За "идиотската" реалност

Публикувана на: 09.02.2009, от Sessilly
Кoментари:14

Влизам аз във форума на българските учители в най-прозаичната роля - родител! И не виждам дори и намек за тема за идиотския начин на мислене на съвремените тийнейджъри, начиная с идиотския правопис - четворки и шестици вместо "ч" и "ш". Разберете, нямам никакво намерение да прехвърлям отговорност за възпитанието, но все пак.... изобщо вие, учителите, знаете ли какво ги вълнува по принцип вашите ученици, пука ли ви за това, което те мислят? Или просто си карате на принципа "като ми пееш Пенке ле, кой ли те слуша?".  Аз знам какво вълнува щерка ми, мъча се да вляза в час с нея (още повече, че съм от "младите духом", т. е. разпервам пръсти и викам "Heavy metal!!!") Но без  вас, господа учители, няма как да стане! И вашата роля не е само да се изживявате като прокурори а и... НЕ знам. Всъщност може би ще се наложи да се науча. От есента сигурно ще се влея във вашите редици!

Коментари 14

16.05.2010 lexx

Profile

 Проблема е когато някой след актос е държи като гамен то това негово поведение се отразява на всеки, и ако той се осъзнае и оправи след време, това не значи, че всеки който е бил засегант от неговото влияние ще се оправи. Например ако някой иска да учи но друг проваля часа и учителя неможе да научи тези имащи жажда за знание ученици... кой е прав и кой крив? Така, че трябва да се възпитавят учениците в това, че трябва да се спазват рпавила, защото това нещо е преценено от държавата, че ще доведе до едно добро развитие. А за да се възпитат така са необходими механизми.

16.05.2010 nkehayov

Profile
Драги Родителю, Поздравления за вашата загриженост и желание да подтикнете учителството към реалното решаване на проблемите на тинейджърите. Ако трябва да бъдем искрени, трябва да си признаем, че за възпитание в уроците на учителя отдавна не се говори, защото всеки съвременно мислещ човек, с претенциите че е усвоил демократичните ценности на цивилизованото общество, ще ви каже, че възпитанието е остарял атрибут на социалистическото училище, което в стремежа си да идеологизира образованието изопачи същността на понятието възпитание, подменяйки го с комунистическото възпитание на младото поколение. Колегите с по-дълъг педагогически стаж определено могат да ви кажат, че след падането на комунизма за възпитанието на учениците в училище почти не се говореше, по простата причина, че никой не се наемаше да формулира новите ценности на обществото, а следователно и да ги трансформира по подходящия начин за целите на училищното образование. За пример бих ви посочил следния хипотетичен пример: Опитайте се пред педагогическа аудитория да говорите за учебно-възпитателен процес. Бих си представил незабавната реакция на аудиторията, защото всеки би ви казал, че това понятие е остатък от минала епоха и към днешна дата то е лишено от смисъл, защото едва ли би се наел някой да посочи поне няколко принципа на възпитанието. Затова няма нищо чудно, че за последните двадесет години сред младото поколение избуяха семената на нов вид възпитание, възпитание което се създава по правилата на спонтанното разбиране за усвояването на живота от младите по един нетрадиционен и екстравагантен начин, съобразено с новите деформирани и както вие се опитвате да ги дефинирате "идиотски ценности", нямащи нищо общо с общочовешките представи за морал, етика и поведение. За съжаление времето тече еднопосочно и всяка възникнала грешка влече след себе си последици в бъдещето. Такава е действителността и тя трудно би се променила само с усилията на учителите. Бедата е там, че към настоящия момент няма ефективна държавна политика, която да спре тези негативни процеси. Все пак започнаха да се правят опити в тази посока чрез прилагането на младежки програми, чиято основна задача е да приобщи младите към общочавешките ценности.

