Ученици

Състезание за геймъри с Microsoft Kinect

Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ) в партньорство с Майкрософт България и Факултета по математика и информатика на СУ „Св. Климент Охридски“ организира състезание за геймъри с „Microsoft Kinect“. То се проведе на 13 март 2012 г. в Аулата на СУ „Св. Климент Охридски“.

Участници в него бяха над 100 ученици на възраст 15 г. от столични училища.

Принципът на състезанието беше на директната елиминация. Първите 6 участника, с най-много точки в крайното класиране, получиха награди – мултимедийни комплекти, осигурени от Майкрософт България и рекламно-информационни материали по проекта „Европейска седмица на е-уменията 2012 г.“, осигурени от БАИТ.

Състезанието показа как  чрез игровия подход  учениците усвояват бързо и лесно е-умения, като се в същото време се забавляват. Така и най-трудния учебен материал може да бъде поднесен в интересна и забавна форма, което ще помогне за лесното му възприемане.

Какво е Кинект?

Магия, представяща се за технология
Лесен за използване и невероятно забавен, Кинект включва цялото тяло на участника в играта. Представете си да контролирате филмите и музиката си с едно махване на ръката или с глас. С Кинект технологията изчезва, а остава единствено естествената магия във всеки от играчите. Кинект работи с всеки Xbox 360.

Сензор за движение
Кинект използва сензор за движение, за да следи тяло на играча. За да се участва в играта, се използва цялото тяло.

Сканиране на скелетната структура
Кинект създава дигитален скелет на аватара на играча, базиран на данни събрани по време на игра. Така че при движение на ляво, на дясно или подскачане сензорът  регистрира движението и го осъществява в играта.

Лицево разпознаване
Кинект ID запомня играчите, като събира физически данни, които се запазват в профила им. Така че когато даден играч се включи отново, Кинект знае кой е.

Гласово разпознаване
Кинект изпозлва 4 стратегически разположени микрофона, чрез които изготвя профил на стаята  в която се играе, позволявайки му да се калибрира перфектно и да разпознава гласа на играча.

Как работи?

Поставяне на сензорите
Просто е, но има няколко лесни правила, които трябва да спазвате. Сензорът трябва да се поставят на 60 см. до 1.80м. от земята и да е в средата на телевизора. Поставя се на безопасна и стабилна повърхност, колкото се може по близо до ръба, без да се подава. Директна слънчева светлина не бива да достига до сензора.
 
Достатъчно място
Кинект трябва да може да вижда цялото тяло, от глава до пети. Ако играчът е сам, се препоръчва  растояние от 1.80 м. от сензора. При двама играчи и разстоянието трябва де е поне 2.50м. Това ще позволи на сензора на Кинект да регистрира играчите правилно.

Първи стъпки
Движеният на ръката контролират курсорът върху екрана. Задържа се ръката над иконата, която иска играча да активирате, докато тя светне.

Активиране на аватара
Създаването на аватар е лесно, просто играчът трябва да погледне сензора и да махнете с ръка. Той ще открие играча, ще го регистрира и аватарът ще се появи. Ако играчът участва за първи път, Кинект ще създаде аватар, който да се използва.

Опции извън игрите
Играчът изпъва лявата си ръка, за да активирате ръководството на Кинект. Не се вдига дясната ръка.

Използване на гласа
Появата на икона с микрофон обозначава включването на гласовото разпознаване. Просто играчът казва “Xbox”, за да види гласовите команди, които са налични.

Така филмът „Специален доклад“, където Том Круз управляваше мултимедия с ръка и ни се виждаше като спомен от бъдещето, сега вече се превръща в реалност.

Снимки от състезанието можете да видите тук: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.300892603309993.69296.277238892342031&type=3