Мнения

Партньори в познанието в Латвия

Microsoft Латвия в рамките на програмата Партньори в познанието (Partners in Learning) от март 2011 предоставя възможности на латвийски преподаватели веднъж седмично да участват във виртуални семинари за иновации в областта на образованието.

Виртуалните класове помагат на учителите и училищните ръководители, за да подобрят своите електронни умения и да получат практически съвети как да оптимизират ежедневната си работа благодарение на съвременните технологии.

Пилотният проект е от март 2011 до юни 2011 г., през това време участниците на курса можеха да присъстват на онлайн обучения по различни теми веднъж седмично.

Пилотен проект е създаден и въведен от Зане Матесовица (мениджър по програмата Partners in Learning) и Михалис Ивановас, специалист Образователни решения, Балтийските страни и трейнъри от партньорска организация.

Следващият кръг от виртуални семинари в кооперация с партньора на проекта „Computer Science Center“ и NGO „Mission Possible“ стартира на 15 септември с леко променена (подобрена въз основа на обратната връзка и натрупания опит) схема на графици и организация.

Организация

Семинарите са записани и записите, заедно с всички помощни материали бяха публикувани, така че тези, които не биха могли да участват онлайн можели да слушат по-късно.

За тази цел е създадена общноста на Partners in Learning:
До момента тя наброява 95 участника.

На участниците в семинарите се предложи и възможност да придобият документ за продължаване на обучението, одобрен от държавните образователни институции в страната. За неговото получаване обаче трябва да се изпълнят различни задачи.

Заключителното събитие

Около 60 участници представяха редовно своите домашни работи, но само 20 от тях демонстрираха нужната креативност, последователност и творчество и бяха поканени на церемонията по закриването на проекта, където получиха както заслужени аплодисменти, така и подаръци от Майкрософт, които ще са им необходими в преподавателската им работа.

Гюнтис Василевскис, директор на Държавния образователен център на Латвия изрази благодарност към местния офис на Майкрософт за обучението на учителите и подчерта, че подобна форма на обучение вече не само е доказала ефективността си, но и все повече ни убеждава в необходимостта си.

Директорът на Майкрософт Латвия Йеркис Еглитис не скри задоволството си от факта, че компанията е направила възможно подобно обучение, което пести на участниците в него пари, време и ресурси.

Участниците за Виртуалната класна стая

За голямата полезност на метода „дистанционно обучение“ говорят и самите преподаватели.

„Спестяваме време за пътуване и пари. Методът на обучението „онлайн“ е много гъвкав и има десетки положителни страни. Това, за което се сещам веднага е факта, че винаги можеш да изгледаш или изслушаш лекцията отново, ако не си успял да запишеш или запомниш нещо от нея“, споделя Петерис Шевченко от училище в Рида.

„Този метод обединява хората, които нямат възможност да пътуват поради това, че живеят на различни, отдалечени места. Сега те могат да получат образование и обучение с необходимото качество без да се налага да минават десетки километри“, категорична пък е Сандра Бремане, директор на начално училище.

Статистика

198 – учителите и училищните ръководители, които са абонирани, за информация за предстоящи семинари

40-70 е размерът на групите от участници в семинарите

12 (22 учебни часа) – размерът на семинарите

59 (69% – Учители, 31% – училищните ръководители) са участниците, които са подали домашни работи, редовно и получи Сертификат за признаване

Още информация

  • Честота на лекциите – 2-4 пъти на месец
  • Продължителност на учебния час – 1 час
  • Домашна работа – около половин час
  • Всяко обучение е на отделна тема

Основни теми

1. Безплатни инструменти на Майкрософт за учители (AutoCollage, MovieMaker, PhotoSynth, Math, BingMaps, WW telescope etc.)

2. Как „облака“ и интернет може да помогне в учителите ежедневието (Live @ EDU, SkyDrive, уеб приложения)

3. Неизползваните възможности на MS Office (Office 2010, нови функции с примери как преподавателите могат да използват всичко това в училище)

4. Къде да намерим и как да използваме допълнителни ресурси