Конкурс за проекти

Публикувана на: 20.03.2008, от Nina
Кoментари:3
 Конкурс за набиране на проектни предложения  на тема: „Образователна интеграция на деца и ученици от ромската общност”   

Центърът за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства (ЦОИДУЕМ) е създаден да подпомага реализирането на правителствената политика по отношение на образователните потребности на децата и учениците от етническите малцинства. Тази политика има за своя рамка Националната програма за развитие на училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка 2006-2015 г.

            Дейността на ЦОИДУЕМ се основава на комплекса от специални стратегически мерки, формиращи политиката за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства, отразена в Стратегия за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства (Стратегията). Стратегическите цели и приоритетите залегнали в Тригодишната програма и Едногодишния план на ЦОИДУЕМ очертават и целта на настоящата конкурсна процедура - да се постигне ефективност и ефикасност в изпълнението на политиката на образователна интеграция, като се осигури целенасоченост и концентрация на финансирането.

В тази връзка Центърът за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства и Ромски образователен фонд обявяват конкурсна процедура за набиране на проектни предложения на тема:  „Образователна интеграция на деца и ученици от ромската общност”  със следните компоненти: Компонент 1:     Създаване на условия за извеждане на деца и ученици от ромската общност от обособени детски градини и училища и социализацията им  в приемните детски градини и  училища. 

Общ бюджет 500 000 лева. Максимална стойност на един проект 40 000 лева.

 Компонент 2:  Подпомагане развитието на образователната среда в детски градини и  училища, които успешно интегрират деца и ученици от ромската общност. 

Общ бюджет 150 000 лева. Максимална стойност на един проект 10 000 лева.

 

            С настоящия конкурс ЦОИДУЕМ ще работи по изпълнение на специфичната стратегическа цел за децата и учениците от ромската общност: „Пълноценна интеграция на ромските деца в етнически смесени групи в детски градини и на учениците от ромски произход в класове със смесен етнически състав в училища (приемни) извън ромските квартали”,  заложена в Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства.

 

            По настоящата конкурсна процедура за набиране на проектни предложения на ЦОИДУЕМ могат да кандидатстват: държавни и общински детски градини, училища и обслужващи звена; регионални инспекторати по образованието; държавни висши училища; общини и юридически лица с нестопанска цел, разработени и изпълнявани самостоятелно или в партньорство между тях.

 Процедура за кандидатстване с проектни предложения  Проектните предложения трябва да бъдат представени чрез попълнен Формуляр за кандидатстване и приложенията към него. Биографиите на екипа също ще бъдат обект на оценяване, поради което е изключително важно тези документи да съдържат ЦЯЛАТА необходима информация, свързана с проекта. Пояснения ще бъдат поискани само в случай, че представената информация е неясна и затруднява обективната оценка на комисията. Всеки кандидат може да подаде само едно проектно предложение по настоящия конкурс.   2. Териториален обхват на проекта: 

Проектите трябва да се осъществяват на територията на Република България.

  3. Изискване към кандидатстващата институция/организация:  

Кандидатстващата институция/ организация трябва да бъде пряко отговорна за подготовката и управлението на дейностите, а не да действа като посредник.

  4. Партньорство и допустимост на партньорите:   

Препоръчително е партньорство с:

  • училищни настоятелства;
  • приемни детски градини;
  • приемни училища;
  • юридически лица с нестопанска цел,  имащи опит в образователната сфера.
 

При наличие на партньорство с юридическо лице с нестопанска цел е необходимо:

