Интегриране на ИТ в начален курс

Публикувана на: 18.07.2008, от bilidiwi
Кoментари:9

Здравейте колеги!

Аз съм учител по ИТ и докторант във ФНПП. От четири години се занимавам с методиката за интегриране на ИКТ при провежденето на часовете в начален курс. В момента разработвам модел на интегриран урок с помощта на ИКТ. Ако имате желание може да обменим мнения по този въпрос. В случай че имате материали /презентации, анимации и др./ свързани с представянето на учебния материал от начален курс бих се радвала да ги коментираме ако ми ги изпратите и на електарнната поща bilidiwi@abv.bg

Коментари 9

15.11.2011 raia

Profile

А това е сайта на начален курс в нашето училище:

http://usmiv4ica2008.dir.bg/_wm/diary/?df=46

15.11.2011 raia

Profile

Скоро в нашето училище ще имаме една интерактивна дъска - ако някой знае, откъде може да се изтегли софтуер с уроци за 3 и 4 клас, моля да ми пише!

За настроение ви предоставям част от концерта, посветен на 160 годишния юбилей на нашето училище - само шоу програмата:

http://www.youtube.com/watch?v=Lertuit7WRw

11.08.2008 kr_bozhinov

Profile

Приветско

Не съм имал намерение да кастря когото и да е било....:)

Просто задавах въпроси :) :) :)

Аз не мисля, че раздаването на проектори с ниска резолюция с живот на лампата 1000 часа 6месеца е добра стратегия..

Ако те според вашата методика!?!? активно се използват колко живот има давате?!?!? :)

Да  не споменавам състоянието на ел. мрежа в училищата и връзката им със "живота" на проектора...

Нищо лично нямам към вас, не ви и познавам :) :)

Аз съм обикновен средностатистически учител и ви казвам нещата от моята камбанария ;) :). Чисто практически неща...

Ако методиката ви е основана само на използването на презентации то позволете ми да се усъмня в нейната ефективност..

Конкретно имам още въпроси:

Как според вас изглежда един клас в който се използва ИКТ!?

Колко време още ще виждаме "супер" кабинети в които малките деца( не само) седят с гръб към дъската!?!?

Или ако все пак те са с "лице" към дъската ще се спъват в кабели,....

Просто е недопустимо да има такива неща....

Като казах дъска та се сещам;

Имате ли сведения колко училища имат екрани и/ или бели дъски във всеки кабинет??( нали имате в предвид използване на ИКТ по всички предмети)..

Да попитам и какво като прожектирате презентации-те са в полза на учителя...не пише на дъската :) :) :) (закачам се)

Учениците пак са пасивна страна....

Пак повтарям моите писания не са насочени срещу някой :) :)

Ако искате точен отговор и/или коментар конкретизирайте и вашите идеи и тогава може ние като учители да си кажем мнението нали!??!

Лек, доходен ден и на вас

ПС. Някога, някъде четох едни нещица за ИТ в училище. Материалите са от 84-86. Ако ги разгледате ще видите доста интересни неща за обучението въпреки, че "тогава само сме имали" само Правец82

 

11.08.2008 bilidiwi

Profile

Здравейте отново!

Колега kr_bozhinov,

Винаги сте на пост и дебнете всеки новопоявил се автор на постинг да го скастрите! Big Smile Няма нищо лошо в това, но аз не пуснах темата за да си меря знанията и способностите в областта на информатиката, програмирането, ит и нет пространството и т.н., които притежавате. От всичко, което сте изписал, личи че сте прекалено добре информиран! Браво! Но .... не на всяка манджа и трябва меродия! Geeked

В горе изложеното от Вас пише, че сте съгласен, някои "постановки" от моето изказване. Но аз не видях никъде съгласието Ви или конкретен коментар по резгледаната от мен тематика. Не пуснах темата в този форум за да си чеша езика и да се правя на ведика докторантка, а се надявах по този начин да разбера наистина ли това, което правя има смисъл и да бъда насочена от първоизточника /началните колеги/.

Разбира се неуредиците в нашата държава не са на възраст от около 10 години, а на стотици. И така ще е дълго време, за мое и всеобщо разочарование. Но всичики само съжеляваме и нищо не правим за да проработи каквото и да било, а само се тюхкаме за това и онова. Разибара се, че инфраструктурата в родните ни училища не е пригодена за ползването на ИКТ. Но нали по този въпрос работят и лапад държавни пари десетина агенцийки и групички в областта на образованието и все се надявам, че поне една от тях ще "роди" нещо смислено и нещата ще потръгнат.

