Министерство на образованието възстановява присъствените занятия в университетите, но все още не е постигнато съгласие за връщане на всички ученици в класните стаи, съобщи министър Денков. Той обяви основните приоритети на екипа си.
Всеки ректор ще решава сам как и дали ще върне напълно присъствените занятия. Все още се обсъжда връщането на всички ученици в класовете със социалните партньори и министерството на здравеопазването.
Сред приоритетите на служебния министър са успешното приключване на учебната година, което включва спокойно провеждане на държавните зрелостни изпити, националното външно оценяване и приема след основно образование. Планира се и преглед и анализ на резултатите от дистанционното образование и подготовката за учебната 2021 – 2022 г.
Денков заяви, че за изпълнението на тези задачи разчита на своите заместнички Мария Гайдарова с ресор средно образование и Евгения Пеева-Кирова, която ще отговаря за завръщането и задържането на децата в училище и за международното сътрудничество.
„Не по-малко важно е да завършим Картата на висшето образование в България и да изработим процедурите за създаване на изследователски университети“, подчерта министър Денков. Тези дейности ще ръководи заместник-министър Генка Петрова – бивш заместник-ректор на Медицинския университет в София.
Работата в сферата на науката е поверена на заместник-министър Нели Косева, която идва в МОН от поста на главен научен секретар на БАН.
Сред основните задачи на МОН по време на служебния мандат е също прегледът на дейностите в Плана за възстановяване и устойчивост и в европейските програми, свързани с образование, наука и иновации. По тях ще работи целият ръководен екип на министерството.