Учители

Милена Дамянова: В образователната система резултатите не идват веднага

„Резултатите от матурите, измерени в оценки действително са по-ниски, но ако погледнем постижимостта, измерена в точки обаче, ще видим, че разликата не е чак толкова голяма и резултатите са съизмерими“, коментира изминалите ДЗИ зам.-министърът на образованието Милена Дамянова в интервю за всекидневника „Стандарт“.

Тя припомня, че тестовете освен всичко друго, бяха и трудни.

„Държавните образователни изисквания, и учебните програми за гимназиите не са актуализирани. На гимназиален етап работим по едни изключително остарели държавни образователни изисквания“, обясни още Дамянова.

„От всичките обучения и семинари, прави впечатление, че учителите не познават и рядко използват задачи във формата на PISA. Това е странно, защото България участва в PISA от 2000 г. насам“, казва в добавка зам.-министърът.

„В образователната система резултатите не идват веднага и са необходими общи усилия“, споделя още експертът.

Тя е категорична, че учителят е най-важен при организацията на учебния час, а също така, че трябва да се търси съотношение 60% нови знания към 40% практически занятия. В момента главите на децата се пълнят с ненужни факти, от които много често няма никаква полза в бъдеще.

„Добре е всички тези училища, които масово са се провалили на матурите да се включат в националната програма „С грижа за всеки ученик“, която финансира допълнителни занимания с децата. Това, което ми направи впечатление миналата година, бе, че сред училищата с масови двойки има такива, които дори не са кандидатствали по нея, въпреки че правителството е осигурило средства за допълнително обучение на учениците, които изпитват затруднения“, казва още Милена Дамянова.

Цялото интервю прочетете ТУК

снимка: paper.standartnews.com