Дали може някой да помогне с идеи за провеждане на такива часове?Малките деца са много музикални,но и много шумни и неорганизирани...
Предполагам, че този етнос преобладава в много български училища и по този наачин се мотивират учениците да четат, пишат и посещават училище.
А защо СИП-ромски, а не Български фолклор?
Благодаря Ви много!Наистина в сайта на Велико Търново може да се намери много интересна информация
Аз съм учителка в т. нар. "ромско училище". О т четири години в нашето училище е въведено изучаването на СИП" Фолклор на етносите в Бългория". Можете да получите много добра информация за това от ЦМЕДТ "Амалипе" гр. Велико Търново. Влезте в техния сайд и подробно се запознайте. Напишете в Google съкращението на Центъра за междуетнически диалог и толерантност ЦМЕДТ " Амалипе" гр. Велико Търново.
Около 14 на сто от младежите до 29-годишна възраст в България са роми. Това показва проучване на социологическа агенция “Медиана”, включено в годишния доклад на Държавната агенция за младежта и спорта (ДАМС). Според данните около 60 на сто от ромите са безработни. Основната причина за това са липсата на образование и неграмотност.
Здравейте! Аз си мисля, че при тях е много по-важно да се набляга на БЕЛ, имам една приятелка, която работи с тях...образова ги за абортите, нежелани бременности, СПИН..., но брошурите не вършат работа, защото не могат да четат! Само каквото запомнят....те не са приобщени към обществото по никакъв начин...мисля си, че тяхната ИСТОРИЯ им е най-малкият проблем!!!!
Пак добре, че нямаш "много изчерпателна информация"! Какво ли щеше да е, ако имаше много изчерпателна информация?
Ако искате мога да Ви помотна, но малко.Нямам много изчерпателна информация.
Какво доживях- да има часове и за историята на циганите... Всъщност като гледам накъде върви всичко у нас нищо чудно след няколко десетилетия да се превърнем в циганска държава.
Според мен има издадена книжка за ромите - същност, общности и празници.Ако я намерите ще сипомогнете много. Фолклора им е свързан с празниците - Банго Васил е първи и е най-важен за тях....Според мен в Разпределението си трябва да отделите часове за Историята на ромите, за различните общности и тогава за празниците и фолклора им. Да има часове, в които ще слушате различна тяхна музика и ще ги карате да научат тези текстове и да ги пеят.