Коментарът Ви за Интернет, нескремността Ви и за грешката използвана от учители, която Ви дразни - нищо не разбрах, но това не от кой знае какво значение.

Методика, която разработваме във ФНПП е за тези което ще я ползват. За момента тя не е задължитена, но "вервайте ми" тя ще се наложи или по скоро ще бъде наложени във всички училища до време.  

Пак казвам, че ползване на мрежа от ученици няма. В момент когато наистина бъде изградена единна мрежа и всичко бъде структурирано по начин, по който няма да се страхуваме за безопастността на нашите деца и ученици методиката за интегрирането на ИКТ в час ще е от полза. За момента има изработен софтуерен продукт за първи клас по всички предмети от колегите във ФМИ с участието на колеги от ФНПП на СУ "Климент Охридски". Презентации на уроци си сътворяват началните учители МАСОВО и виждат резултат от този урок. Мултимедийни проектори /прекалено скъпи/ има почти на вякъде, където МОН напарви втория транж от снабдяване с компютърна техника от i-клас българските училища и колегите ги амортизират прилежно и целенасочено. А там където няма съм убедена, че ще има. Ресурсите на компютъра се използват в учебния процес дори и от колеги, които ще се пенсионират след година или две и това трябва да Ви покаже, че нещата идват от самосебе си и никак не са прибързани.

Мога да изпиша още много, но тъй като знам може би става досадно ще спра. Ако някой има наистина сериозно, цилинасочено мнение и знае за какво става въпрос по темата нека го сподели. Сметнах, че в такъв сайт на учители новатори,  където изключително се демострира ищах за работа по нов и интерактивен начин, тематиката е адекватна. Наистина не съм модератор, но даскалското в мен е по силно и като за последно ще кажа : " учил ли си, да караме по същество или по конкретно, ако пък ли не седни си 2!" Crying

Желая на Ви всичко най-добро!

10.08.2008 kr_bozhinov

Profile

user: bilidiwi

Методиката, която се опитвам да разработя би била от полза за началните келги, ползвайки ресурсите на КОМПЮТЪРА за по-ефективното възприемане на учебния материал по отделните предмети в началния етап на образование - български език, математика, човекът и общество, човекът и природата, околен свят, домашен бит, чужди езици и т.н. В други секции на този сайт колеги са публикували свои презентации ползвали ги при преподаването на традиционен урок и съм убедена, че резултатът който са наблюдавали след такъв урок ги е убедило в правилността на избора за провеждането на такъв урок. Имено това се опитвам да направя и аз. С колегите работим върху  стандартизирането и канализираме до извесна степен общ модел на урок, провеждан с помощта на компютър и мултимедиен проектор като това не ги ограничава в избора им на програмен продукт, даже напротив, отваря им възможност за проява на творчество съобразно нивото на овладените от тях компютърни умения. Ползването на Интернет от ученика при този метод е сведен до нула.

 

Привет колежке,

С някои "постановки" споделени от вас бих се съгласил :) :):)

Но първо по ред :)

Сигурно вече сте прочели всичко от моя блог или сте си свалили материали от папките в е-училище( моите де) :) :) :)

Това е малка част моята цел "Да се разбере какво представлява ИКТ"-първата цел :) :) :)( ама съм си скромен и това е)

Интернет не е задължителен т.е за достъпа до мрежата наречена Интернет :)( грешка от която почвам да се дразня когато звучи от учители)

Но  това не означава че не може да се ползва да речем някоя ВПН :) :)

ИТ е съвкупност от следните елементи:

1. Софтуер.

2. Хардуер

3. Човешки ресурси(някога имаше един термин брейнуер :) :))

Ще почна от 3 точка с въпроса:

Имаме ли добре подготвени кадри(учители) за интегриране на ИКТ в образованието?.....

Имаме ли адекватен хардуер? Изненада предизвика у мен изявлението Ви за използване на скъп проектор.

С риск вече да се повтарям ще кажа, че с раздаването(именно това е думата) на пц-та скъсихме "разтоянието" по пътя за въвеждане на ИКТ т.е върнахме се в основния път.

Ние сме 10 години назад(това са думи на уважаемия от мен г-н Кузов на конференцията в Бояна).

Бих попитал според вас адекватна ли е инфраструктурата(ИКТ де) в училищата???........

Осигурява ли безопасен достъп до Интернет?..... Дурако устойчива ли е ?.....(може да провали един урок и не само)

След като според мен нещата по тези точки не са домислени то да се занимамваме с методика ми изглежда, простете, малко прибързано.....

Какво да умуваме по тази методика?

Още за моето мнение относно ИКТ и приложението му в училище може да видите тук

А за да си свалите материали пробвайте този линк

Лека вечер и на вас

 

 

 

 

10.08.2008 Merina

Profile

Здравейте, bilidiwi!

