Училища

МОН: Средата в училище не е деградираща

Обучението вкъщи поставя въпроса за социалното включване на децата. Темата бе засегната отново след репортажа по bTV за ученик от Смолян, който печели състезание по информатика, но не ходи на училище.

Божидар Димитров споделя, че общува с други деца по Интернет, контактите му на живо са значително по-малко в сравнение с тези на децата, които посещават класните стаи.

По думите на майка му в училищата „няма вида социализация, която ние си представяме“ и „комуникацията по Интернет не е особен проблем“.

„Средата в училище не е деградираща и образованието не е под държавен монопол“, категорична е Татяна Предова, която е главен експерт „Достъп до образование и подкрепа на развитието“ в МОН.

Образованието е ангажимент на държавата и тя е задължена да осигури на децата посещаване на образователната система.

„Не казвам, че образованието е перфектно, но в последните години се правят много и съществени неща“, каза тя и посочи като пример повишение на квалификацията на учителите.

Още по темата