Мнения

Министърът за единия учебник: Възможно е, но при ясни критерии и стандарти

„Всеки учебник е сериозен ресурс, чрез който министерството стратегически инвестира и с който задава рамката на учебния процес. Важно е да се вземе предвид различното естество на преподаваните дисциплини“, коментира пред „24 часа“ темата за един учебник по предмет служебният министър на образованието доц. д-р Румяна Коларова.

„Например, когато става дума за история, искането за единен учебник е свързано с това, че различните интерпретации на историята стъпват върху различни вериги от събития. Често се оказва, че според различните учебници през един и същи времеви период са се случили различни значими събития“.

„Но ако това са съображения за учебника по история, други биха били те за единен учебник по физика. Отделно трябва да се обсъди финансовият проблем. От една страна, е хубаво вместо конюнктурно да се харчат пари за три учебника, те да се инвестират в един“, смята Коларова.

„Но едновременно се чуват и гласове, че единният учебник е най-сигурната стъпка към корупция, към гарантирането на монополно положение на една печатница. Затова по тази тема не бива да се играят дребни партизански игрички и трябва да бъде предложено устойчиво и консенсусно решение“.

„Трябва да има ясни критерии и стандарти, по които да се извършва и създаването на учебници в рамките на всяка една дисциплина. Надявам се в края на мандата на служебното правителство, в образователното министерство да има публично изяснена и тествана позиция по темата за единния учебник“, каза още служебният министър.