Ученици

Приравняват оценките към международните скали за оценяване

Създава се възможност за приравняване към международните скали за оценяване, което води до по-голяма мобилност. Минималният брой оценки, които ученик трябва да получи по даден предмет, са две. Те могат да бъдат повече в зависимост от броя на часовете за учебния срок. От учителя зависи какъв ще е броят на оценките и начинът на оценяване – устен, писмен, практически. Възможно е да се поставят групови или индивидуални проекти.

Изпитите се провеждат по график, за който са информирани родителите в началото на учебната годината. Входното ниво се провежда до три седмици след началото на срока, а НВО не по-рано от две седмици преди края на учебната година. Ако ученик не е постигнал нужните резултати за преминаване в по-горен клас, се явява на изпити –  поправителни и приравнителни, които са на две сесии.

Класните работи са по български език и литература, математика и чужд език, а контролните: по всички предмети. Учениците могат да решават по едно класно или контролно на ден и до две класни на седмица.

С цел затягане дисциплината на учениците, които отсъстват в над 30% от учебните часове и/или нямат минималния брой оценки, се явяват на допълнителен изпит. Проектът на Държавния образователен стандарт за оценяване на резултатите от обучението на учениците въвежда промените във всички училища.

Източник: МОН