Принципът за определяне на критериите е еднакъв за външното оценяване след четвърти, седми и 12-ти клас. С утвърждаването на изпитните варианти се утвърждават и критериите за оценяване на конкретния изпитен вариант.
Това обясни пред в-к „Аз Буки“ зам.-министърът на образованието и науката Ваня Кастрева.
„По-скоро въпросите са по отношение на скалата за оценяване на държавните зрелостни изпити – дали скалата за превръщане на резултатите в оценки ще се утвърди предварително (такова предварително утвърждаване налага утвърждаване на скалата във вида й, в който се е прилагала на всичките предходни 14 сесии), или след проверката на всички изпитни работи, когато в зависимост от обобщените резултати в точки на випуска, оценката среден 3 може да тръгне от различен от 23 брой точки“.
Относителна обаче е степента на трудност. Ако за едни зрелостници изпитният вариант е труден и съответно резултатите им са ниски, то за други не е.
Но, както вече казах, досега 23 точки са за тройка.