  • да бъде със седалище и основна дейност в България;
  • да е регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
Партньорската институция/ организация подписва Декларация за партньорство съгласно образец    5. Допустими разходи: За да бъдат признати за допустими, разходите трябва да отговарят едновременно на следните условия:
  • да са необходими за изпълнението на проекта, да бъдат заложени в договора и да са съобразени с принципите на доброто финансово управление;
  • да са действително направени от Изпълнителя или неговите партньори по време на изпълнение на проекта;
  •    да са отразени в счетоводните и данъчни документи на Изпълнителя, да са установими и доказуеми, да са удостоверени с оригинални разходооправдателни документи;
  • да са отчетени с фотокопия на оригинални счетоводни документи, съгласно българското законодателство и да са осчетоводени от водещата организация, с която Възложителят извършва единствено финансово-разчетни, контролни и др. операции, свързани с финансовото управление и отчитане по проекта;
  •   всички разходи по проекта, извършени от партньорите, следва да се префактурират на Водещата институция;
  • на лицевата част на всички оригинални финансови и счетоводни документи     (фактури, командировъчни, граждански договори и др.), с които се отчитат        разходите по проекта, следва да бъде вписан текста “Разход по  Договор №...;
  • разходи за административно обслужване на проекта (ръководител проект, счетоводител, режийни) - да не надвишават 15 %  от бюджета на проекта; 
  • 6.      Недопустими разходи 
  •     за покриване на загуби или дългове;
  •  дължими лихви;
  • за закупуване на земя или сгради;
  • загуби от обмяна на валута;
  •  кредити за трети страни.
  • заплати за щатни служители 
7.  Не се допуска финансиране на проекти: 

·        предвиждащи предоставяне само на материално обезпечаване;

·        свързани с политически партии;

·        за независими научни изследвания;

·        за дарения с благотворителна цел;

·        за посещения с учебна цел в чужбина;

  8. Продължителност: Дейностите по проекта трябва да започнат след подписване на договора с ЦОИДУЕМ и да приключат не по-късно от 01.03.2009 г.  9. Институционална договореност и отчетност: 

Институционалната договореност между ЦОИДУЕМ и кандидатстващата институция/организация ще се осъществява посредством сключен Договор.

Отчитането се извършва съгласно изискванията за изготвяне на крайни доклади с финансов отчет.

Изпълнителите на дейностите по проекта трябва да водят ясна и точна счетоводна документация за изпълнението на проекта (съгласно Закона за счетоводството). Документацията по изпълнение на дейностите по проекта се съхранява от Изпълнителя за срок от седем години.

 Кандидатите да представят проектното предложение в три екземпляра на хартиен носител и на CD в три отделни папки,  запечатани в един плик, на който се посочва Компонента, по който се кандидатства! 11. Краен срок за получаване на проектните предложения: 

Крайният срок за получаване на проектни предложения е 15:00 часа на 09 май 2008 г.  

 

 Ако провявате интерес и имате желание  да работите по проект, можете да  изградите Училищен клуб  НеЗнайко за занимания с финансови игри по модела на 106 ОУ . За контакти:

media@106ou.info  

g.camblak@106ou.info  

mileva@106ou.info

Коментари 3

07.08.2008 sisi07

Profile
http://www.e-finance-bg.net/prices.html За всичко друго - оставам без коментар:) Слънчево лято!

19.04.2008 Nina

Profile

На 23 април започва информационната кампания относно програмите, които Министерство на образованието и науката ще стартира в рамките на приоритетни оси 3 и 4 от ОП Рaзвитие на човешките ресурси през 2008 г. Приоритет 3 “Подобряване на качеството на образованието и обучението в съответствие с изискванията на пазара на труда за изграждане на икономика, основана на знанието”: Приоритет 4 "Подобряване достъпа до образование и обучение". Когато бъдат публикувани насоките за кандидатстване /бенефициенти, целеви групи, допустими дейности и др./  можете да прецените дали вашата проектна идея е подходяща за финансиране.

17.04.2008 margomalinova

Profile

"Центърът за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства (ЦОИДУЕМ) е създаден да подпомага реализирането на правителствената политика по отношение на образователните потребности на децата и учениците от етническите малцинства. Тази политика има за своя рамка Националната програма за развитие на училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка 2006-2015 г.

            Дейността на ЦОИДУЕМ се основава на комплекса от специални стратегически мерки, формиращи политиката за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства, отразена в Стратегия за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства (Стратегията)"

ЗАЩО ТЕМАТА СЕ ОТНАСЯ САМО ДО РОМСКИТЕ ДЕЦА? 

Знаете ли ,че има деца от други общности-турчета и българчета-останали без родител, и които спират да ходят на училище, защото трябва да работят и да осигуряват прехраната си сами?

В моя клас има 3 такива деца-без родител, неравностойни,нямащи право на стипендии,поради системата на МОН! Знам, че има и в други класове .Риска да отпаднат поради материална неусигореност е много голям!

Ще се радвам, ако ми посочите към кого да се обърна, за да реша проблема!