"Образованието" е продукт, който продаваме!

Публикувана на: 19.05.2008, от l_jordanova4
Кoментари:46

Колеги, напоследък се интересувам и самообразовам в сферата на икономика, мениджмънт и маркетинг.Докато си четях интересни материали ме осени една мисъл: Не е ли образованието продукт, който продаваме и трябва да бъде продаван.Можеби е важнода знаем как да накараме отделния човек да поиска да си купи този продукт и да инвестира именно в него!

Освен това не е ли крайно време да започнем да учим учениците на мениджмънт!

С поздрави: Люси

Коментари 46

09.01.2009 mimi70

Profile

Една интересна статия за способностите ни да учим и да продаваме своя продукт.

Постигнали ли сме това, което искаме от живота, или сме като хамстера в колелото.

http://bogatstvo.net/?p=222#comment-1598

 

16.09.2008 anna pashova

Profile

Защо мислите така?

02.09.2008 Usmivka_74

Profile

user: zaec

Какво ли още ни очаква до започването на учебната година?

 

Мисля, че това ще е най-тежката и гадна година която ви чака. Дано да не съм права!

01.09.2008 zaec

Profile

user: Usmivka_74

Това което ми се набива като извод е "МОН се отърва от досадните седенки с протестиращи учители и ги препрати под прозорците на директорите."

Ох, колко си права, за съжаление...Sad От днес в училище започнаха едни заблуди, манипулации, "прехвърляне на топката" и изправяне на учители срещу възпитатели.....ужас!!! Какво ли още ни очаква до започването на учебната година?

01.09.2008 Usmivka_74

Profile

Да колеги, прави сте, че образованието отдавна е част от пазарната икономика и колкото повече хора го разберат, толкова по-добре ще е за качеството на образователния продукт. Мениджмънта обаче, го сотавете на директорите. Те са хората които трябва да вземат управленските решения и да чертаят планове за развитие на училището. Разбира се с участието на всички участници в образователния процес- учители, родители и ученици. Знам, че това е в сферата на фантазията, но все пак има и такива добри практики и аз лично бих се радвала ако някой разкаже за такава.  Само че пак имаме едно МОН намесено в ситуацията, което вмени мениджърски функции на директорите, но забрави да признае, че парите за образование са 70% от необходимите. Та въпросът ми е как в рамките на толкова строго регулирана система от нормативни документи, дето едва ли не определя и човешките отношения и при явен недостиг на средства е възможно да се говори за мениджърски умения от страна на директорите. Това което ми се набива като извод е "МОН се отърва от досадните седенки с протестиращи учители и ги препрати под прозорците на директорите."

01.09.2008 zaec

Profile

И така Ели, какво мисля аз по твоите въпроси. По въпрос №:

1. Нищо не е изключено! Все пак става въпрос за пари и те блазнят хората.....Не дай си Боже, да има такива директори!

2.Има подписан Колективен трудов договор по тези въпроси. /Разбира се за членовете на всички синдикати/А дали директора ще го изпълнява е друг въпрос.

3.Мисля, че има контрол и той ще се затяга с тези делегирани бюджети.

4. Стачните лидери се избират на общо събрание. А дали са получили нещо.........не знам.

5.Ако става въпрос за синдикалните пари, това зависи от синдикалното ръководство и от синдикалната контролна комисия.

6.Стачни фондове се създават по желание и по места. За националния стачен фонд нищо не съм чувала, а би трябвало да го има..........Hmm

7. Това е една много изтъркана и същевременно актуална и най-вече болна тема.

  И така, всичко е въпрос на чест и отговорност! Да се надяваме, че в системата все още сме такива! Поне много ми се иска да е така......Sad

31.08.2008 Eli_83

Profile

  Езвинявам се за журналистическите въпроси, които ще задам, но са ми интересни отговорите?

  1. След като стана ясно, че има данни /не зная колко са доказани/, че баща харчи пари от сметката на болната си дъщеря не по предназначение, може ли да се разчита, ДИРЕКТОРИТЕ да управляват съвестно парите на училищата /говоря за известна част от тях, не за всички, но дори и един такъв да има-това ще е проблем/?? Готови ли сме за децентрализация?

 2. Директорите кого биха предпочели да оставят на работа? Учител с висше и няколко ПКС-та и СДК-та или ще предпочитат да назначават на непостоянен договор пенсионери и да задържат на работа учители с полувисше? Ако е първият случай, тогава защо? Ако е вторият отново питам защо? Може да ми отговорите хипотетично какво правят, но мен ме интересува наистина какво става по училщата? И питам за по-голямата част от тях, не за отделни такива!!

 3. Има ли изобщо контрол вече над диреторите? Възможно ли е един директор да си направи заплатат 1 000, а за останалите заплати...каквото остане? Заплатата да директорите тайна ли е за учителите?

 4. Стачните лидери по райони получиха ли възнаграждение за това, че са били лидери? Някой плати ли им за тяхното участие? Кой и по какъв начин ги избра за такива? Учителите имаха ли възожност да ги подбират и да ги сменят, ако преценят, че това е необходимо?

 5. Някой дава ли отчет на учителите за парите, които се събират като членски внос? Къде отиват и за какво се харчат?

 6. Кой трябва да създаде стачните фондове? Сега вече създаден ли е такъв?

 7. Защо стачката започна есента? Не бе ли използвана като инструмент за постигане и на политически цели? Кой го реши това?

 

24.08.2008 K.Turnovski

Profile

Разбира се, че образованието е продукт. За съжаление в учителските среди това е мръсна дума. Повечето искат да си влязат в час, да си изпеят каквото там са подготвили и чао-чао.

18.07.2008 koleva

Profile

На входа на английския парламент, доколкото знам, пише " Няма вечни приятели, има вечни интереси "

Ако това дава отговор до известна степен...

14.07.2008 Eli_83

Profile

Както прецените, но не зная каква е гаранцията, че в частното на никой от учителите няма да му се наложи да отсъства! А също не зная каква е гаранцията, че няма да му се наложи да взима частни уроци! А матурите са еднакви за всички, каквото и да си говорим! Резултатите са доста точни и показателни за това кое училище на какво ниво се намира! Но както Вие си решите, всеки си има глава на раменете!