Агрсията

Публикувана на: 12.11.2009, от plamen.gerganoff
Кoментари:2

 Агресията е в цялото общество.Липсва възмездие за направено зло на всякакви нива.Ние, родители, общество сме свидетели, няма наказание и всичко това се трупа на децата като поведение.Лошото е, че агресивните деца са тези, които или са много задоволени- напр.на богати родители, или родители в чужбина, депутати и т.н. или деца на които изобщо не им се обръща внимание/ изоставени/ от всички. Член съм на комисия за противообществени пр. в училище и го казвам от собствен опит. Няма лекарство защото в нормалните страни социалните при първия сигнал за аграсия са дошли и са помогнали да се направи най-доброто за детето, виновника ще е наказан и всичко ще е ок. Тук социалните даже не си вдигат телефона! Казвал съм го този проблем е бомба със закъснител - след 10-15 г. затворите ще се препълнят още повече с тези същите даца които са агресорите в училище!

За съжаление!

Тази статия написах на моите ученици по повод на агресията!

http://otecpaisiivratza.blogspot.com/2009/10/blog-post.html

[Video]

Коментари 2

10.02.2010 nkehayov

Profile
Здравейте госпожо, С интерес прочетох Вашето мнение, защото темата за агресията наистина се изплъзва от вниманието на педагозите по обясними за мен причини които бих могъл да ги класифицирам по следния начин: 1. Липсата на внимание и грижи към децата, особено в ранна възраст създава психологически предпоставки за проявата на агресия на по-късен етап от тяхното развитие. Грижите и общуването с децата е необходимост, предпоставка не само за нормалното израстване и развитие на децата, но и за тяхното психично здраве и равновесие. Несподеленото детство, безразличието към неговите проблеми е причината за проява на психически ексцесии, които рецидивират в проявата на недопустими за обществото явления, едно от които е агресията. Не случайно Вие изтъквата в мнението си, че агресивни са по-често децата на родители с достатъчно голям обем от обществени ангажименти, поради което последните не могат да отделят физическо време за общуване с децата си. По тази тема психолозите са категорични и има достатъчно литература по нея. 2. Ако приемем, че втория дом на децата е училището или детската градина, то естествено възниква въпроса за ролята на учителите, възпитателите и педагогическите съветници. Моето мнение, е че по този въпрос към настоящия момент не съществува реална и действаща система, която да ангажира в достатъчна степен вниманието и усилията на педагозите, защото за съжаление единствения критерий за оценка работата на днешния учител е нивото на придобитите, бих казал зазубрени знания на учениците. Нашата образователна система е сляпа към проблемите на развитието и интегрирането на учениците в обществената, социалната, културната, духовната, работната и т.н среда. Няма система, която да дава оценка на вложените от учителя усилия за развитието на психичното здраве на ученика, за развитието на неговата индивидуалност и заложби, за изграждането на човешки отношения при работата в група или колектив. С една дума, докато училището си поставя едностранчиви цели, отнасящи се само до нивото на усвояване на знания, трудно бихме рашили по-важния според мен проблем- формирането на хуманни отношения, възпитаването на ценности и добродетели, такива, каквито са нужни на обществото. 3. Крайно време е да се разбере, че грешките във развитието на детето, се заплащат на последващ етап много скъпо от обществото. Ако държавата навреме проумее значението на училището и детската градина като институция, формираща граждански добродетели, институция отговорна не само за нивото на знания на учениците, но и за нивото на тяхната интеграция в бъдещата им трудова среда и намери сили да инвестира в развитието на подрастващото поколение, то сигурен съм, че тя би си спестила за в бъдеще огромните разходи за издръжка на органи, отговарящи за осигуряването на спокойствието и реда. 4. Бих предложил на МОМН спешно да се заеме с осъществяване на реформа в системата на образованието и предучилищното възпитание, като се предефинират целите на образованието, а в последствие да се променят ДОИ и критериите за оценкана труда на педагозите. Да се промени мисията на учителя като субект в образователния процес и от учител даващ знания , да се превърне в учител формиращ човешки ценности и развиващ индивидуалните способностите на учениците. 5. Каквито и комисии за противообществени прояви да се формират, тяхната дейност е подценявана и омаловажавана, защото няма практически механизъм за тяхното оценяване и стимулиране .

10.02.2010 hame

Profile

Странно как никой не е пуснал отговор . Аз не съм учител. Просто-обикновен родител. Тръгнах в нета да разбера защо моркава е двугодишно растение, а гледай докъде я дакарах.Smile Стана късно. Пак ще пиша.Темата е важна.