делегираните бюджети в детските градини

Публикувана на: 01.07.2008, от roysroys
Кoментари:19

 колеги, това е въпрос на организация и сътрудничество с директора, а когато той решава еднолично, както е в повечето градини, яснотата по делегираните бюджети е нулева

Коментари 19

03.10.2008 Paps

Profile

Да разбираме така, доколкото успях да прочета по темата - директорът решава всичко, но еднолично. Дотук е ясно, че няма прозрачност - така е било и така ще бъде докато не се назначи контролен орган, който да прави ревизия на даденото заведение. Защото, ясно е че отчет пред колективите не се дава, или не се прави масово / да не слагам под един знаменател всички/. Другото, което ме интересува е има ли право директорът да раздроби работното време на един учител и помощник възпитател, тоест да бъдат с разпокъсано работно време, като разбира се се спазва хорариумът от часове - 6 или 8 часа? Не успях да прочета никъде по тази тема, затова питам запознатите.

16.09.2008 gg4sl

Profile

 Може и да има такива директори,но какво ще им се случи като  обявят свободните работни места на тези,които биха рискували да напуснат,чувствайки се дискомфортно,неоценени и обидени от това отношение.Като виждам желанието на младите колеги за "поход" към професията,скоро директорката с такъв стил ще бъде принудена да спи в ДГ и пак не би успяла да излезе от кризата?!?

Детската градина е място за възрожденци!!! 

09.07.2008 lucy

Profile

     За да няма невежи директори от момента на въвеждането на Системата за кариерно развитие , която има две направления, за директорите ще се изискват дипломи за мениджъри. Съответно тези дипломи ще се получават след като директорите са били на лекции и са положили  изпити. Така ще се реши този проблем. На практика това ще е ВУЗ за директори, както едно време имаше АОНСУ.

08.07.2008 anita_z

Profile

Колега,защо не си смените директорката,като е толкова "невежа".Освен това не забравяйте,че няма ВУЗ за директори,всичко е самообразование,природни дадености и ... още нещоStick out tongue

06.07.2008 lucy

Profile

      zlnik, оченидно е, че не работите в детска градина и за това задавате този въпрос за броя на групите и децата в тях. Този обем е регламентиран в Наредба №7/29.12.2000 год и многократно изменян и допълван през годините та до сега. Информацията можете да намерите в Държавен вестник бр.27/2008 год. Парите ще стигнат ако се увеличи издръжката на едно дете, както ни увериха от МОН, още през този месец. А една група в детска градина носи със себе си около 4,5 човека педагогически и непедагогически персонал.

04.07.2008 ksi2471

Profile

 Детските градина имат общинска издръжка, която включва ток, вода , отопление, хранене на децата и държавна издръжка, която е свързана със заплатите на работещите в тях.В община Бургас отдавна се прилага делегиран бюджет по отношение на разходите по хранене, отопление, водоснабдяване и другите дейности, които финансира общината. Това не е нещо ново. От месец Април се прилага делегиран бюджет по отношение на държавната издръжка. За съжаление това, което е в минус е, че парите по държавната издръжка недостигат, за да се взимат заместници, когато се налага някой да отсъства и колежката му се натоварва допълнително.Това рефлектира върху качеството на работния процес и здравето на този, който работи в момента. 

04.07.2008 vilton

Profile

 Скъпа, колежке, Music ДБ в с-мата на ПУВ в най-скоро време ще се окаже поредният Ideaпренадут балон в Б-я!

02.07.2008 zlnik

Profile

Какво значи ако имате деца?

По колко деца имате в група и колко са групите в детската градина?

Колко е педагогическият и непедагогически персонал за да ви стигат парите?

02.07.2008 roysroys

Profile

 ако имате деца - проблем няма, но главата на рибата е много важна!!! Трябва да е на ясно с много подробности, а обикновено те не питат, за да не се излагат, че не са информирани и са разбрали единствено, че при преразход следва рязане на глави. Трудно ще е ако управлението не е на място.

 

02.07.2008 roysroys

Profile

а как се справяте с отчетността пред колектива? Ние сме в неизвестност колко бюджет е разходван, въпреки, че директорът е длъжен на 3 месеца да се отчита пред колектива.