Каква действителна работа извършвате като член на постоянна комисия ?

Публикувана на: 31.01.2008, от crocsi
Кoментари:11

Idea В началото на всяка учебна година се избират различни видове комисии. комисия за борба с противообществените прояви, комиси и за допълване или пренаписване на различните вътрешноучилищни правилници, комисия по даренията и пр..... При диференцираното заплащане ( нов момент ! ) членовете на комисиите ще получават допълнителен брой точки. Това не е важно ! Въпросът ми се свежда до следното. Колеги, искам да споделите как и какво точно правите в тези комисии? Не остават ли те  просто избрани в началото на годината? Каква дейност извършвате Вие лично? Има ли действителни заседания на тези комисии ?

Коментари 11

05.02.2008 zaec

Profile

Idea Точно това казах и аз за сформирането на комисиите. Директорът  ги предлага, директорът възлага....Сега, след като се дават точки за диференцираното заплащане, може би ще има и по желание. Друг е въпросът кой каква работа върши! Важното е, че е член на комисия и получава точки за това! Смешно нали?Wink

04.02.2008 anilenas

Profile

   Обикновено на втория или третия. Понякога между тях се налага да има извънреден ПС. Зависи от задачите, които имаме да решаваме като учебно звено в началото на учебната година. Дава се време, все пак, за преосмисляне на традиционните и новите моменти в работата.

04.02.2008 crocsi

Profile

Idea Отново въпрос към всички ,които проявихте интерес към темата . Членовете на комисиите се избират обикновенно по предложение на директора на първия ПС за учебната година .Всички предложени нямат възлажиния и никой не става член по желание Super Angry ! В този случай как звучи думата - екипност !?

Интересен е и момента на кой съвет приемате план за работа на тези комисии anilenas ?

 Няма да Ви шокирам като продължа да твърдя ,че има учебни заведения ,в които 90% от комисиите са формални! Защо?

03.02.2008 dostoevski

Profile

                                      

                                            Точно казано,   anilenas,  екипността е най-важният фактор за ефективността на всички комисии.      

03.02.2008 anilenas

Profile

   Аз съм член на две комисии /КТВ и ЗХК/, както и някои други мои колеги. Работим по план изработен от нас, който се приема в началото на годината на ПС, но всички знаем, че понякога това, което сме заложили, може и да претърпи промяна, съобразно случващото се в реалността. Не всичко се прогнозира на 100%. Понякога промените и допълненията идват като наше решение, след намесата на нови фактори /външни или вътрешни/.

   Всички комисии работят в сътрудничество помежду си, защото много от проблемите го изискват. Отчитат се два пъти в годината на ПС /при приключване на първи срок и на годината/. В предварителния план на ПС за темите през цялата година е заложен по-пълен анализ на работата на някои от тях. Тогава се запознават всички колеги по-подробно с конкретните реалности в практиката, както и с иновативните моменти.

   В пряката работа с децата винаги се случват непредвидени ситуации. Те активират дейността на съответните комисии. Сондиране на мнения се извършва в движение, за да се направи, колкото може по-бързо необходимото и да бъде решен проблема, а също и да се набележат допълнително превантивни мерки или дейности, след анализ на конкретно преживяното или на новата информация. Опитваме се да прогнозираме, но животът често поднася изненади, за които винаги се стремим да намерим най-вярното решение.

   При формиране на комисиите се залага на личните качества на колегите. Екипната работа го изисква.

03.02.2008 dostoevski

Profile

                              

                                          Zaec, абсолютно си прав,че всичко зависи от председателя на комисията.Ако той е нехаен и безотговорен,тогава и комисията ще е формална и без авторитет.Ако председателят  не е нахъсан и инициативен, какво да се очаква от членовете.

03.02.2008 zaec

Profile
Всичко зависи от ръководителя на комисията. Ние задължително се събираме и обсъждаме проблемите, които са на дневен ред. Заедно решаваме изпълнението на предстоящите задачи. Вярно е обаче, че има и членове, които са само на хартия. Това е може би така, защото комисиите не се сформират по желание, а както директорът реши. Той определя кой къде ще бъде включен. Наистина тези комисии се обсъждат и гласуват, но смее ли някой да откаже, щом шефа каза.....!? Wink В нашето училище най- много се усеща работата на комисията по БДП. Работим по проект, който защитихме. Дейностите са много разнообразни и интересни за децата. Търсим сродни клубове по БДП от страната, с които да споделяме опит. Ако някой знае, моля помогнете ни да се свържем!Yes

02.02.2008 dostoevski

Profile

                     Уважаема Crocsi, темата е много актуална,защото комисиите наистина трябва да станат работещи.

                      На въпроса ти:Кога е ред на УКППМН? Винаги,когато един проблем не може да бъде решен от кл.р-л(например противопоставяния или сериозна противообщ.проява)комисията се свиква.В състава на нашата комисия влизат: трима учители,медиц.лице и родител.Случаят се разглежда,взема се решение и се запознава ПС.Ако проявата е рецидивирала ,със случая се занимава Местната комисия,на която председател е зам.кмета на общината.При нас рядко е имало такива случаи,но агресията е често явление.Там,където има психолози или педагогически съветници,не се налага УКППМН да се превръща в разследващ орган.

02.02.2008 crocsi

Profile

Confused Темата я поставих заради един разговор проведен с dostoevski  . Причината :   струва  ми се  ,че на повечето места всички комисии в последните години работят на "хартия"! Това съвсем не са само наблюдения Tongue Tied !

Какво имам впредвид: Даден ученик или клас има проблеми. С детето , с неговите родители , с кореспонденцията , с работата дете - родител - педагогически съветник  ( когато се налага ), се занимават класните ръководители. Стигне ли се до по-тежки провинения и наказания идва ред на ПС. Кога е ред на комисията за превенция на противообществените прояви ?

Вярно е ,че до голяма степен зависи от личността на отделният учител член на комисия. Как той чувства задълженията си и отговорностите си .

Затова много ме привлече написаното от dostoevski , който  поставяше въпроса за психолог  и работа именно в такава комисия! Как те се справят на място като им липсва "главата" на комисията ?

Може ли някой от нас , ако е псилолог да  им помага ? Поне да поговори с него! Подминаваме много интересни моменти ,които  разказват колегите  и същевременно се пелеем в празни обяснения.

И продължаваме разговора - наистилина ли навсякъде работят комисиите?

 

02.02.2008 dostoevski

Profile

                            В нашето училище като най-активна се очертава Комисията за превенция на противообществените прояви сред малолетни и непълнолетни.Според силите ни вършим добра работа и постигаме резултати за мащабите на училището ни.Ефективността и се оценява както от учениците,така и от техните родители.При разрешаване на даден проблем децата споделят неща,които на родителите си едва ли биха казали.Провели сме(през учеб.2006-2007 г.)3 редовни и 4 извънредни заседания.Организираме конкурси за есе,рецитали на 1 ноември и 19 февруари,спортни турнири ,посещение на църковна служба в православен храм.Жалко е обаче,че много години нямаме психолог.