ще стреля в своята цел, но едва ли ще има стрелба в една обща такава, каквато би трябвало да бъде целта, залегнала в стратегията на училището. Стратегията е начин да накараш учитуелите да изпълняват общата, колективната цел, залегнала в стратегията на училището. Скъпи колеги, Хайде да се уважаваме, защото прекаленото новаторство, особено когато се проявява в изпълнение на налудничавите идеи на директорите няма да донесе нищо добро на реформиращото ни се от десетилетия образование. Преди да си постави задачата за писане на стратегия на старшия учител, училищният ръководител трябва да е изключително наясно с какво се захваща. Бих задал си позволил да обърна внимание върху следните няколко акцента: 1. Стратегията в образованието е начин на поведение на колектива, а не механичен сбор от стратегии на старшите учители. 2. Стратегията е начин на поведение на една система, който трябва да й осигури преди всичко оцеляване сред агресивно настроената околна среда. Тя трябва да направи оценка на силните и слаби страни, възможностите на системата и заплахиге на външната среда. Аз лично не се съмнявам, че всеки старши учител има силни и слаби страни, има и потенцил за развитие. Въпросът ми е как учителят ще направи такъв самоанализ и доколко той ще бъде обективен? Другият въпрос на който трябва да си отговори учителят е: кои са заплахиге пред него?( аз бих посочил на първо място своя директор). 3. Стратегията е средство за развитие на системата, позволяваща й осъществяване на планирана промяна с цел достигането на определени цели. 4. Стратегията трябва да даде отговор на няколко основни въпроса: Къде се намираме? Къде искаме да стигнем? и Как да стигнем до там? Може ли учителят да даде отговор на тези фундаментални въпроси? Ами уважаеми колеги, на тези въпроси не е отговорило дори и нашето образователно министерство! 5. Стратегията трябва да направи анализ на вътрешната и външната среда на системата и на тази основа да изведе главната цел, приоритетите и програмата от мерки за тяхното реализиране. Много ми е интересно как един старши учител би извършил така наречените PEST и SWOT анализи. Как би определил своята визия, своята мисия и своите цели? Обяснете му на вашия уважаван директор, че стратегия се пише не за отделния учител, а за развитието на училището като система. Ако все пак не е наясно как се пише стратегия на училището,нека да ми се обади, за да му обясня как става това? С поздрав: Н.Кехайов