Ученици

1000 медала по математика за България

Само 5 на сто от младите надежди на България в ученическите олимпиади не са се завърнали с медали от състезанията тази година.

Става дума за младежките отбори по математика, лингвистика, астрономия и природни науки, които редовно ни отсрамват по международните турнири
Почти всички национални отбори се завърнаха с медал за всеки свой участник – над 95% успеваемост, съобщи за „Стандарт“ Рада Бонева от Националното сдружение на отборите по природни науки. През 2019 г. участниците от националните олимпийски отбори донесоха цели 76 медала, сред които 12 златни, 38 сребърни, 26 бронзови, както и 3 почетни грамоти.

„Важно е да изтъкнем, че България, като инициатор или първоучастник в такива ученически надпревари, е част от олимпийските среди още от първата такава олимпиада – тази по математика от 1959 година“, спомня си тя. Оттогава насам всяка година на международната олимпийска сцена страната ни изпраща своите делегати – около 60 ученици в над 15 различни международни, балкански и европейски състезания. По нейните думи от 1959 г. досега националите са донесли за България над 969 медала – 179 златни, 346 сребърни, 444 бронзови. „Имаше някои пропуски и изгубени данни през годините, така че догодина броят на медалите ще бъде още по-висок, като запълним дупките“, допълват от сдружението.

Камен Петров от НПМГ ни донесе тази година злато по математика, а Георги Александров от СМГ – златен медал по физика. Иван Тагарев и Илияс Номан  от СМГ, все ученици от осми клас, се отличиха със злато в Балканиадата по математика. Здравко Иванов от СМГ и Матей Петков от НПМГ донесоха призове от олимпиадата по лингвистика.

Интересни изненади представиха и младите хора от Ученическия институт на БАН, който от тази година е не само по математика и информатика, а и по други науки. Ученици, направили приложение, свързано с растителната защита, направо получиха предложение за работа в Аграрния университет в Пловдив. Други тийнейджъри лансираха роботи, които да бъдат в помощ на човека, както и създаването на образователни игри за свои връстници, които да им помогнат да усвоят по-добре материала. Имаше и деца, заели се да разработят приложения в интернет за здравословен начин на живот, които следят какви храни консумираш и в какви количества и изчисляват полезните и вредни елементи в тях.

Източник: standartnews.com