16.05.2010 lexx

Profile

 Този проблем е доста голям, но той идва от това, че няма създадена ценностна система този който се представя дорбе, който прави нещата правилно да бъде пример и да бъде ценен от съучениците си. Може би тези неща идват и от самото семейство. В семействата забелязвам, че няма добро възпитание на учиениците, няма възпитание към по успелите, към по възрастните, към учители, към дори чистачки, които също се грижат за тях и докато ученика не завърши са на по-сиоко ниво в йерархията. А от друга гледна точка учниците не биха искали да правят нещата правилно защото тогава те са "балъци" - така ги наричат, а системата с нищо не доказва, че това не е така. Няма наказан рпеписвач, няма спиране на покупката на изпити и други такива. Няма как да бъде направена забележка на ученик на който родителя е спонсор на училището. И когато учениците виждат, че има тарикати които минават по тънката лайсна, то самите те искат да са такива, защото който се стреми да е пръв няма как да се каже, че си първи ако много учиш,а  първи са тези които не учат, живеят си живота и после получават същото възнаграждение кактоо другите.

В училище няма система която да каже:

1) как да се накажат рпеписвачите

2) как да се накажат тези които рповалят часовете ан другите

3) как ученика да си търси рпавата (не да си изказва мнението когато и както му скимне)

23.09.2009 Dany-Go

Profile

Не се опитвайте да ги разберете. Просто приемете, че това е техният начин на мислене. Знам какво мислят и какво ги вълнува учениците ми (работя предимно с 12-ти клас). Струваше ми доста усилия, докато ги накарам да си говорим. И те оценяват умението ми да разговарям с тях и да не ги предавам. Не  е никак лесно. Не се опитвам да бъда нещо, което не съм. Не се опитвам да вляза в час, аз просто съм там. Изисква много четене, много слушане и много гледане. И разговор на всякакви теми.

Ако не се получава при вас, не се напъвайте да се влеете в редиците ни, може да съжалявате след това.  Човек или го може, или не. То е дар божи.

Просто всички родители трябва да си свършат работата вкъщи, а след това да казват, че ние не сме успели. Имаме по 28 човека, а те по 1-2. Ако те не успяват, как това да се случи при нас?

Четворките и шестиците в замяна на буквите са до време. После всичко си отива по местата. Приемете ги такива, каквито са. И ще разберете, че сред тях има страхотни деца, независимо че имат вид и се държат като гаменчета.

26.06.2009 teostoy

Profile

 Колеги, намалените нормативи и безумнота препускане са вече реалност с влизането  на новета учебна програма със сегашния 7 клас. Безумни програми с много материал-това е положениението.

25.06.2009 divanova9

Profile

 Аз мисля, че вместо да образоваме учениците, с намалените часове за предмети ще препускаме и едва ли ще ги научиме нещо. За какво им е трета степен, като те едва изкарват втора с малко присъствие и много подсказване. Тези степени не им вършат работа за да ги наемат на по-добра работа, а само ако ги научим нещо ще им е от полза - при следване или евентуално работа.

25.06.2009 niki_tat

Profile
Колеги. Какво ще кажете за премахването на XIII клас в професионалните гимназии за учебната 2009/2010 година? И за да получат учениците III степен на професионална квалификация, учебният материал от XIII клас се мести в XI и XII клас без да се завишава учебният норматив. Това неминуемо ще доведе до недостиг на норматив на учители и следователно до тяхното съкращаване. А със съкращаване на учебния материал ще бъдат ощетени учениците. Смятате ли, че ще станат по-добри специалисти?

01.03.2009 dostoevski

Profile

                               

                               Мими,перфектна си в частта за броя на учениците в паралелките.Няма какво повече да се добави.Има много тези,в които чиновниците от министерството трябва да се вслушат ,но дали това ще се случи е въпрос с повишена трудност.Съгласен съм и с колегата Валери,но само със спорадични споделения и предложения от наша страна няма да стане. Задрямалото общество и най-вече медиите трябва да бъдат привлечени на наша страна иначе "идиотската"реалност ще продължи.

