Ученици

Три български отбора на Shell Еко-маратон в Ротердам

Тази година четири български отбора ще участват в 30-то издание на Shell Еко-маратон 2015 в Ротердам.

Опитният вече отбор на Техническия университет – Варна представя първия български автомобил, задвижван от компресиран природен газ (CNG) – новият вид енергия, включен в състезанието от тази година. CNG е нисковъглеродно транспортно гориво, коeто може да се използва като алтернатива на бензина и дизела.

Студентите от Русенския университет „Ангел Кънчев“  отново ще се състезават в категорията „Прототипи“ със своя футуристичен автомобил DТT, задвижван от електрическа батерия. Превозното средство ще разполага с по-ефективен двигател, а батериите, на които ще разчита за захранването, ще бъдат базирани на съвременните технологии за съхраняване на електрическа енергия.  

В същата категория отборът на Професионалната гимназия по селско и горско стопанство – гр. Чепеларе, ще заложи на автомобил с нов швейцарски двигател и нови гуми с цел по-голяма икономия на гориво. Учениците от Чепеларе са най-яркият пример за това, че с много амбиция, постоянство и усилия всички бариери са преодолими и участието на международна сцена е възможно дори на гимназиално равнище. Отборът на Техническия университет – София, ще се състезава в категория „градски тип“ автомобили, задвижвани от водородна горивна клетка.

Състезанията Shell Eco-marathon по света имат за цел да търсят решения за бъдещето на мобилността. Участниците могат да избират за своите автомобили разнообразни конвенционални и алтернативни горива. Това открива пред тях невероятни възможности да разработват ефективни и екологично ориентирани транспортни решения на утрешния ден. Чрез Shell Eco-marathon се осигурява една своебразна международна образователна платформа, която е пълноценна среда за младите български студенти и ученици в технически дисциплини да изявят своите знания и да придобият допълнителни практически умения.

Всички български участници в Shell Eco-marathon Европа 2015 предлагат поредица от иновативни решения, за да постигнат по-висока енергийна ефективност и така да покажат, че екологично чистият и ефективен транспорт в градска среда е напълно възможен още днес.