Мнения

Томислав Дончев: Не е добре да се рекламира образование със запалка

Естествено, че не е добър начин да се рекламира образованието със запалка. Това заяви по БНР вицепремиерът Томислав Дончев, коментирайки скандалната поръчка за рекламиране на успехите на българското образование.

Поръчката е на стойност 2 милиона лева. Бих препоръчал на министъра на образованието Меглена Кунева да следи за спазването на закона и да бъде особено внимателна със средствата за рекламата на европейските програми, защото обществото е особено чувствително, каза още Дончев.

Когато един чиновник взема решение да се спре дадена поръчка, той се води от закона. Ако някоя процедура изглежда съмнителна и има обществена реакция, то и тук имаме основание за нейното спиране. „Не смятам, че е добра практика министър да бъде ръководител на Управляващ орган. Бях уверен от министър Кунева, че това е най-добрият начин за момента, докато програмата заработи“, каза Дончев, коментирайки изказването на Кунева отпреди няколко седмици, в което тя заяви, че ще поеме на ръчен контрол европрограмата за образование.

Според Дончев обществената поръчка за реклама на образованието със запалки, ключодържатели и други артикули е законосъобразна. „Убеден съм, че експертите в Министерството на образованието и науката са спазили всички правила“, каза той и добави: Обществените поръчки нямат пряко отношение към новия Закон за обществените поръчки, той урежда само рамката и процедурата. 

Източник: actualno.com