Използвам компютър в уроците по различни предмети от няколко години. Най-общо ги разделям на два вида:

-използване на мултимедийно устройство, което най-малкото осигурява нагледност в урока;

-децата са пред компютъра, където получават не само нагледност, но и участват чрез интерактивни слайдове.

И в двата случая в часа има и други дейности. Компютърът се оказва незаменим помощник и се получават доста добри резултати. Ето тук 

http://dipku-sz.net/main/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=39 имам две статии по въпроса, които се реших да напиша и публикувам едва сега. Не са и кой знае колко изчерпателни. 

Изпратих ви ЛС. 

09.08.2008 bilidiwi

Profile

Здравейте!

Може би трабвя да внеса малко разяснения. Разбира се няма да правя лекция за това какво е Интернет, интегриран урок или подобните им. Всеки колега преминал съответния курс на обучение в университета би трябвало да ги знае.

Поради това, че технологията за интегрираните уроци с използването на ИКТ са нов метод, за съжаление когато се говори за ИКТ повечето ги свързват единствено и само с Интернет. Информационните технологии вече съществуват като предмет в начален курс, че и от скоро в ЗП. По този въпрос ФМИ и колектив от много автори са се постарали перфектано. Но това е за предмета ИКТ в начален курс. Методиката, която се опитвам да разработя би била от полза за началните келги, ползвайки ресурсите на КОМПЮТЪРА за по-ефективното възприемане на учебния материал по отделните предмети в началния етап на образование - български език, математика, човекът и общество, човекът и природата, околен свят, домашен бит, чужди езици и т.н. В други секции на този сайт колеги са публикували свои презентации ползвали ги при преподаването на традиционен урок и съм убедена, че резултатът който са наблюдавали след такъв урок ги е убедило в правилността на избора за провеждането на такъв урок. Имено това се опитвам да направя и аз. С колегите работим върху  стандартизирането и канализираме до извесна степен общ модел на урок, провеждан с помощта на компютър и мултимедиен проектор като това не ги ограничава в избора им на програмен продукт, даже напротив, отваря им възможност за проява на творчество съобразно нивото на овладените от тях компютърни умения. Ползването на Интернет от ученика при този метод е сведен до нула. Целта на нашата разработка е да се намери най-подходящия начин да се поднесе на малките ни ученици учебното съдържание по всеки предмет в съответния клас посредтвом слайдове или др. с тенденция не само за запомняне, но и за асимилиране. И тъй като живеем във времето на информационното общество сме задължени бъдемв крък с новите тенденции и потребвостта ни от компютъра ще се увеличава все повече и повече. За огромно мое съжаление реалността е такава, че най-запалени по компютрите са нашите деца било родни, било ученици.

Ще се радвам да коментираме още по темата.

Колежке Ленкова, това което правите с Вашите ученици е страхотно. Дерзайте! Пожелавам Ви успех и с радос бих поддържала контакт с Вас през новата убна годи за обмяна на опит, суров и "сготвен" материал! Big Smile

09.08.2008 raia

Profile

  Вижте аз как използвам ИТ в начален курс на този сайт: usmiv4ica2008.dir.bg  Не можем да избягаме от Интернет - нито ние, нито децата, затова трябва да ги научим какво да правят, когатп са там!

08.08.2008 smark

Profile

 Smile Здравейте и с риск модераторите да изтрият материала(да не би да бъде възприет като антиреклама) ви  препращам едно изследване,защото проблемът за физическото и душевно здраве на децата,които все повече навлизат в нета ме вълнува.Поставям темата за обсъждане: КОГА,КАК И КОЙ ТРЯБВА,ИЛИ НЕ,ДА КОНТРОЛИРА  онлайн връзките  на учениците в социалните мрежи

 Британските психиатри считат, че децата, които активно използват онлайн социални мрежи, такива като Facebook и MySpace, може да развият "потенциално опасен" възглед за реалния живот.
Психиатрите отбелязват, че децата родени след 1990 г. не могат да си представят живота без Интернет. По мнението на няколко специалисти, хората, водещи активен виртуален живот в социалните мрежи, може да придобият занижена ценност на реалния живот.
Медиците отбелязват, че с увеличаването на социалните интернет сайтове може да се увеличи риска от безконтролни постъпки, даже и от самоубийства.
През 2006 година един от потребителите на мрежата MySpace завърши живота си със самоубийство.
 
Confused Моля не възприемайте препечатката ,като отношение към гореизброените сайтове,самата аз съм поjребител на Fecebook, а като повод за обсъждане и действие.