Мнения

Психолог: Предучилищната подготовка има роля за стреса на децата

Една от причините за стреса на учениците в училище според психолога Иван Игов е лошо структурираната ни система за предучилищна подготовка. Там програмата е взета от началните класове и не е представена добре, смята той.

По думите му учителите трудно се справят с нея, а на децата не им е интересно. „И затова се получава фактът, който на практика е поразяващ – че деца в първи и във втори клас са демотивирани да ходят на училище“, коментира Игов. Той уточни обаче, че сега стресът „идва“ не толкова от променената обстановка, а от загубата на мотивация у учениците.

Като пример той даде факта, че в първи клас у нас се изучават неизвестни числа, а теорията на Жан Пиаже за детското развитие, отнася тези числа към т.нар. абстрактно мислене, което се постига към 8-9-годишна възраст.

И затова учителите казват, че децата просто зубрят определени факти, но това не е добре за тяхното развитие, отбеляза психологът.