C# в училище - за и против

Публикувана на: 03.07.2008, от hristov_b
Кoментари:17
C# в училище – за и против 
Ще посоча няколко „ЗА”:
I.                   
Съществуващата учебна програма по информатика допуска избора му. Ето някои извадки:

IX клас задължителна подготовка


Стр. 66 „Учителят определя езика за програмиране (ЕП), който да се ползва в обучението. Учителят следва да избере минималното подмножество от оператори от ЕП, достатъчни за описване и реализация на предвидените в учебната програма алгоритми и структури от данни”.

 
X клас профилирана подготовка

Стр. 75 „Стандарт: Прилага класически или обектно – ориентиран подход за създаване на програмни продукти.
      Стандарт: Решава задачи с програми, написани на изучавания език за програмиране, като ползва свободно библиотеките, предоставени от средата” 
XI – XII профилирана подготовка

Стр.82. „Обучението е ориентирано към усвояване една съвременна и широко използвана технология за визуално програмиране, т. нар. „програмиране, предизвикано от събития” в среда на графичен потребителски интерфейс ( събитийно програмиране). Ако училището, в което се прилага настоящата учебна програма, прецени и има възможност ( подготвен учител и лицензиран софтуер), може да използва друга среда за визуално програмиране ( вместо
MS Visual Basic std.6.0.).”

Стр. 83. „Ученикът трябва да овладее основните принципи, понятия, средства и технологии за създаване на софтуер в среда на събитийно програмиране и графичен потребителски интерфейс”

Стр. 85 „Стандарт: Прилага класически или обектно – ориентиран подход за създаване на програмни продукти – умее да настройва и използва обекти за създаване на програмни продукти в среда на събитийно програмиране.
     
Създава в среда на събитийно програмиране основни структури от данни : статичен масив; динамичен масив; свързан списък; стек;опашка,дърво и граф.”

Стр. 93. „Ако обучението се провежда при използване на друга среда за визуално програмиране ( различна от
MS Visual Basic Std.6.0.), тогава учителят трябва да направи налагащите се конкретизации и промени в учебното съдържание на модула „ Събитийно програмиране в среда на графичен потребителски интерфейс”.

 

Коментари 17

20.01.2009 lexx

Profile

Здравейте,

ами мога да кажа няколко думи по темата.

  1. Ако следите кризата с гаста може да направите малко аналогия и с Майкрософт - "само С#" да не се окаже, зависимост като от Русия. Това го казвам поради това, че видях такива изказвания само  С# да се изучава в училище.
  2. Основни познания за алгоритми и за идеи в програмирането може да даде език като С/С++.
  3. За профилирана подготовка може да се избират различни езици които може да се ползват за различен тип програмиране като С#, Java, PHP, ASP както и развойни среди с богат набор от библиотеки. Разбира се за училище може да се избере само една част която да се предава но да се предаде така, че учениците да имат възможност практически да направят нещо. Идеята е да има един избор който да дълхгосрочен (да има дългосрочна програма), така че и учителят да може да се осъвършенства и да реализира богат набор от практически задачи.
  4. Твърдо препоръчвам С/С++ като основен език, както и С++ ООП. Така в университетите много лесно биха минали на другите езици при добра подготовка на С/С++, а и другите езици са базирани ан него както и операционните системи  така че.

Благодаря за вниманието.

12.11.2008 D_Gochewa

Profile

 Идеята е много добра. Ако има възможност нека да се предоставят тези материали. Така и колегите, които не са посещавали такива курсове  ще имат възможността да  се запознаят  с тях.

