Институции Ученици

МОН: Учебната програма по история да не се използва политически

От министерството на образованието се противопоставят на опитите учебната програма по История и цивилизации да се използва за политически цели.

Повод за становището на образователното министерство е протестът на партия „Възраждане“, че учители по история са събрани на семинар, където им е обяснено, че турско робство не е имало, а българските християнски семейства доброволно били давали своите синове за еничари.

В петък представители на партията влязоха непоканени на тържеството за избор на учител №1 и носеха плакати „МОН, за кого работите“ и „Съд, оставка, затвор“.

От ведомството на Красимир Вълчев припомнят, че програмата за Х клас е приета след обсъждане, с одобрението на преподавателите по история в училищата и на историците от висшите училища и научни институции.

Периодите, за които се дават примери, вече са представени в учебниците за VI и VII клас и по тях се обучават учениците в училищата. „Ако се направи преглед на тяхното съдържание, ще се види, че проблемни моменти като тези, за които сме сигнализирани, няма. В случай, че бъде открит конкретен факт, МОН ще реагира незабавно“, уверяват от ведомството.

От ведомството на Вълчев смятат, че са въвлечени в предизборната кампания чрез тиражиране на анонимни твърдения, основани на отделни лични мнения.

„Обучението на учители по История и цивилизации е част от НП „Квалификация“ с цел подготовка на педагогическите специалисти за работата им с новата учебна програма за X клас. В обученията, приключили предходния месец, са взели участие над 700 учители, като сред анкетираните има само две негативни оценки за ефективността на обучението. Общата средна оценка по скала от 1 до 6, която самите обучени са поставили, е 5.30″, пишат от МОН.

Те уверяват, че лекторите са утвърдени специалисти в своята област – преподаватели и учени от Софийския университет, БАН, ЮЗУ, НБУ. По време на дискусиите са се чували различни мнения, но проверката досега не е установява да са били налагани идеи, които противоречат с: „постигнатите след широк научен и обществен дебат тези“, пишат от МОН.

Източник: news.bg