Езици за програмиране

Публикувана на: 27.03.2009, от rosa_pet
Кoментари:11

Имаме ли право да преподаваме Visual Basic в редовните часове в 9 клас, при условие, че все още няма такива учебници и докога ще мъчим децата с тоя Pascal?!

Коментари 11

24.11.2009 ilarionov

Profile
Работеща програма НЕ е единствения критерий за оценка

Критерии за проверка на уменията за прилагане на знания чрез задачи за програмиране от практически характер

СРЕДЕН (3)
да знае да работи с базовите информационни структури: символи, числа, низове,файл.
да знае свободно елементите на език за програмиране – променлива, аритметичен израз, присвояване на стойност, логически израз, условие, цикъл.
да знае синтаксиса и семантиката на ограничен кръг оператори от конкретен език за програмиране
да формулира и да пояснява алгоритми

ДОБЪР (4)
да разбира основните информационни структури: масив, списък, дърво, стек, опашка, поле, запис, файл от записи.
да преобразува словесно зададен алгоритъм в първичен код.
да описва правилно елементарните действия на създадения от него първичен код
да структурира подходящо създадената от него програма.
да знае да работи с подпрограми (процедури, функции), модули и/или обекти
да пояснява работа на създадените от него подпрограми, модули или обекти, чрез включване на коментар в началото им
да документира всяка използвана променлива

МНОГО ДОБЪР (5)
да разбира кратки програми написани на език за програмиране
да анализира първичен код и в резултат на анализа да може да открива логически грешки, ако има такива
да съставя и описва правилни рекурсивни алгоритми
да посочва грешки и пропуски в логиката и разсъжденията
да използва подходящи професионална термини на английски език
да коментира съставения от него първичен код
да използва символни константи в разработения от него първичен код

ОТЛИЧЕН (6)
да ревизира погрешен първичен код
да обяснява алгоритъма и съответния първичен код
да използва изброими типове, там където е необходимо, в т.ч. логически променливи (true, false)
да описва ясно и точно работата си на правилен български език
да разработва рекурсивни програми, работещи съобразно предварително зададена спесификация
да преобразува първичен код от един програмен език на друг такъв, ако това е необходимо
да използва подходящи професионална термини на български език.

18.11.2009 un_dj

Profile

 Някой знае ли как ще изглежда блок-схемата на това ?Hmm

 

program Masiv;varm,i,j:integer;pr:real;A,B:array[1..20] of real;Beginwhile((m<1)or(m>20))do beginwrite('Vavedene broi na elementite na masiva m <1-20>: ');read(m);end;writeln('Vavedete elementi na masiva:');for i:=1 to m do beginwrite('Element[',i,']: ');read(AIdea);end;for i:=1 to m dobeginif(AIdea>=0) then beginBIdea:=AIdea*i;endelse beginBIdea:=i*i;end;end;pr:=1;for i:=1 to m do beginif((BIdea>-5)and(BIdea<7))then beginj:=j+1;pr:=pr*BIdea;end;end;writeln('Masivite predi i sled promianata:');writeln('                   Predi             Sled');for i:=1 to m do beginwriteln('Element[',i,']: ',AIdea:4:3,'      ',BIdea:4:3,' ')end;writeln('Broia na elementite v intervala <-5,7>: ',j,'');writeln('Poizvedenieto na tezi elementi: ',pr:4:3,'');write('Natisnete ENTER');readln;readln;End.

 

13.11.2009 Dany-Go

Profile

Естествено. Ние от 9клас започваме със С++, а в 11-Visual Basic.

Естествено, работи се по записки. Сами си подготвяме материалите, задачите за упражнения, за контролните и тестовете. Можем направо учебник да издадем. Лошото е, че докато го одобрят и се издаде, вече няма да е актуален и ще трябва отново да работим по записки и т.н. ...колелото си се върти.

Не мъчи хората, дай им материал за мислене. Стига са гледали в една точка и са вилнени в нет-а.

Възприемането е на ниво, няма да съжаляваш

Успех!

13.11.2009 staneva_st

Profile

В 9 и 10 клас трябва да се изучава Pascal, Basic или C++ като мисля, че скоро ще наложат задължително да е C++. В 11 и 12 клас е добре да се надгради с обектноориентиран език за програмиране като Delphi, Visual Basic или Visual Studio. Мисля, че ще се наблегне на Visual Studio.

03.09.2009 ilarionov

Profile

Езикът за програмиране не е същността на

учебното съдържание на олимпиадите по информатика,

кн. 5, 2004, сп. "Математика и информатика".

 

02.09.2009 mariela

Profile

   Може да имате право - не знам. Но ако започнете да им преподавате Visual Basic още в 9 клас, ние какво да им преподаваме в 11-ти и 12-ти (става въпрос за профилираните паралелки).

   За обикновените паралелки излезнаха учебници  - "Програмиране на С++",Информатика за 9.клас на издателство Коала прес в 4-ри части ,като едната е  с решения на задачите от учебника. 

02.09.2009 ilarionov

Profile

 Чудно клипче!

 

Ясно е обучаемите в България могат все пак и да разсъждават,

в т.ч. и на тема учебно съдържание или пък негова не адекватност

спрямо потребителските очаквания (обучаеми и фирми в които вероятно работят родителите им).

 

Е да се надяваме че при слесващата версия на клипчето,

няма да чуем шлагера "Не чакай ме, не ще се върна аз ..."  Wink

01.08.2009 iv_2007

Profile

                              Idea

 Колко езици за програмиране откривате в този клип?

http://www.youtube.com/watch?v=oggZ90EXIJQ

                              Wink

 

28.03.2009 ilarionov

Profile

 И разбира се изборът на език НЕ е нужно да се мотивира с образователни цели примерно Wink

 

И защо ли се инвестира, като няма възможност зо проверка,

чез матури по Информатика или по Информационни Технологии?

 

Stick out tongue

 

28.03.2009 hristov_b

Profile

user: rosa_pet

Имаме ли право да преподаваме Visual Basic в редовните часове в 9 клас, при условие, че все още няма такива учебници и докога ще мъчим децата с тоя Pascal?!

      Следващият цитат е от учебната програма по информатика 9. клас, задължителна подготовка

    "Методически указания - 5. Учителят определя езика за програмиране (ЕП), който да се използва в обучението. Учителят следва да избере минималното подмножество от оператори от ЕП, достатъчни за описване и реализиране на предвидените в учебната програма алгоритми и структури от данни."

     За учебно пособие може да се ползва книгата "Светът на програмирането", която може да потърсите от колеги от математическите гимназии, които са били на курс през 2005 г. Същата книга ( включително и решенията ) аз съм поставил в моята папка (hristov_b) в секция Материали.