12.11.2008 hristov_b

Profile
Цитираният по – долу текст е взет от блога „Инициатива на Майкрософт „Партньори в познанието””През първата година (2003 г.) от старта на "Партньори в познанието" по поръчка на Майкрософт бяха създадени от световно признати специалисти в прилагането на информационните технологии в учебния процес пет учебни програми
  • “Светът на програмирането”
  • “Въведение в компютърните мрежи”
  • “Използване на Microsoft Office с образователна цел”
  • „Изграждане на училищен помощен център”
  • “Интердисциплинарно проектно-базирано обучение в технологична среда”
По първата програма има книга „Светът на програмирането” По тази книга се проведе обучението през 2005 год. Към книгата има и решения и допълнителни материали. Всички тези материали са адаптирани на български език от колектив от преподаватели от Техническия университет - София. Тези материали са на разположение на присъствалите на курсовете (учебникът е текстов файл ).. Тяхното основно предназначение е за обучение по Visual Basic, но в края на почти всеки урок има бележки, свързани със C# и J#. Или с други думи, четеш за Visual Basic, а пишеш кода на С#.            Възниква обаче друг въпрос – какво да правят колегите, които не са минали този курс и не разполагат с материалите. З   Имаше съобщение, че в София тази или миналата година е провеждан курс за Visual Studio :NET 2005. Възможно е и там да са раздавали материали.            Идеята  ми е една – да помогнем на желаещите колеги да ползват разискваните среди.

 

11.11.2008 hristov_b

Profile

       Ще посоча два адреса, откъдето може да се разпечатат кратки съпоставяния между C# и VB.NET; C# и Java. Не видях съпоставка между C++ и C#, но смятам, че няма да е трудно да се направи, като се вземе за основа един от двата документа.

     Адресите са: http://www.harding.edu/fmccown/vbnet_csharp_comparison.html 

                        http://www.harding.edu/fmccown/java1_5_csharp_comparison.html

10.11.2008 zelenkroki

Profile

Дали се получава flood (публикуване на едно и също нещо многократно)?

Кой публикува линковете в блога си? - http://teacher.bg/cs/blogs/powerled/archive/2008/09.aspx (Posted: Септември 13 2008, 12:56 )

А г-н Божинов написа ужасяващата истина. Ако бях само ученик - щях да съм в безизходица. (На каквито учители попаднеш - такъв ти е късметът). Ако бях само родител - щях да съм бясна на образователната система. И като съм трите в едно - търпя, за да си спася душата...

И още не съм направила дори едно "Hello, world!" във визуалната среда на поне един от езиците... (обаче се опитвам веднъж на 3 седмици). Няма да коментираме кадърностите. Само възможностите.

За да не е и извън темата - излишно е да се противопоставя С# на останалите езици за програмиране... Но в бг училището все с разгроми се налагат новостите...

Успешна седмица на всички!

10.11.2008 kr_bozhinov

Profile

user: powerled

Обаче, понеже, защото повечето сме на принципа "Аз съм...по-по-най на C++" и "Аз съм...по-по-най на VB", то се получава, че "Аз съм...губещият ученик"...

YesYesYes

Има и един друг момент, че ние учителите сме се ограмотявали сами....

Затова преподаваме това което знаем(или би трябвало да знаем) :) :)=

Лек. доходен ден и на вас

PS. Като усещам накъде духа вятъра(не знам дали е на промяната) май ще е нужно да използваме и тези инструменти :) https://www.dreamspark.com/ (може и да има някаква връзка с темата!?!? :) :) )

 

10.11.2008 powerled

Profile

Май наистина изпуснах тънкия момент, че в едно училище има няколко информатици :) Т.е. моето разбиране е, че тези неща трябва да са обсъдени много отдавна. Така или иначе те трябва да се консолидират около едно решение и то да се приложи към конкретното училище. И  Visual Studio .NET, и Visual Basic 6.0 могат да се използват и за двете: ООП + Алгоритми и структури от данни.

Горният ми коментар беше продиктуван единствено от това, както съм видял като доскорошен ученик, а и от това какво се изисква от мен сега. И го споделих, за да видите какво мисли другата страна (учениците/бившите).

И друго. Ако аз, като ученик кажех на мой учител "не мога да се оправям със съобщенията в другата среда" щях директно да получа двойка. Логичният ми въпрос е защо учениците да са задължение да учат това, което им кажат учителите, а учителите да са "задължени" да работят с това, с което им е най-удобно? :) И обикновено различните учители подхващат различни неща и се получава кашата като с Visual Studio .NET и Visual Basic 6.0. От което най-объркани са учениците и не за друго ами сигурно им е трудно да разберат защо учителите не могат да се разберат за нещо единно ;) А изпуснете ли ученик точно в тази възраст - надали ще иска и да чуе за програмиране някога вече :)

Въпросът се решава с междуколегиални разговори и общо усилие за професионално развитие ОТ СТРАНА на учителите. Обаче, понеже, защото повечето сме на принципа "Аз съм...по-по-най на C++" и "Аз съм...по-по-най на VB", то се получава, че "Аз съм...губещият ученик"...

