Институции Ученици

Просветният министър не изключва да има учебни часове през събота и неделя

Над 90% от училищата са въвели електронна форма на обучение, като се надяваме тези проценти да се разширят, тъй като имаме уверението, че някои от училищата и днес създават организация.

Може двама учители да работят с един клас, може и още един да се присъедини. Мога да кажа, че това, което се случва последните дни, е наистина впечатляващо и забележително. Това обяви на пресконференция в сградата на Министерския съвет образователният министър Красимир Вълчев по повод протичането на учебните часове в дигитална среда заради обявеното извънредно положение срещу коронавируса, предаде репортер на Novini.bg

,,Всяко училище само е избрало формите си, като основно говорим за синхронна и асинхронна форма на обучение. Препоръчахме да се започне с асинхронно, тоест по различно време и не във виртуална класна стая, каквото е синхронното обучение. Тъй като синхронното обучение предполага по-сложна организация на работа. Предполага да имаме увереност от страна на всички ученици и от техните родители, че в една група, че имат достатъчно електронни устройства“, посочи министър Вълчев.

Той подчерта, че близо 2000 учители не разполагат с техническа възможност да преподават в електронен вариант, тъй като не разполагат с въпросната техника. Той допълни, че за целта МОН ще отпусне между 1 и 2 милиона лева за закупуване на техническо оборудване, което да бъде ползвано от учителите.

,,Там, където има проблем с електронните платформи, още днес изпращаме указания за работа с тях. Става дума за пакет на Майкрософт, за който няма да плащаме допълнително, тъй като той е включен в пакета“, разясни той.

По отношение на достъпа до интернет просветният министър посочи, че до няколко дни този въпрос ще бъде разрешен в обособените квартали и села в концентрация на деца от ромски произход.

,,До 29 март ще имаме 22 неучебни дни, което надхвърля границите на разумното. Ваканцията на учениците може да е до 29-и март, до 5-и април или до Великден. Ако тя е до 13-и април, пролетната ваканция ще се трансформира във Великденска. А част от часовете по самоподготвка и упражненията могат да бъдат приравнени. По-труден е въпросът с новите знания. Имаме над пет варианта и за нито един нямаме сигурност, че е достатъчно вероятен или по-вероятен от останалите. Ако сегашната ситуация продължи и след 21-ви април, тогава ще говорим за други видове преструктуриране, но със сигурност няма да има нулева учебна година, тъй като 60 процента от учебната година е минала. От гледна точка на оставащия материал са необходими около 30 дни. Ще търсим как този пропуснат материал да бъде компенсиран, като сред вариантите е да има учебен процес в събота и неделя или през юни. Проблемът е там, че не знаем докога ще продължи настоящата ситуация“, каза още той.

Относно предварителните изпити в университетите министър Вълчев бе категоричен, че тези изпити няма да се проведат, като уточни, че в това няма нищо драматично.

,,За матурите и националното външно оценяване имаме осем сценария, може и повече да ги направим при по-голямо въображение. Най-лошите включват положението да продължи до датите на матурите. Иначе да, може да се съкрати материалът, който обхващат изпитите. Ние заявихме, че изпитите трябва да се променят в много по-голяма степен към критично мислене, а не да е само наизустяване“, заяви министър Вълчев.

Източник: novini.bg