01.03.2009 mimi70

Profile

Здравейте!

Не знам на какво се дължи това, че не изразяваме мнението си, но сте прав! Имам чувството, че спим някакъв зимен сън. Дали пък не е останала надежда за промяна, след толкова години в очакване?

Междудругото, аз одобрявам общо взето проекто-закона. Наложително беше да се обърне внимание на дисциплината в часовете и да се потърси отговорност от родителите. Хубаво е, че ще има характеристика и оценка на поведението на всеки ученик.  Другото хубаво нещо е мандатността на директорите от 5 години, дори и да са неограничени мандатите. Всичко това пряко е свързано с качеството на образованието. Но мисля, че е започнато нещо, но не е завършено. За да е цялостно обхванато всичко важно, според мен, трябва да се обърне внимание на броя ученици в един клас. Това ме провокита да изразя мнение.

Преди известно време, когато се сблъсках с недостига на места в детските градини, се замислих за предстоящото положение, което ще възникне не след дълго в училищата.

Всички знаем, че с въвеждането на делегирани бюджети, доста колеги напуснаха професията, къде по свое желание и избор, къде съкратени. В същото време директорите работят в оптимален режим - става дума за съотношение колектив - брой ученици. Паралелките са пълни и качеството на образованието е "някъде там".

Според мен, за да се запази най-вече учителският потенциал, за близкото бъдеще, което ни чака, трябва правилна гледаща напред и предвиждаща държавна политика. Трябва да се мисли за децата, които ще дойдат след около 4-5 години в първи клас. При това положение ще има недостиг на училища и учители също. А за да се запази учителският потенциал, трябва да се намали минималния брой ученици в клас. Така и качеството на образованието ще е по-добро, (нали това трябва да е основна цел на образованието).

Трябва да се помисли за запазването на работещите сега учители, да не говорим, че трябва професията ни да е атрактивна за младите. А при тези условия на завишаване на отговорностите,а възнаграждението да е смешно, не знам колко ще е атрактивна.

В тази си част за класните ръководители, напълно споделям мнението Ви.

01.03.2009 walegi

Profile

user: veska_petkova

защо учениците се самоунищожават с мързела си ми кажете и на мен. За 22 години учителски стаж не усхях да го разбера. Явно не ставам за учител  в "новото време".

Близкото между нас е, че и аз имам горе-долу толкова стаж, но ми се струва , че съм "напипал" къде е ПРОБЛЕМА ...Струва ме се, че "томаховката" е заровена в самия ЗНП, както и в ППЗНП...И се очудвам на БЕЗРАЗЛИЧИЕТО НА ИНТЕЛИГЕНТНИТЕ БЪЛГАРСКИ УЧИТЕЛИ, които не си помръдват пръстите ( буквално ) за да изразят своето недоволство от сегешния чл. 139 от ППЗНП ; от от нелепата му обвързаност с идеята за "делегираните бюджети"; да изразят мнение и предложения за промени в ПРОЕКТА ЗА НОВ ЗНП...

Всички, които разбираме нещата в образованието само се оплакваме помежду си , или сред приятели, или пък тук, а твърде малко изразяват открито мненията си за НАЛОЖИТЕЛНА ЕФЕКТИВНА ПРОМЯНА !!!

ВМЕСТО ДА ЗАЛЕЕМ ФОРУМИТЕ ( НЕ САМО ТУК ) С КОНКРЕТНИТЕ СИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ И ИДЕИ !!!

 НИЩО ЧУДНО, ЧЕ ВЛАСТИМАЩИТЕ НИ СЧИТАТ ЗА "ОВЧЕДУШНО СТАДО" , А ХОРАТА ИЗВЪН БГ-ОБРАЗОВАНИЕТО НИ СЕ ПОДИГРАВАТ И НИ УНИЖАВАТ...