Редовният спорт повишава успеха на тийнейджърите в училище, смятат от британския „Журнал за спортна медицина“, цитирани от БТА. Това се отнася в особено голяма степен за момичетата.
Джозефин Бут от университета Дънди (Великобритания) е анализирала начина на живот и успеха в училище на близо 5000 деца, родени във Великобритания през 1991-1992 година.
Когато децата са били на 11 години, изследователите са измерили физическата им активност в продължение на 3-7 дни с помощта на акселерометър. Данните показали, че не необходимият поне 1 час физическо натоварване не са достигнати, тъй като при момчетата са отчетени средно 29 минути, а при момичетата едва 18 минути.
Бут и колегите й са отчели и други фактори, като теглото при раждането и в момента на изследването, възрастта на майката, социални и икономически фактори и т.н.
След това изследователите са оценили успеха на младежите по английски, математика и естествени науки на възраст 11, 13 и 15-16 години.
Резултатите са показали, че на всяка възраст тийнейджърите са повишавали толкова повече успеха си, колкото повече са спортували. Особено вярно е било това за момичетата.
Учените предполагат, че физическите упражнения влияят по различен начин на мозъка на представителите на различните поколения.