Мнения Ученици

Какви са причините за лошите резултати на българските ученици?

При последното проучване PISA се видя спад в уменията на българските ученици в областите по четене, математика и природни науки.

Предполагаемите причини за това коментираха Гергана Бенева, учител по български език и култура в 119 СУ „Акад. Михаил Арнаудов“, и Мила Иванова, специалист „Развойна дейност и оценка на въздействието“ във фондация „Заедно в час“, в предаването „Смарт час“ по Bloombergtv Bulgaria.

Мила Иванова смята, че учениците не могат да усвояват базисната материя в училище, или с други думи, че не могат да учат.

„Когато казваме, че учениците не умеят да учат, това не е обвинение към тях. Ключово е да си кажем, че това е продукт на системата, в която работим, а те са потребителите на тази система“, сподели Иванова.

Гостите коментираха основните причини за резултатите от проучването. Като една от основните причини посочиха растежът на броя деца, чиито майчин език не е българския.

Източник: dnes.bg