Но това е тема за друг форум :)

п.п. коректният линк е:  http://www.microsoft.com/exPress/download

10.11.2008 kr_bozhinov

Profile

user: hristov_b

Но колкото средата допуска програмиране на повече езици, толкова по - добре. Особено когато тя позволява създаване на конзолни и windows - приложения. При това последните се приближават до професионалните разработки. Препоръчвам да посетите http://www.microsoft.com/extress/download и да си свалите желаните среди за работа, да поработите с тях и след това да коментираме преимуществата и недостатъците на ползването им.

 

Хе :) :0

Моите уважения г-н Христов, тези изречения така поднесени към пауърлед, говорят за огромно самочуствие от Ваша страна-нищо лошо!!!?

Но доколкото знам ЗА заниманията му(на пауърлед) трудно ще водите и защитавате позицията, идеите си в програмирането.....още повече ако се опитвате да поучавата някой :) :).

Не съм нeчий адвокат !!!! :) :)

И надали някой има нужда от това :) :) :).

Нека повече да внимаваме в "очарованието" на електронната комуникация-току виж някой ни разбрал криво......

 

Лек, доходен ден и на вас

 

 

09.11.2008 hristov_b

Profile

user: powerled

Би трябвало това да е решение на всеки в конкретното училище. Във всички случаи някак не забравяме ли, че е по-важно да научим децата да програмират, а не да ги учим да програмират на конкретен език?

    Съгласен съм с Вас донякъде. Решението трябва да е на колегите от училището, а не на отделен колега. Обоснавката ми е следната: аз водя часовете от модула "Алгоритми и структури от данни" и използвам средата Visual Studio .NET. Друг колега води часовете от модула "Обектно ориентирано програмиране" и ползва средата Visual Basic 6.0. На въпроса, защо да не ползваме една среда, отговора е - не мога да се оправям със съобщенията в другата среда. А какво е на учениците ? Те са едни и същи при мен и при него. При това аз в неговата среда не мога да работя, докато той може да молзва моята. Твърдо съм убеден, че учениците трябва да се научат да програмират, независимо на какъв език и каква среда ползват. Но колкото средата допуска програмиране на повече езици, толкова по - добре. Особено когато тя позволява създаване на конзолни и windows - приложения. При това последните се приближават до професионалните разработки. Препоръчвам да посетите http://www.microsoft.com/express/download и да си свалите желаните среди за работа, да поработите с тях и след това да коментираме преимуществата и недостатъците на ползването им.

P.P. Грешката в адреса е отстранена

02.11.2008 powerled

Profile

Колеги,

Би трябвало това да е решение на всеки в конкретното училище. Във всички случаи някак не забравяме ли, че е по-важно да научим децата да програмират, а не да ги учим да програмират на конкретен език? Ако Вие им покажете пътя към същественото и те станат програмисти, определено ще им е все тая дали ще пишат код за C#, C++, Object Pascal, JS, PHP, .NET и т.н....не мислите ли? Ако ученикът знае какво е цикъл с предусловие, то едва ли ще му е трудно да се сети, че има такава конструкция под някаква форма във всеки един програмен език. Откриването на особеностите за избрания от тях език е въпрос на четене, курсове и сертифициране, но не в училищата.

Когато някой ви каже, че е "програмист на C++" какво разбирате? Че знае да работи с компилатора за C++, че познава IDE средата за C++ или че е програмист, който пише И НА C++? Третото е за предпочитане, но такива са малко в БГ за съжаление. Останалото са хора със голямо самочувствие, че могат да пишат някакъв си там код :) Нека да не правим точно такива деца?

А да не говорим, че със заложеното в програмата (от вида for/next) за малкото налични часове...едва ли ще ги направим програмисти :)